Gå til innhold

Vannpumpe 16vt

Ranger emnet


G60 Racing

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål til mitt 16vt bygg...

Noen som har montert eller kommet over et kit for og bygge om til el. vannpumpe på 9a?

Lyst til og lage et system liknende audi S3 hvor vannpumpen går i 15 min etter at man har stoppet motoren.

Vert veldig praktisk da Gt3071 turboen min er vann kjølt.

 

Mulig jeg bare kan lage en tykk alu. plate eller noe med slange til el. vannpumpen men lurer på om noen har tenkt samme tanke før?

 

Takker for alle svar.

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke vannpumpe fra S3 også eller kjøpe fra en motor sport forhandler så og få tak i vannpumpe er ikke noe problem. tubotimer har jeg og den sitter i bilen men sånn den er koplet nå holder den motoren i gang men termo bryter var et bra tips.

Husker jeg ikke feil kan jeg legge inn vann pumpen på sprutet jeg skal bruke og la den styre hvor lenge vann pumpen skal gå så skal nok ordne det på et vis.

 

Det jeg da sitter igjen med er om jeg kan lage en adapter flens der vannpumpen skal sitte eller om noen har sett et kit en plass med komponentene til og bygge om.

 

Brukt skremmende mye penger på denne motoren nå (50 lapper+) så lite keen på at den skal rase pga. dårlig flow av kjølevann eller høy temp.

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja gleder meg bra til motoren og bilen blir ferdig men kan vel fort bli en stund til... venter på smidd veivaksel og bbm innsug og div. er på vei over, så blir spennende!

sett litt på tråden din og virker som du har litt uflaks til tider! :S

skal gjøre alt med motor, lakk, understell og bremser før bilen min er på veien igjen men gleder meg allerede!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Funnet løsning på dilemaet mitt så tenkte kunnde dele det med andre som har turbo motorer med vannkjølt turbo.

 

S3,s4 og 2,7 bi turbo motorene (sikkert flere) har std. reimdrevet vannpumpe og en liten elektrisk vann pumpe som kun går i 15min etter at man har stoppet motoren.

Så løsningen min blir og kjøpe en slik el. pumpe til en S3 og bruke denne i tillegg til std. reimdrevet vann pumpe.

 

Noe og tenke på for og kjøle ned turboen etter og ha vert litt tung på høyrefoten! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I data sprutet jeg skal bruke kan jeg legge inn flere komponenter som skal styres av ecu.

Vet at man kan legge inn radiator vifter og bensin pumpe og mener også at denne kan holde liv i pumpen etter man har stoppet motoren.

Hvis dette skulle vise seg og ikke stemme kam man jo altids kople om turbo timerer slik at denne kun holder liv i radiator vifte og vann pumpen...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo g 60 racing ! jeg har montert en el vannpumpe pga jeg har flyttet radiatoren bak i bilen min. å den vannpumpa leverer godt (80L i min) husker ikke hva den het akkurat nå, den kjøpte jeg oss kollevold.til den finnes det også en styre enhet som gjør at den går etter bilen er slått av,den styrer også hvor kaldt el hvor varm motoren skal bli før viftene slår inn . lykketil vidre:biker

- porsche 993 stage 2 carrera 4

- derby CLS 80 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ikke dumt tips! har bestilt el. vannpumpe fra vr6 da disse har en elektrisk i tillegg til std. reimdrevet men den styreenheten hadde vert kjekk og ha!

Kjøpt på kollevold den også?

Hvordan går det med motoren din da? ferdig og fått benket? blir vel temmelig like bygg hvis jeg ikke husker feil på hva du bygger! :D blir artig og se hva vi får ut av disse motorene! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår