Gå til innhold

turbo på ATV

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

Hei :) lurer på om noen har noen insigelser på hva de trur kjem til å skje, eller omd et i det hele tatt er mulig å montere en turbo på en 200ccm Atv.. har ein turbo fra vw passat 1,9 tdi, vil den kanskje være i overkant stor, syns den er pitteliten jeg :)

hva må til for å koble denne på, sveising skal jeg klare, men trenger jeg noe elektrisk, eller bare dyser jeg opp til det tar skapelig ( om det i det heletatt fungerer ;D ) jeg lurer og på montering av dumpventil.. hvordan får jeg åpnet den? er det en vacum "nippel" på turboen som jeg kan koble til dumpventilen?

forgasseren vil lurer jeg på om jeg skal sette på "innsuget" på turboen, slik at bensin og drit og faenskap går rett gjennom turboen og inn i motoren:) Noen som har gode ideer, og helst litt peiling? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei :) lurer på om noen har noen insigelser på hva de trur kjem til å skje, eller omd et i det hele tatt er mulig å montere en turbo på en 200ccm Atv.. har ein turbo fra vw passat 1,9 tdi, vil den kanskje være i overkant stor, syns den er pitteliten jeg :)

hva må til for å koble denne på, sveising skal jeg klare, men trenger jeg noe elektrisk, eller bare dyser jeg opp til det tar skapelig ( om det i det heletatt fungerer ;D ) jeg lurer og på montering av dumpventil.. hvordan får jeg åpnet den? er det en vacum "nippel" på turboen som jeg kan koble til dumpventilen?

forgasseren vil lurer jeg på om jeg skal sette på "innsuget" på turboen, slik at bensin og drit og faenskap går rett gjennom turboen og inn i motoren:) Noen som har gode ideer, og helst litt peiling? =)

 

1. går ikke bensin gjennom turboen

2. turboen må ha oljekjøling/vannkjøling

 

alt det andre tar for lang tid å skrive :P

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker på sette forgasser på turboen for å kjøre bensin igjennom og inn i motoren er man vel ikke helt klar for turbo-prosjekt ennå :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. går ikke bensin gjennom turboen

2. turboen må ha oljekjøling/vannkjøling

 

alt det andre tar for lang tid å skrive :P

 

oljekjølingen er jeg klar over, deler har jeg liggende klart til det.. men at det kan gå bensin gjennom turboen vil jeg tro skal gå fint, da jeg kan referere til verdens raskeste 50ccm, den har da en motor med en forgasser rett på innsuget til turbinen. har du noen kriterier til at det ikke skal gå? =P jeg vil helst bare ha ting 110% avkrefta, er innstillt på at det skal gå strålende bra, men lurer på om den turboen blir ti ganger for stor, med tanke på at 200ccm'ern skal få den til å lade noe i det hele..

men nå vil jeg bare få sagtdet som det er.. spiller ingen rolle om det blir så jævla mye mer effekt, vil berre sjå om eg kan få dette til.. :) kan du hjelpe meg med ideer e.l så er eg takknemlig for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om både Tassen og Eirik misforstod litt.De trodde sikkert at du skulle sette gasser før turboen i tillegg til gasser/innsprut etter.

 

Både corvair og Trans Am turbo hadde gasser før turbo, mener jeg å huske.

 

ja, det kan hende, men tror du det er en mulighet for å gjennomføre et sånn prosjekt? er bare for å prøve , spiller ingen rolle med resultatet, har en atv som eg ønsker skal ryke til helv%&e.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idiotisk

 

la meg forklare dette for deg: ved mindre du har VELDIG lyst å kjøpe atv'en, så trenger du kje bry deg:) ok? så vidt jeg vet, så er den under mitt eie, og da kan jeg gjøre det jeg vil med den.. har alt liggende, ingenting anna enn en atv kan bli ødelagt, hvis i såfall noe blir ødelagt, så driter jeg i det, elelr jeg kan sende det i posten til deg, siden du absolutt mener det var idiotisk.. ser ingen verdi i å ha de forskjellige tingene, og litt morro er det lov å ha, ikke alt skal være så forbanna seriøst. lever kun en gang, må finne på litt tull innen den tiden.. du har SIIIIIIKKERT ikke gjort noe idiotisk før, smarten :) la vær å si noe hvis du ikke har noe fornuftig å si ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fan det er mye larvfolk på dette forumet. den turboen der er drittlitn menom du i det hele tatt får de til å lade fordet er usikkert. men for all del prøv. du må ha en elektrisk pumpe som kjører motorolje gjennom turboen og sørg før at oljereturen kommer over oljenivå i motoren. regner med det er en firtakter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fan det er mye larvfolk på dette forumet. den turboen der er drittlitn menom du i det hele tatt får de til å lade fordet er usikkert. men for all del prøv. du må ha en elektrisk pumpe som kjører motorolje gjennom turboen og sørg før at oljereturen kommer over oljenivå i motoren. regner med det er en firtakter denne?

 

jepp, 200ccm firtakt, pumpe fra biltema er i garasjen alt.

er enig med at jeg TVILER på at det kjem til å fungere, men blir jo artig daa:)

jævla irriterende med folk som ikkje kan had et artig uten å si drit om andre:) får sjå.. fungerer det, så legger jeg ut tråd om prosjektet med bilder av alt, fungerer det ikke, så legger jeg ut tråd om prosjektet, der jeg Avkrefter at det går :) noen andre som har gjort det? neppe.. ;D (fordi det er et drittprosjekt, og eg e klar over det, men jævla artig å forsøke da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår