Gå til innhold

turbo på ATV

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

Tar opp igjen denne jeg da.. Om det går greit :) Har hatt prosjekt å bygge turbo på min 200cc crosskart/gokart nå vel et halvår.. Er ikke kommet noe lengre, men research tar tid :)

Har funnet et par tips på den Mitsubishi TD-02, eller en turbo fra Daihatsu Charade Turbo Diesel, vil fungere.. Muligens også fra en Fiat Uno Turbo.. Dette med forgasseren før turboen virket ganske lite logisk for meg som ikke kunne noe spesielt, men når man tenker over det, vil jo blandingen av luft og bensin, mest sannsynlig bli bedre.. http://www.diskusjon.no/index.php?act=attach&type=post&id=257620 Den blåser jo rundt på bensin og luft.. Så jeg leiter fremdeles etter en turbo jeg kan få tak i :)

 

 

Er vel ikke en fra Xelent.no du Turboascona har :)?

 

 

tilvarende greier, ja, men portet motor med større ventiler i min (egenprodusert)

klarer litt mer turtall en originalt, men ikke noe voldsomt:) har jo en alt for stor turbo jeg da, det vet jeg, men den snurrer selv om den er stor:) trykket blir ikke noe sinnsykt, men hvis det hadde vært en av disse små turboene dere snakker om, så kunne det kanskje blitt noe mer futt og fart utav det! :)

 

har du anelse om hvor og hvordan eg kan få fatt i en av disse turboene? er ikke interessert i å kjøpa ein hel bil, for å sei det sånn, og billigst mulig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men fra spøk til revolver... ka kan eg gjøre for å få dette til å fungere er fremdeles det ubesvarte spørsmål:)

 

noen med ideer?

 

selvfølgelig er dette mulig å gjennomføre. går ut fra at atv'en er 4takter i og med at det er en 200ccm. 4 takter har oljetrykk og dette deles og kjøres gjennom turboen ned og tilbake i bunnpanna. jeg ville funnet en gasser som tåler trykket fra turbo og heller montert turboen før gassern. selvom det også er mulig å sende bensinen gjennom gassern.

 

ville også valgt en annen turbo ettersom denne kan bli i overkant stor og tilleg er fra en diesel.

lykke til

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er dette mulig å gjennomføre. går ut fra at atv'en er 4takter i og med at det er en 200ccm. 4 takter har oljetrykk og dette deles og kjøres gjennom turboen ned og tilbake i bunnpanna. jeg ville funnet en gasser som tåler trykket fra turbo og heller montert turboen før gassern. selvom det også er mulig å sende bensinen gjennom gassern.

 

ville også valgt en annen turbo ettersom denne kan bli i overkant stor og tilleg er fra en diesel.

lykke til

 

er på jakt etter mindre turbo , men det er ikke lett å få tak i :)

 

er 4-takt ja :)

 

problemet med forgassern etter turbo er at da vil ikke bensinen "renne" inn, ivhvertfall ikke like effektivt, og må pumpes inn, pga. trykk som motvirker at det skal renne inn. må evt. lage en bensinpumpe, og DA begynner det å bli litt mye syns jeg:) er bare et "morro" prosjekt, som jeg ikke har fått i gang enda, pga mangel på tid :(

 

takk for fin tilbakemelding:)

 

 

PS. om noen er interessert, Turbo til passat 1,9tdi til salgs:) bud på PM, takk:)

 

GOD JUL:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

feit den :D er sikkert utav samme "kvalitet" som min, dvs. litt jalla, men du kan sikkert ha det sinnsykt morro med den selv om ;D MEN ikke kjøp den der for å kjøre rundt på jorde på en gård eller noe, tror det hadde blitt en ubehagelig opplevelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og igjen står jeg på dette med at Forgasser forran turbo kan bli havari! why? fordi flotøren din mest sannsynlig ikke vil tålet trykket/Suget som kommer fra turboen og vil bare henge seg opp eller bli knust! dette skjedde fakstik på 700raptoren til en kompis av meg! og de sykla bygges i massevis!

 

Skal du ha en turbo fra en større motor på en 50cc eller hvor faens stor den motoren din var kan du selg tenke deg at det blir som å blåse luft gjennom en 100m lang hageslange!

 

Ikke glem også at lufta og bensina blandes I turboen, som da også kan tilsvare over 130grader. det kan foregår detonasjon inni der!

 

det jeg mest er bekymra for er at noe så stort og tungt som bensin kan knuse impellerne dine i turboen!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og igjen står jeg på dette med at Forgasser forran turbo kan bli havari! why? fordi flotøren din mest sannsynlig ikke vil tålet trykket/Suget som kommer fra turboen og vil bare henge seg opp eller bli knust! dette skjedde fakstik på 700raptoren til en kompis av meg! og de sykla bygges i massevis!

 

Skal du ha en turbo fra en større motor på en 50cc eller hvor faens stor den motoren din var kan du selg tenke deg at det blir som å blåse luft gjennom en 100m lang hageslange!

 

Ikke glem også at lufta og bensina blandes I turboen, som da også kan tilsvare over 130grader. det kan foregår detonasjon inni der!

 

det jeg mest er bekymra for er at noe så stort og tungt som bensin kan knuse impellerne dine i turboen!

 

 

visste du at bensin er lettere enn vann? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker mg dråpe kontra titan impeller som snurrer med 50.000RPM!! det er et rimelig hardt slag!

 

merkelig... Vectraen min sin turbo tåler regnvær? den lader rundt 1,5 bar, og allikevel tåler den å kjøre mens det regner ute..vannet kommer seg nokk inn i den turboen Uten problem.. de fleste biler vil få vann inn i systemet iløpet av en tur i regnet:) uansett.. alt av væsker som kommer gjennom turboen vil være i patikkelform, og ikke dråpeform..

 

forgasser på turboinnsug er nokk ikke optimalt, nei, det vet jeg og det tror jeg de fleste vet, men det er minimal sannsynelighet for at det skal ødelegge turboens impeller, og det krever mye mindre arbeid enn andre løsninger..

 

største faren med bensin i turboen er lagrene... men det er kje stort vanskeligere å bli kvitt problemet enn bare å lage en trykkboks, og lage til med bensinpumpe.. men ka er vitsen med så mye stress, når de FINT klarte det med gasser på turboinnsuget på motoren til verdens raskeste "moped"(50ccm).. de klarte faktisk over 200 med den "sykkelen", og ingen turbo ble ødelagt i den sammenheng, selv om ALL bensinen til å få den opp i de hastighetene gikk gjennom turbinen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg snakker mg dråpe kontra titan impeller som snurrer med 50.000RPM!! det er et rimelig hardt slag!

 

Trist å se at du må tviholde på dette. Det går bare ut over deg selv å være så stor i kjeften.

 

1. Det er MANGE eldre aplikasjoner som turboed sier som kjører med forgasser FØR turbo - det er FAKTA at det fungerer.

 

2. Det er også fakta at en turbo ikke tar kvellen pga noen vanndråper. Dersom verkstedet som fiksa turboen din fortalte deg dette så bør du skifte verksted.

 

3. Så slutt å være så påståelig når alle andre inkl. deg selv ser at du er med hodet under vann på denne! Hør heller å lær av folk som kan dette i stedet for å syte å være så stolt at du ikke kan inrømme at du tok feil.

 

så det så!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig... Vectraen min sin turbo tåler regnvær? den lader rundt 1,5 bar, og allikevel tåler den å kjøre mens det regner ute..vannet kommer seg nokk inn i den turboen Uten problem.. de fleste biler vil få vann inn i systemet iløpet av en tur i regnet:) uansett.. alt av væsker som kommer gjennom turboen vil være i patikkelform, og ikke dråpeform..

 

forgasser på turboinnsug er nokk ikke optimalt, nei, det vet jeg og det tror jeg de fleste vet, men det er minimal sannsynelighet for at det skal ødelegge turboens impeller, og det krever mye mindre arbeid enn andre løsninger..

 

største faren med bensin i turboen er lagrene... men det er kje stort vanskeligere å bli kvitt problemet enn bare å lage en trykkboks, og lage til med bensinpumpe.. men ka er vitsen med så mye stress, når de FINT klarte det med gasser på turboinnsuget på motoren til verdens raskeste "moped"(50ccm).. de klarte faktisk over 200 med den "sykkelen", og ingen turbo ble ødelagt i den sammenheng, selv om ALL bensinen til å få den opp i de hastighetene gikk gjennom turbinen:)

 

Igjen er du dum som et brød!

Om bilen din får vann inn i turboen når det regner, ville jeg startet med å leite frem problemet der og fiksa det fort som faen!

 

En annen sak er at OM du skulle få vann inn igjennom filteret ditt, så kommer dette inn til impellerne i form av "spray" og ikke en hel dråpe!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår