Legolego Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Dere tar alle feil TDI står for Turbocharged Direct Injection Jeg trodde vi hadde avsluttet denne diskusjonen for lenge siden. Hvis du leser min tråd litt over så ser du at jeg har lagt ved kildehenvisning (og i dette tillfellet fra Volkswagen selv). :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knudsen_Tuning Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Jeg har hørt at TDI står for Turbo Direct Injection "Turbocharged Direct Inection" står det får Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv da? :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenkhas Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Jeg trodde vi hadde avsluttet denne diskusjonen for lenge siden. Hvis du leser min tråd litt over så ser du at jeg har lagt ved kildehenvisning (og i dette tillfellet fra Volkswagen selv). :) ja å i linken du la med fra vw så står det klart å tydeli Sitat: The TDI badge identifies all the Group's diesel-powered models featuring diesel direct injection and a turbocharger altså Turbocharged direct injection IKKE Turbo Diesel Injection står ingenting om Diesel Injection som du kan se slik nå er vi feri må bare få det som det skal være ;) Siter Skal du være først i flokken står der AUDI på blokken ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 ja å i linken du la med fra vw så står det klart å tydeli Sitat: The TDI badge identifies all the Group's diesel-powered models featuring diesel direct injection and a turbocharger altså Turbocharged direct injection IKKE Turbo Diesel Injection står ingenting om Diesel Injection som du kan se slik nå er vi feri må bare få det som det skal være ;) Hvorfor er det da ingen bensinbiler som har D'en? Det er da ikke uvanlig å ha direkte innsprøytning på en bensinmotor. Edit: Etter å ha Googlet dette opp og i mente finner jeg at TDI er en forkortelse for "Turbo Direct Injection" OG "Turbo Diesel Injection" alt ettersom hvem som skriver. JEG mener fremdeles det står for "Turbo Diesel Injection" da direkte innsprøytning er synonymt med diesel. Det blir liksom litt smør på flesk å si at en dieselmotor har direkte innsprøytning. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stålmannen Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Hvorfor er det da ingen bensinbiler som har D'en? Det er da ikke uvanlig å ha direkte innsprøytning på en bensinmotor. Edit: Etter å ha Googlet dette opp og i mente finner jeg at TDI er en forkortelse for "Turbo Direct Injection" OG "Turbo Diesel Injection" alt ettersom hvem som skriver. JEG mener fremdeles det står for "Turbo Diesel Injection" da direkte innsprøytning er synonymt med diesel. Det blir liksom litt smør på flesk å si at en dieselmotor har direkte innsprøytning. Volkswagen kom med TDI motorene etter at de var var ferdig med de gamle dieselmotorene der dysene sprøytet dieselen inn i et forkammer før den kom inn i forbrenningskammeret. I TDI motorene sprøyter dysene dieselen direkte inn i forbrenningskammeret. DERFOR STÅR TDI FOR: TURBO DIRECT INJECTION! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Volkswagen kom med TDI motorene etter at de var var ferdig med de gamle dieselmotorene der dysene sprøytet dieselen inn i et forkammer før den kom inn i forbrenningskammeret. I TDI motorene sprøyter dysene dieselen direkte inn i forbrenningskammeret. DERFOR STÅR TDI FOR: TURBO DIRECT INJECTION! Jeg lurer da fremdeles på hvorfor ingen bensinbiler har D'en? Jeg tror TDI står for Turbo Diesel Direct Injection. :) Det er vel også det VW oppgir. Hvis du leser i linken på forrige side så kan man der lese: "The TDI badge identifies all the Group's diesel-powered models featuring diesel direct injection and a turbocharger." Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 hvem bryr seg? Det er en dieselmotor, den har turbo, intercooler, går greit og bruker lite drivstoff. Er ikke det nok? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg