KRÅVL Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Bladjærer bak da, mann? Det er et skritt i feil retning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Bladjærer bak da, mann? Det er et skritt i feil retning! Nei, faktisk ikke! Det aller viktigste er å ha et velbalansert oppsett, dvs et system som er like myk foran og bak. Og det hadde jeg ikke før. Dessuten så er det mye færre feilkilder med bladfjærer og det er en kjempefordel! Vil tro de flexer nesten like bra nå som før, men at bilen fungerer 20-30% bedre i skogen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 si ifra om du vil gi bilen din til meg i gave:) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 si ifra om du vil gi bilen din til meg i gave:) Ja, bare vent til jeg er ferdig med den... vil jo ikke gi bort noe som ikke er strøkent... :shake :shake :shake Men har gjort litt da... grunnet og lakket under bredderne... giddet ikke sparkle da alt blir skjult. Kommer uansett til å legge tykt med tectyl der etter bredderne er montert. Montert ny bakfanger etter lakking... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 He he. Brutale dekk da. Må smile litt når jeg ser dem. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30 big Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Jevla artig lesing... mye bra bilder.. er gøy dette,har sjøl kjørt litt OFFROAD så er helt på tuppa etter å dure til skogs når jeg leser dette... stå på,bra jobbing. fungerer greit også ser det ut til:angelsmili: Siter INGEN tingen er perfekt orginalt! 1249HK-1588NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Jevla artig lesing... mye bra bilder.. er gøy dette,har sjøl kjørt litt OFFROAD så er helt på tuppa etter å dure til skogs når jeg leser dette... stå på,bra jobbing. fungerer greit også ser det ut til:angelsmili: Takk for det! Leter etter litt arbeidslyst akkurat nå for å gå ut å sveise fast siste deler av den nye traversen på bilen. Venter på mellomaksler nå også, så selv om alt annet blir ferdig så blir den ikke kjørbar før de kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Vært ute å jobbet litt med bilen i dag... rettet ut bulken fra i sommer pusset ned og grunnet spesialverktøy var nødvendig mere rødt interiør er demontert... tidligere i uken lakket jeg den ene bredderen foran... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 hei igjen, ser bra ut det du har gjort nå.. men igår møtte jeg en 4-runner i kongsberg som sikkert du kjenner til, en mørkerød heiset mye og 37" med snorkel, helt strøken bil, ryktene sa i går at den hadde sperre foran og bak... tenkte litt på deg når jeg så den, nydelig bil det der... hvis det hjelper deg så har den jeg så i går gått på 44" før.. noen du kjenner til? regner med at det ikke går mange så strøkne her i landet. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 hei igjen, ser bra ut det du har gjort nå.. men igår møtte jeg en 4-runner i kongsberg som sikkert du kjenner til, en mørkerød heiset mye og 37" med snorkel, helt strøken bil, ryktene sa i går at den hadde sperre foran og bak... tenkte litt på deg når jeg så den, nydelig bil det der... hvis det hjelper deg så har den jeg så i går gått på 44" før.. noen du kjenner til? regner med at det ikke går mange så strøkne her i landet. Skrev nettopp et laaaangt innlegg om den, så kom jeg på hvilken bil det var. Ja, den har sperrer foran og bak og snorkel. Ble solgt det siste året. En som drev biloppretting e.l. som bygde den. Den har aldri hatt større enn 37". Bygd ifjor. Vet ikke hvem som har den nå, men kjente til han som hadde den før. Flott bil! Tror ikke den er så fryktelig mye heiset heller, med mindre han har montert noe nytt på den... Takk forresten... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Har fått lakket og montert fremre mellomaksel i dag, så endelig er bilen kjørbar igjen. Mangler fortsatt bakre mellomaksel så har bare fwd. Men nå har jeg også fått testet dual transfer og det er bra forskjell!!! Satan for en kontroll man får! Det rister bra i bilen nå, siden drivlinjen er festet nesten direkte i ramma. Men når jeg finner tak i noen gummiforinger så blir det nok bedre. Må også tilpasse eksosen litt mer da den ligger mot den nye traversen. Det hjelper sikkert ikke at det er byggeplass i bilen og MYE verktøy ligger her og der... Mangelen på skjermbreddere bak gjør nok at den ser ut til å være litt sigen bak. De burde komme innen en uke eller to... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 går det an å bruke denne som en hverdagsbil?? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 går det an å bruke denne som en hverdagsbil?? Joda, klart det går det. Men pga travers til gir og transfer så må du akseptere litt vibrasjoner og støy. Ellers, no problem! :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 fått montert det meste av det grå interiøret, hadde dessverre ikke grått dashbord! Buret er også montert nå!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 blir knallbra med grått interiør! håper du ikke blir sur, men det røde interiøret er så ekstremt stygt:S Men det gjør du jo noe med, så det er bra:) vi følger spent med:) blir det snart noe filmer? forresten, du må snart bygge heis i den, er jo så høg at du må hoppe rimelig høgt for å komme inn i den der...:volvsmile Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg