Gå til innhold

Utseende på forumet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurte på om det gikk ann og fjerne de grå firkantene på siden her for og gjøre forumet "større".

 

F.eks:

forum2.jpg

 

forum.jpg

 

Også få selve forumdelen til og fylle ut helt til margen på høyre side, hvis dere skjønner? (Fikset det siste bilde i photoshop, for å illustrere litt hva jeg mener)

 

La merke til at det var litt irriterende, ikke det at det er ett problem, men når jeg skriver i forumet, så fyller den meldings greia helt ut til høyre og fyller halve den grå ruten på høyre side.

Og hvis man fjerner de grå "boksene" så vil jo ikke det skje.

 

Bare ett forslag:)

'16 VW Caddy 2.0 (Firmabil)

'15 Kia Cee'D SW 1.6 GDI

'06 Kia PICANTO 1.1

'92 MB 190E 2.0

'84 MB 190E 2,3-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli noen forandringer omsider, men det er en grunn til at siden er lagt opp statisk slik du påpeker.

Tatt fra analytics: (sortert etter mest brukte oppløsning)

1. 1280x800 - 26,84%

2. 1024x768 - 22,39

3. 1280x1024 - 18,73%

4. 1440x900 - 8,4%

 

Som du ser, så bruker 50% av våre brukere oppløsning som har mindre enn 800 piksler i bredden.

Hadde vi økt til 1024px i bredden, ville over halvparten av de besøkende være nødt til å scrolle horisontalt. Og det er selvsagt ikke ønskelig. :)

 

Bare sjekk ut alle store nettsteder på verdensveven...

Er det én ting de alle har til felles, så er det oppløsningen på designet :)

 

Mvh,

 

Stian

----

2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig da? Kan man ikke lage et dynamisk forum som tilpasser seg etter oppløsningen til hver enkelt som besøker nettstedet?

 

Forøvrig kjører jeg 1024x600 oppløsning på min pc, og kunne godt tenke meg å få brukt hele bredden.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en grunn til at siden er lagt opp statisk slik du påpeker.

Tatt fra analytics: (sortert etter mest brukte oppløsning)

1. 1280x800 - 26,84%

2. 1024x768 - 22,39

3. 1280x1024 - 18,73%

4. 1440x900 - 8,4%

 

Som du ser, så bruker 50% av våre brukere oppløsning som har mindre enn 800 piksler i bredden.

 

 

Pst, ALLE kjører mer enn 800 pixler i bredden, oppløsningen oppgis i bredde*høyde ;) altså 1280 i bredden, 800 i høyden..

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har du helt rett i! 1024px i bredden.

Men poenget mitt står fortsatt.

Det er fremdeles 1 av 4 lesere som vil bli nødt til å scrolle horisontalt, og sånn kan det ikke være.

 

På spørsmål om dynamisk visning;

Forumet kan skaleres automatisk, det er riktig.

Designet forøvrig er statisk(og derfor også forumet), og vil nok fortsette å forbli det.

Man kan jo f.eks aldri gå god for utseende på en webside når den vises forskjellige i 20 forskjellige oppløsninger.

Det er håpløst å designe noe som må dobbelsjekkes 20 ganger i 5 forskjellige browsere :P

----

2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste varianten er nok å lage to forskjellige "temaer" der den ene er dynamisk, og den andre er statisk.

 

Jeg har hvertfall ikke særlig lyst å ha et dynamisk design her jeg sitter på min 24" med en oppløsning på 1920x1200. Det ville resultert i at linjene ble 50 cm lang (bokstavelig talt) noe som er ganske slitsomt og lese... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

som dere sier..

3/4 bruker ikke så liten oppløsing.

så derfor synes jeg det absolutt burde være tilpasset etter mengden brukere som har "stor" oppløsning, ikke motsatt.

er ikke bare her jeg synes det burde tas i betraktning, men alle forum/sider generelt.

 

kanskje man blir klarer og vise de 1/4 at vi lever i 2008, og så liten oppløsning forsvinner... KJAPT... :)

800x600, 1024x768, og sånt, er jo for guds skyld fra 80 tallet xD hehe

 

Er også myebedre med dynamisk forum design, når man skal poste bilder..

er jo satt max pixel bredde for bilde thumbs,(right? ) men uansett..

 

men, hey, forum ledelsen gjør jo som de vil :)

 

Ja, dynamisk vil bli litt merkelig for STOR oppløsnings brukere, selfølgelig..

men jeg kjører selv på 1360x768 både på 21" og 37", og det funker helt fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår