Ghost. Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 æsj ... ok hva anbefaler dere at jeg gjør får å få mest mulig gjevn lakk og glans ? edit : noen i Bergens området soom vil tjene litt penger på KUNN jeg gjentar KUNN gi meg tips på hva , hvor kjøpe utstyr osv, så kjøper jeg en sekspack med beer så kan han/hun sitte se på i godstol og fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det :D Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 prøv på hotrod.cm eller popularhotrodding.com http://www.sporttruck.com/techarticles/0810st_color_sanding_with_meguiars_car_products/index.html Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Tror jeg fått tak i et panser, en plastfanger og litt deler og øve på. Når du polerer med maskin og bruker maskinen på smådeler og kanter treffer en mindre del av maskinen delen, og disse delene for da en mye større friksjon og mer varme enn når du polerer større flater, så noen med peil reduserer da sikkert både kraft og hastighet på maskinen, om de de ikke tar det for hånd. Jeg har sett biler der det er gått varmt med poleringsmaskin på plastlister, og det er ikke pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Jeg gjør dette på jobb og vil ikke påstå at det er så vanskelig.. Du skal dog vite litt om både våtsliping og polering Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 dersom du legger klarlakk, mellomsliper og legger et strøk til, vil det jo bli minimalt med struktur. når jeg skal slipe og polere blandt annet sig, sliper jeg først med 1500, så 2000 og deretter med 4000 papir. polerer opp med fin rubbing, og så finish polering tilslutt. da ser du ikke at jeg har vært der "og pynta" ;-) stine Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Du kan bruke et verktøy som måler tykkelsen på lakken helt nøyaktig. Da ser du hvor mye du fjerner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Javisst, alle privatpersoner har sånt :p Om du tenker på sånn digitalt verktøy så er det ikke akkurat billig heller.. (Husker prisene akkurat nå..) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Ta deg en leserunde her! http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=63859 Det du tenker på for å lese tykkelsen er noe av det samma grejene som ekkolodd f.eks. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 æsj ... ok hva anbefaler dere at jeg gjør får å få mest mulig gjevn lakk og glans ? edit : noen i Bergens området soom vil tjene litt penger på KUNN jeg gjentar KUNN gi meg tips på hva , hvor kjøpe utstyr osv, så kjøper jeg en sekspack med beer så kan han/hun sitte se på i godstol og fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det :D :D Som jeg sleivete har skrevet før.... Det er 4 års skole for å bli billakkerer... Å med det så mener jeg du skal ha det i fingrene, altså erfaring men den maskinen du skal bruke... Øyet skal være noe "trent" for å se hva du holder på med, ta mere, hardere, lettere, mere grovrubbing, er det bra?, ja... er MYE greier... Men en ting er klart... trår du til å "prøver" og "trener" på denna bilen du vil ha gjort jobben på, ja da vil du få 100 timers erfaring:thumb Men egentlig, så burde lakkeringen vært så bra at du hadde sluppet detta tullet:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pot # 1 Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 låner tråden litt jeg...er dette noe vits å gjøre med en bil som er rullemalt med bengalakk?holder på å male nå,men lurer på om det blir inni hælvete med arbeid i og med at det er bengalakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 låner tråden litt jeg...er dette noe vits å gjøre med en bil som er rullemalt med bengalakk?holder på å male nå,men lurer på om det blir inni hælvete med arbeid i og med at det er bengalakk dersom du har malt bilen din med bengalakk, kan du da UMULIG mene at du vil at sluttresultatet skal bli blankt og strukturfritt???? :hvaskjera Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 :D hehe. ja bengalakken er godstoff det. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pot # 1 Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 dersom du har malt bilen din med bengalakk, kan du da UMULIG mene at du vil at sluttresultatet skal bli blankt og strukturfritt???? :hvaskjera ikke strukturfritt,bare litt bedre...hadde jeg gådd inn for å lagd en showcar av en gammel gubbetoyota så hadde jeg nok kjøpt noe annet enn noen bokser lakk og en rull:doh men har allerede en tråd om dette så nok o.t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 var et bilsport som omhandlet dette temaet til punkt og prikke her på seinsommeren (mener jeg det var...) men det er utrolig viktig å ha nok lakk, 8-9 lag har jeg blitt fortalt. jeg lakkerer endel flygler og sånt, så der er det kanskje enda viktigere at det blir perfekt. har du mye appelsinhud kan du begynne på 800 og ta det værste med det, og så gå gradene til f.eks 2000. her er det litt avhengig av hvor grov/fin rubbing du har. på våtslipinga er det viktig å gå 3-4 omganger med hver korning, så du er sikker på at du får bort ripene fra forrige korning. det tar anslagsvis 200 timer å gjøre en showbil perfekt, så du skal være gira for å gå på detta! mvh eirik Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 når en har tatt en beslutning om å RULLE bilen sin... Da velger man å lage "russebil" av bilen sin... Nytter ikke prøve å redde resultatet med noe våtsliping og rubbing her da...' Kunne likegjerne prukt de kronene på å handlet en biltemasprøyte da...:D Så hadde det iallefall flyte ut...:deng Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.