Gå til innhold

bilavskilta = ulovleg av biltilsyn/politi

Ranger emnet


bassdal

Anbefalte innlegg

Skjer med folk a?, en stivere bil som "sitter" på veien er for det første sikkrere enn en myk orginal haug som velter i svinga, kjenner jeg blir forbannet når jeg ser sånne "a4" folk som kjører passat og lignende, som regel de som er verst på den måten,jeg får ikke godkjent big brake kit på bilen min, hvorfor skal ikke jeg få stoppe fortere?, norge....

 

også hvorfor bruke energi på gidde bry seg om noen såkaldte "rånebiler"?

la de være i fred er vel ikke vanskelig?, og mange av de har sikkert bedre understell enn de som syter over de

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gidder ikke dra denne tråden lenger. Jeg tror ikke vi blir enige uansett.

 

 

 

Større bremseklosser/skiver stopper ikke bilen raskere. Ta deg et fysikk-kurs.

 

oj oj oj, nå kommer intelligentsaen her... hahahaha, nå leg jeg godt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større dekk ville vell skapt mer frisksjon og gitt bilen bedre grep både ved kjøring og nedbremsing?..

I utgangspunktet ikke. Med større dekk får man mindre trykk mot underlaget. Så det man tjener på å ha en større bremseflate går cirka opp i mot et mindre marktrykk. Noen små variasjoner kan det være, men det er ikke mange prosent og det kan gå begge veier.

 

Det er friksjonskoeffisienten mellom dekk og vei som bestemmer bremselengden. Det er grunnen til at en Opel Corsa og Bugatti Veyron har samme bremselengde fra 100 km/h på tørr asfalt, ca 40 meter.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår