kim-stian Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 har en 92 audi 100 2,5TDI som rister noe J...i hastighet (begynner smått i 60-70, topper seg på 85) er nesten så det er umulig å kjøre. Dekka er avbalansert perfekt, så mistenker noe annet. kan også høre "rakling" i driv aksling/kasse (eller om dette er den berømte audi kasse lyden) Kan det være drivakslinger som er skakke eller noe, kom med forslag, gidder ikke kjøpe 100 deler så er det ikke noe av det som hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Drivakslinger merkes kun ved akselreasjon. Trå inn clutchen/velg neutral når vibreringen er som verst. Da skal det opphøre. hvis ikke er det noe annet. Hjula er avbalansert, men hva med høydekast/bulk i felger. Kan balansere i 0, men det blir ikke borte uansett Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-stian Skrevet August 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 har prøvd dette nå og det gir seg ikke selv om clutsh blir tråket inn etc. kan jo være kast i høyde ja-merker at når jeg gir gass er det nesten brte, men hvis jeg holder jevn gass er dent konstant. faen til tull dette her altså. er det noe mer jeg kan sjekke????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Sjekk Hjullageret ditt og at drivakselen din sitter skikkelig skrudd fast i spindelen/navet. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-stian Skrevet August 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 fikk også tips om dette med driv aksling av en annen. hvordan sjekker jeg dette her lettest da? bare ta av og skru mer eller hvordan? fikk også høre at det kunne være en slags "låseskive" som kunne være defekt på drivaksling men aner egentlig ikke. kan jo sette på verksted men koster fort noen tusenlapper da Noen rundt hamar som kunne hjulpet meg mot litt betaling da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Hvordan er dekkene dine? skeiv slitte dekk gir noe sykt vibrasjon! Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saftus Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Hei! Jeg hadde samme problemet; fremhjulene begynte å riste som f... når jeg lå i 100-110 (i sverige selvfølgelig;P ). Da måtte jeg enten bremse eller gi gass, så ble det borte. Hjulene var balansert, så det var ikke feilen. Etter å ha bytta noen meget slitte foringer fremme, ble dette problemet borte, samt at bilen ble sykt mye bedre å kjøre! Det kosta ca. 1000 kr for de fire foringene jeg fikk bytta. Kansje er dette løsninga på ditt problem? Mvh! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-stian Skrevet August 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 dekka er nesten nye så der ikke problemet...men kan jo være foringer som er problemet men vet ikke sikkert da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkumskyskraper Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Er foringene i bærearmene bytta i det siste? Er et problem på disse at de slites i stykker over tid. Siter Min bil: Audi 100 94`, 2,3 E Avant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg