Gå til innhold

knixens 4runner! Norges mest ombygde...

Ranger emnet


knixen

Anbefalte innlegg

  • Svar 233
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forresten hva har du gjort med mellom akslen din forran ?! Ser at du sliter med vinkelen.

 

Jeg har brukt sånn "kil" med 5 grader stigning tror jeg for å vippe diffen oppover og en ny spesial laget mellomaksel med no LATTERLIG lang vandring så jeg slepper problemet roger sleit med på svinndal da han heletiden nappa den ut!

 

Akkurat den bytte jeg med en annen, som var tilpasset. Man kan demontere dobbel-krysset og slipe ned litt her og der for å øke vinkelen den tillater. Jeg har shims på akslingen også. Nå skal jeg inn med dual-transfer kasser og da blir jo fremre mellomaksel lengre og vinkelen mindre. Jeg har også et long-slip kit som skal på den så snart kassene er montert og jeg får målt lengden.

 

Takker folkens! Er i berlin til mandag, så det blir ingen fortsettelse på historien før da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsette litt mer her...

 

Her er et par bilder av bilen da jeg synes den så aller best ut. Da hadde den 4"trailmaster fjærhevesett og 2" BL med MT MTZ 38x15,5-15 på 12x15 felger

attachment.php?attachmentid=16509&stc=1&d=1205100384

 

attachment.php?attachmentid=16508&stc=1&d=1205100384

 

Dessverre så fungerte dekkene supert på asfalt og skuffende i skogen, så de ble solgt etter kort tid.

 

oppsamling før offroad-kjøring våren 2007attachment.php?attachmentid=16510&stc=1&d=1205100384

 

i skogen..

attachment.php?attachmentid=16512&stc=1&d=1205100384

 

sperrer foran og bak og skjermbreddere gjør at den ikke blir spesielt skitten i skogen... dette etter 2 dager i skogenattachment.php?attachmentid=16513&stc=1&d=1205100384

 

her er bilen med winchen montert bak, dette skal bygges om nå. attachment.php?attachmentid=17333&stc=1&d=1206292655

 

justerbart panhard stag for sentrering av bakakselen mens jeg ennå hadde 4-link. Også drop-bracket for samme panhard staget. attachment.php?attachmentid=17353&stc=1&d=1206302833

 

siste forsøk på å tilpasse 4-linken med nye spiraler... her gamle og nyeattachment.php?attachmentid=17942&stc=1&d=1206819220

 

før nye spiraler attachment.php?attachmentid=17941&stc=1&d=1206819220

 

etter... attachment.php?attachmentid=17943&stc=1&d=1206819220

 

flex testing, stivere fjærer krevde mer vekt bakattachment.php?attachmentid=17944&stc=1&d=1206819220

 

men jøss, det flexer jo... attachment.php?attachmentid=17945&stc=1&d=1206819220

 

en litt større mann enn robert under her (ikke meg)... :ratatatat pC3A5ske20096.jpg

 

her fra photoshoot til 4wheeldrive tidligere i år... attachment.php?attachmentid=18109&stc=1&d=1207174029

 

jeg liker nattbilder, her en km hjemmefra med nordlyset i bakgrunnen...attachment.php?attachmentid=18266&stc=1&d=1207434004

 

byttet dempere bak i vår... 14" travelattachment.php?attachmentid=20224&stc=1&d=1209927018

 

flextesting i vårattachment.php?attachmentid=21242&stc=1&d=1210883904

 

joda... attachment.php?attachmentid=21243&stc=1&d=1210883904

 

is najsattachment.php?attachmentid=21245&stc=1&d=1210883904

 

mycket naijs!attachment.php?attachmentid=21246&stc=1&d=1210883904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EKSTREMT bra fleks du har fått på bilen, du ser vel fram til vinteren bare du?! Det gjorde seg etter å ha bytta deler ser jeg...åssen regner du med å få dette gjennom EU-kontroll da? har du noe som tar det svart eller bytter du om alle delene tilbake, godkjenner den og så setter alt på igjen?

 

forresten, du har ikke problemer med at den går varm i varmt vær når du er litt røff i terrenget? eller har du bygd om noe der også?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EKSTREMT bra fleks du har fått på bilen, du ser vel fram til vinteren bare du?! Det gjorde seg etter å ha bytta deler ser jeg...

forresten, du har ikke problemer med at den går varm i varmt vær når du er litt røff i terrenget? eller har du bygd om noe der også?

 

vil bare legge til at bilen nå har bladfjærer foran og bak, slik det er bilder av tidligere her... gjennomgår noen byggetråder for å legge inn litt småting så dere ser hvor mye arbeid som er utført på bilen.

 

Jeg har ikke problem med at den går varm, jeg har montert intercooler og 3" eksos fra flensen på turboen så jeg blir kvitt varmen.

 

Det kommer mer byggebilder fra tidligere i prosessen... og nye bilder etterhvert som jeg gjør noe nytt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei og nei..rødt er jo fett:p veltebur?kjøre baneracing med bilen snart? :)

 

He he, baneracing.. måtte vært hvis det virkelig var en pris for å kjøre sakte... Bur er nok fint å ha, fler enn 1 bil som har veltet i skogen... Høyt tyngdepunkt vettu...

 

Poster bilder ila helgen som oppdatering, håper å bli ferdig med buret i morgen.

 

Får ny bakfanger i morgen også, samt endel andre småting. Blir sikkert knall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montere supercomfy skinn i bilen så blir det bra..Høyt tyngdepunkt og veltefare?hmm..veeeel...kan jo alltids senke den da:p

legg ut sånn før og etter bilde av bilen!Gjerne ved siden av en annen laaaav vil så man virkelig for sett forskjellen!

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår