Gå til innhold

D24tic?

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 7 months later...

har en D24 TIC motor. Bytta element i diesel pumpa, så pumpa er nå beregnet til en 5,9 liter:p Turboen ligger rundt 3-4 bar, og med 4" rør. Ganske heftigt med røyk da:P Er det noen som vet hva mer som kan gjøres for og få mer krefter? Åpen for alle muligheter, men det bør være billig og jeg har ganske stram vekt begrensning.

 

Takk på forhånd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enklest og sveise ny manifoil da?

 

er det noe mer som vil gi mer krefter?

 

noen som har sånn cirka peiling på hk og moment slik den er nå?

 

Når du allerede har gjort det du har nevnt over, så regner jeg med du har kasta på en større turbo og alu-cooler. Grenrøret er flaskahalsen da. Saken er å bygge grenrør med minst mulig restriksjon ogse kaste på en stor nok turbo, som lader max ca rett før 3000rpm. Også videre justere dieselmengden i forhold til turbotrykket. Rulle er jo det beste. Bør få greit over 200 diselhester med det oppsettet. Girkassa/clutch pleier somregel å gå til hælvette først...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere må ikke tenke på at denne skal gå på vei:P litt vanskelig og forklare, men skal på stevne i slutten av mai, og jeg skal legge ut link til film etter det;)

 

turboen er litt større, er ikke helt sikker på hvor stor siden den er skjerma men etter det stevne skal alt lakkeres på ny. intercooleren er fra en 240, bak akslingen er og fra 240. girkassen er en m45.

 

er ikke helt sikker på alt siden det ble kjøpt slik det står og vi skal ikke gjøre noe før etter stevne

 

så det blir litt mekking til sommeren for og gjøre den klar til høsten igjen.

 

men takk for svar;) om det kommer flere smarte idê'er så er det bare og fyre løs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere må ikke tenke på at denne skal gå på vei:P litt vanskelig og forklare, men skal på stevne i slutten av mai, og jeg skal legge ut link til film etter det;)

 

turboen er litt større, er ikke helt sikker på hvor stor siden den er skjerma men etter det stevne skal alt lakkeres på ny. intercooleren er fra en 240, bak akslingen er og fra 240. girkassen er en m45.

 

er ikke helt sikker på alt siden det ble kjøpt slik det står og vi skal ikke gjøre noe før etter stevne

 

så det blir litt mekking til sommeren for og gjøre den klar til høsten igjen.

 

men takk for svar;) om det kommer flere smarte idê'er så er det bare og fyre løs;)

 

Lag en tråd om bilen da vel, men no bilder og stæsj;)

 

->Film film film, jeg vil se svartskodda bak oljebrenner'n ;D

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår