krest Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Hei har noen hjulbuer på en granada som jeg skal få sveiset. Jeg lurer på hvilket stål jeg bør bruke til dette? Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_dragon_no1 Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 må vel helst bruke helt vanlig stål.. siden galvanisert og rustfritt stål ikke har samme egennskaper som vanlig stål. Siter "The Green Beast" ~ prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 hm, ja får snike meg ned i en kontainer en plass og se hva jeg finner :D Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_dragon_no1 Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 jepp ;) Siter "The Green Beast" ~ prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HollowT Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Ikke lurt å bruke galvaniserte plater... Det ryker veldig mye av dem, og den røyken er skadelig. Man kan få sinkfeber av det. Bruk helt vanlige, ubehandlede stålplater.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet September 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Ja skal se hva jeg kommer over :) Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 til en granade KJØPER du hjulbuer... Om ikke så kjøper du ny frisk plåt på jern hndleren... Bruk 1,2 mm... Tyngre å forme, men resultatet blir bedre og mere varig, og lettere å sveise på uten at det slår seg så mye... Lykke til... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 til en granade KJØPER du hjulbuer... Om ikke så kjøper du ny frisk plåt på jern hndleren... Bruk 1,2 mm... Tyngre å forme, men resultatet blir bedre og mere varig, og lettere å sveise på uten at det slår seg så mye... Lykke til... bruke 1.2mm stakkar jävel hehe nytter nesten ikke og få formet:ratatatat Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 bruke 1.2mm stakkar jävel hehe nytter nesten ikke og få formet:ratatatat Nei, men stakkars de du bruker 0.9 eller i værste fall 0.7 plate på... Er jo høl igjen før bilen passerer porten din :deng Ikke så gæli å forme om en er vant til det...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Nei, men stakkars de du bruker 0.9 eller i værste fall 0.7 plate på... Er jo høl igjen før bilen passerer porten din :deng Ikke så gæli å forme om en er vant til det...:D skal ikke ruste igjen da må jo gjöre bra jobb med lakkering osv.. orginalt på bilen er vel 0.7mm:volvsmile Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 men du ... når du sveiser inn platebiter.... Så pleier mann å slipe sveisene...ikke sant...da blir det også gnudd litt på den nye plata...! :deng så sliper man over med litt slipe papir..., eventuelt retter banke å slår LITT for med sånna skitplater så slår ALT seg... Hvor mye av de 0,7 MM plate er igjen da??? Husk også at en uerfaren reparatør slomser mer, å sliper nok mere på den nye plata enn nødvenig... Så jeg velger å bruke 1,2 mm da jeg håper det er igjen 0,8-1mm ,enn at det er igjen 0.2- 0,4 mm plate... :deng :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Funker fint å blande vanlig stål med galvanisert, men det ryker og lukter dritt. Når du sveiser galvanisert stål vil belegget rundt der du sveiser ta fyr og brenne vekk. Har ikke så mye peiling på farene ved å gjøre dette mye, og jeg har ikke merket så mye til dette. Du bør vel egentlig pusse vekk sinken eller hva det brukes rundt der du skal sveise. Skal du ta vekk dette tar du 2 cm fra kanten for å være på den sikre siden. Men det er litt utfordrende å ta vekk dette uten å skjære gjennom hjulbuen/metallbiten, så det kan bli vanskelig. Vet ikke hvordan det er å bruke stålbørste på dette, men det tar sikkert lang tid. Hvis du velger å ikke pusse vekk belegget bør du i allefall sørge for best mulig ventilasjon, og ta deg et par pauser. Selv om dette er et engangs/skjeldent tilfelle bør du beskytte deg så du kanskje får noen gode vaner. HMS er jo tross alt her for en grunn :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Fikk tak i noe stål hos en blikkenslager, var ganske så tykt (sikkert 1.2) og var til tider vanskelig å forme, venter til sommerferien før jeg sveiser på. Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Funker fint å blande vanlig stål med galvanisert, men det ryker og lukter dritt. Når du sveiser galvanisert stål vil belegget rundt der du sveiser ta fyr og brenne vekk. Har ikke så mye peiling på farene ved å gjøre dette mye, og jeg har ikke merket så mye til dette. Du bør vel egentlig pusse vekk sinken eller hva det brukes rundt der du skal sveise. Skal du ta vekk dette tar du 2 cm fra kanten for å være på den sikre siden. Men det er litt utfordrende å ta vekk dette uten å skjære gjennom hjulbuen/metallbiten, så det kan bli vanskelig. Vet ikke hvordan det er å bruke stålbørste på dette, men det tar sikkert lang tid. Hvis du velger å ikke pusse vekk belegget bør du i allefall sørge for best mulig ventilasjon, og ta deg et par pauser. Selv om dette er et engangs/skjeldent tilfelle bør du beskytte deg så du kanskje får noen gode vaner. HMS er jo tross alt her for en grunn :) Thx :D Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snurresprett Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Null stress og sveise galv med stål, blir en stygg farve, og ryker ja, men jeg har aldri hatt no problemer med det, ei heller tatt skade av gassen. Du trenger jo ikke og ta magatrekk for og få det i deg da.. =) Siter Volvo 855 T5-R ¤I feel the need - The need for speed ¤ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg