Gå til innhold

knixens 4runner! Norges mest ombygde...

Ranger emnet


knixen

Anbefalte innlegg

  • Svar 233
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var JÆVLI te rå flex du hadde... tror fjærene dine er litt mere slitt inn enn mine.. min var stiv som faen enda:!)

 

jeg er i live ja:) ikke satan en gang kan kødde her i hus uten at jeg er i nærheten;)

 

Fjærene mine har stått på bilen siden torsdag ettermiddag, så tror ikke de er nå særlig slitt. Foran er de ca 1 år, det er så lenge siden jeg bygget om foran.

 

He he, godt du er i live...

 

Her er ekvipasjen fra i sommer...attachment.php?attachmentid=25067&d=1216906596

 

på en liten runde i finsk skog

attachment.php?attachmentid=25068&d=1216908578

 

finsk myr tok godt tak i bilen innimellom attachment.php?attachmentid=25084&d=1216910571

 

som sagt...

attachment.php?attachmentid=25088&d=1216910571

 

innimellom gikk det overraskende nok uten problemerattachment.php?attachmentid=25093&d=1216912341

 

og når jeg tar et dårlig sporvalg går det slikattachment.php?attachmentid=25120&d=1216924351

 

dagen vi kjørte igjennom det våte sporet her brukte vi ca 1 time, et par dager senere skulle noen mindre biler ta samme spor. De brukte 9 timer... attachment.php?attachmentid=25124&d=1216924351

 

winch må til!attachment.php?attachmentid=25127&d=1216931102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! Det ER morro! Jeg hadde 6 dager med offroad kjøring i sommer, 1 dag i Umeå og 5 i Lapland Trophy (6 mil utenfor Rovaniemi). Siste dagen var jeg lei, begynte å få litt småtrøbbel med bilen også. Ett motorfeste som jeg hadde glemt å forsterke etter at jeg bygget om til stiv foraksel tok kveld. Pluss et kryss var slitent. Dagen startet også med at vi brukte 4 timer på 400meter, så innimellom er det mye arbeid å ta bilene med i skogen.

 

Fortsetter med litt bilder jeg... Myr er det nok av!attachment.php?attachmentid=25129&d=1216931102

 

tja... attachment.php?attachmentid=25131&d=1216931102

 

som sagt...attachment.php?attachmentid=25132&d=1216931102

 

årets største skade, tok forresten høyre forskjerm i sverige. Men den kan fikses... attachment.php?attachmentid=25136&d=1216932314

 

her har vi en lett dag, men måtte selvsagt ta et vanskelig spor så jeg ikke kjedet meg... attachment.php?attachmentid=25154&d=1216933293

 

stoppet i en stor sten som lå i myra, måtte winche til slutt. denne seansen er på videoen som er linket til tidlig i trådenattachment.php?attachmentid=25155&d=1216933293

 

en av de finske bilene havarerte midt i løypa, jeg stilte med reservedeler... så det tar på å kjøre i skogenattachment.php?attachmentid=25189&d=1217163130

 

det var mygg nok, sikkert 500-1000 stk som satt på meg til enhver tid. Heldigvis stakk de ikke attachment.php?attachmentid=25195&d=1217163130

 

her fra siste dag, som dere ser så måtte vi frem med winchene...attachment.php?attachmentid=25210&d=1217164824

 

dette skjedde 3 ganger i sommer, litt for kort fremre mellomaksel så den hoppet ut når begge forhjulene flexet ut samtidig. Har en med lengre splines, men den skal ikke monteres før jeg bytter til dual transfer kasser. attachment.php?attachmentid=25211&d=1217164824

 

her passerer vi over ca 600 meter med myr, 1 første lavgir på tomgang. 4 biler på rad for å ikke bryte overflaten. utrolig kul opplevelse! attachment.php?attachmentid=25214&d=1217164824

 

morro... attachment.php?attachmentid=25215&d=1217164824

 

her har finnene kjørt et dekk av felgen

attachment.php?attachmentid=25221&d=1217165529

 

vi stillte med nord-norske triks for å få det på! Mye tryggere enn startgass... attachment.php?attachmentid=25223&d=1217165529

 

i skogenattachment.php?attachmentid=25225&d=1217165529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor du i kroken? jeg sykklet forbi en som sto og styrte med noen bladfjærer på en 4runner en dag:)

 

jepp! Stemmer bra!

 

her er noen bilder fra umeå, hvis dere ser festet til winchen så har det sviktet. Jeg fikk hjelp fra en av de andre der etter at konkurransen var over. Da dro vi ned på hans mekaniske verksted. Det lagde han forsterkning til festet slik at jeg kunne kjøre til finland klar for nye utfordringer.attachment.php?attachmentid=24740&stc=1&d=1216122383

 

det flexet ganske bra med spiraler bak også.. attachment.php?attachmentid=24741&stc=1&d=1216122383

 

denne var utrolig flott, nyoppusset og helt strøken... dette bildet er tatt før vi kjørte ut... attachment.php?attachmentid=24743&stc=1&d=1216122383

 

dette er tatt etter vi kom tilbake... attachment.php?attachmentid=24744&stc=1&d=1216122383

 

her ser dere en post midt i bildet, det gjelder og komme seg til postene, ta et bilde av skiltet og bilen og så komme seg videre. Poengsum per post avhenger av vanskelighetsgrad attachment.php?attachmentid=24762&stc=1&d=1216137195

 

kjørte denne dagen sammen med disse bileneattachment.php?attachmentid=24764&stc=1&d=1216137195

 

Morro i Sverige også!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noe kontakt med folk ifra vesterålens offroaders? dem bruker å ha et par treff iløpet av året.. kunne ha vært artig å se denne i aksjon..

 

Innimellom har jeg det, ikke så ofte. Har vært på treff i Harstad og det var ikke verd turen. For å ikke få sure kompiser i Harstad så får jeg vel være såpass presis å si at det var pga et lite kjøreområde og lite kjøretid i forhold til reisetiden frem og tilbake.

 

Men hvis Vesterålen gutta har et skikkelig område så kunne det godt vært intr! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med på lapland trophy 2007 også, da var jeg forfulgt av uhell faktisk fra et par dager før jeg skulle dra. Det startet med at startmotoren hadde tatt kveld, så den måtte byttes. I samme slengen ga batteriene opp så de måtte også byttes. Når dette var gjort tenkte jeg at jeg skulle kjøre en tur for å forsikre meg om at alt var i orden og da ble bremsepedalen farlig lav. Et av bremserørene hadde rustet hull i og måtte repareres. Dette var kvelden før avreise og mildt sagt irriterende. En kompis av meg driver bilverksted og han var heldigvis og jobbet der, fikk lånt meg utstyr for å kappe og skjøte røret slik at det ble tett. Luftet og alt i orden. Jeg hadde lånt meg henger for å ta med dekk og diverse for noen av de andre bilene i konkurransen også. De startet 8 timer før meg fra Tromsø. To mil før finskegrense så havarerte bakdiffen min og jeg måtte ha bergingsbil. Heldigvis drev han Statoil i skibotn og jeg fikk låne 2 søylebukken hans. Jeg hadde med meg ekstra diff så den var bare å montere. Under demonteringen så knakk et annet bremserør og stasjonseieren ringte til en lokal fyr som drev med rally og hørte om han kunne hjelpe. Det kunne han og 45min senere hadde jeg et nytt bremserør. Oljer kjøpte jeg hos han og fikk kjørt videre 4 timer senere. Imponerende at det finnes slike hjelpsomme mennesker i verden!!!

 

Fikk reparert diffen jeg hadde i Finland, det var den ene bolten til en av klavene som holder kronhjulslageret som hadde skrudd seg ut slik at tennene hoppet over. Reservediffen hadde en annen giring og manglet sperre så den kunne ikke brukes. Så var det ny demontering og montering av diffen og ny olje igjen. Denne gangen i en garasje i Finland ettermiddagen før konkurransen startet.

 

Konkurransen startet 0800 og var et 24timers gps trophy, altså om å gjøre å finne poster i terrenget som man måtte komme seg til (og fra) og avhengig av vanskelighetsgrad så var det satt en poengsum. 0830 så kjørte jeg ut til første post som var i en skråning 10 meter fra veikanten. 2 meter ut så kjørte jeg en stokk gjennom dekket og jeg måtte på med reservehjulet. Så der røyk 2500kr i et nytt dekk... Jeg kjørte så 3 poster til før vi fant ut vi skulle berge en gjeng med svensker som stod i et vann. Det endte med at jeg måtte rygge med en Jeep på slep med påfølgende cv-ledd havari som ikke lot seg reparere der og da. Så 3 timer ut i konkurransen var jeg uten 4wd... Vi tok en pause før vi fant ut at vi minimum skulle kjøre de nødvendige 10 postene man trenger for å få fullført løpet. Vi kjørte 17 poster til sammen ...

 

bilder under...

 

et bilde fra første post, også et godkjent postfoto

attachment.php?attachmentid=6970&stc=1&d=1185151523

 

gjengen med jeeper som jeg havarerte mens jeg berget

attachment.php?attachmentid=6969&stc=1&d=1185151523

 

ok flex selv med uavhengig fjæringattachment.php?attachmentid=6972&stc=1&d=1185151523

 

absolutt god flex bak!attachment.php?attachmentid=6973&stc=1&d=1185151523

 

skikkelig toyota merke på en hilux der...attachment.php?attachmentid=7137&stc=1&d=1185523590

 

Har mange flere bilder fra forskjellige turer som kan legges inn etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår