Gå til innhold

g_knap

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om g_knap

  • Bursdag 09/08/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

g_knap's Achievements

  1. Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg mener å huske at sporvidden ikke må overskride +-10mm. Dvs. +-5 mm på 37 (2 x +-5 = +-10mm).Altså inpress 32-43 med standard felg bredde. Skal du ha breiere felger/dekk enn standard må du ta hensyn til dette. Sjekk dette med f.eks. dekk/felg forhandler eller noe. De vet det helt sikkert. Men jeg tror 38 er helt kurrant.
  2. Aner ikke, men jeg hadde ikke kjøpt den. Det står minimalt med info om produktet. +20 hk, på en 110 hk sugemotor virker for godt til å være sant. Vil tippe 5-10 hk ekstra, maks. gitt at produktet i det heletatt virker.
  3. Boltsirkel: 4 x 100 Hub/senter: 52,1 Inpress: 37 Mutter/bolt: B12x1,25 - Bolt Tror inpress er likt som på Golf mk3, lettere å finne felger til disse... Jeg kjører 16"/205/45, mener det gir riktig rulleomkrets. Hva nå enn den er.
  4. Fjærer er ikke så dyrt. Ca. 2000,- ish Kan være en fordel å skjekke om soltaket er skikkelig drenert. Jeg hadde litt problemer der. Det går noen slanger bak på hver side, bak plast dekselene på sidene i bagasjeromet. Slangene er av heller dårlig kvalitet, tynne, så istede for å bøye seg så "knekker" de. På samme måte som med hageslangen, når du stopper vannet ved å "knekke" slangen... Som gjorde at slangen fylte seg med vann og til slutt "rant over" og inn i cupèen/taket. Satt på et 90 graders plast bend i "knekken" pluss noen slangeklemmer og problemet var løst. Enkelt, billig og funksjonelt.
  5. Gratulerer med "ny" bil! Kan anbefale litt strammere fjerer/dempere, gjerne senking. Det gjør mye for kjøreegenskapene. Større hjul er også en kjekk investering.
  6. Hadde vært gøy å N/A tune, en hissig liten honda. Cam, top, ventiler, fjærer, løftere, porting... Ahh, får nesten vann i munnen:) s13... nja. Personlig liker jeg s14 bedre, men de koster jo glatt 250' for et fin og urørt eksemplar. Faktisk så er en 300 zx?(heter de det?) til samme pris eller billigere. Men det er vel kanskje endel US modeller ute å går der, eller?
  7. Topp, Cam, ventiler osv regner jeg med. Kanskje turbo/kompressor kit?
  8. Enig i at det er lett å trimme biler med turbo. Men noen er bedre egnet en andre. F.eks. Saab 9-5 2.2 turbo. Før 2003 (tror det var der skille gikk) mange med problemer med koksing i motoren. Problemet er fikset på senere modeller. Det går helt fint å trimme før 2003 modeller, men om det er holdbart/om motoren er egnet,er en annen sak.
  9. Wold-Hansen: Er en 2000 mod. Celica 1.8 noe å satse på?
  10. Honda 1.6/1.8VTI? Er dette en en grei motor(lett å få deler til)?
  11. Takker for gode svar. Kom gjerne med biler som er mer vanlige/lette å få tak i. F.eks VAG 1.8t Det trenger ikke bare være "krem del a krem":)
  12. Kan jo komme med en jeg og. Nissan sx200 2.0 turbo
  13. Hei sann! Jeg sitter for tiden på en volvo 460. Ikke spesielt trimmingsvennlig. Hva mener dere er en trimmingsvennlig bil? Edit: Setter opp en liste av svarene. Greit om alle skriver års mod. og/eller motor/motorkode hvis mulig. Audi 2.2 20v Toyota Celica/Mr2 3SGTE Opel Calibra turbo C20LET Nissan sx200 2.0 Turbo Subuaru EJ20 Ford Cosworth VAG (Audi/VW/Skoda/Seat) 1.8t Volvo 740/940 88-98 B230FT/FK/ET Mitsubishi Eclipse/evo 4g63
  14. Det står "Foreløpig uten TÜV" på de demperne. Det blir nok ikke lett å få de godkjent hos biltilsynet da... Jeg skriver demperne, men mener fjerene selvsagt. Me stupid:confused:
  15. Mener jeg kjøpte fjørene hos vest bilutstyr. Ca. 1500-2000 husker ikke helt. Demperne hos autodeler. 6000 kr. Relativt dyre men gode. Demperne må bestilles fra fabrikk, og det tar ganske lang tid å få dem til norge. Er meget fornøyd med dette oppsettet. Ingen problemer hos biltilsynet heller:) Jeg skal leite i kviteringene så du får en riktig pris.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår