Gå til innhold

Bredbånd og kabeltv i ett. Anbefalinger?

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nettopp flytta til en ny leilighet, der det ikke er internett eller kabeltv, noe som er et must siden fruen skal gå skole. Men, så er jeg ute etter at det skal være billigst mulig... :rolleyes:

 

Noen som har anbefalinger hvilke selskap jeg kan bruke der jeg får bredbånd og kabel i ett? Kom med forslag!

 

Har sjekka canal digital, der jeg fant greie tvkanaler, men internetten de leverer er jo svindyr.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjirn: Vil ikke anbefale TV gjennom ADSL linja.

Jeg har ITutdanning selv, og har testet en del slike systemer.

Bestiller du TV gjennom ADSLlinja så får du ikke det du betaler for. Og JO, du kan få kabelTV og internett gjennom en og samme boks. Canal Digital bruker slike løsninger. Tidligere opererte de med 2 bokser, men dette har endret seg. Dessuten er Canal Digital veldig gode på høye hastigheter, om dette betyr noe for deg. Prismessig kan du også gjøre en god deal om du ringer dem og sier at du vil ha en pakke fra dem. Da gir de deg et tilbud, og du finner sjelden noe bedre tilbud. Eneste minuset er ganske høye engangs-priser. Skal du ha HD-dekoder koster denne minimum 2000 kroner. 3000 hvis du vil ha mulighet for opptak.

 

Personlig har jeg ikke noen erfaringer med GET, men jeg har en kompis som har. Han hadde internett fra GET, og det var ikke bra. Ustabile linjer og mye nedetid. Du får returnert det i form av billigere neste måned osv, men uansett ville jeg ikke satset på det.

 

Internettmessig så har jeg best erfaring med NGT. Bruker dem selv, og kommer aldri til å gå bort fra det. Jobber med linjene til NGT selv, og det er dem som har det beste utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjirn: Vil ikke anbefale TV gjennom ADSL linja.

Jeg har ITutdanning selv, og har testet en del slike systemer.

Bestiller du TV gjennom ADSLlinja så får du ikke det du betaler for.

 

Internettmessig så har jeg best erfaring med NGT. Bruker dem selv, og kommer aldri til å gå bort fra det. Jobber med linjene til NGT selv, og det er dem som har det beste utstyret.

 

Nå har jeg litt mer erfaring enn deg med TV gjennom ADSL-linja, og kan bekrefte at dette fungerer helt utmerket. Du kan selvsagt ikke ha full guffe på bredbåndet samtidig som du har TV, men kvalitetsmessig er TV via ADSL helt kurrant. Det stiller selvfølgelig noen krav til linjen du har inn i huset, men så lenge den er innenfor kravene, er det ingen grunn til at det skal fungere noe dårligere enn en kabelløsning.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å stille ting i ett annet lys.

Er det noen her som har prøvd/brukt fiber over en periode og fortsatt syntes adsl/adsl2 eller kabel er fantastisk?

Har flere kamerater og bekjente som har brukt NGT, Get og telenor. Ingen av disse kan måle seg med fiber når det kommer til båndbredde. fiber = 100Mbps hvor ca halvparten er reservert TV/Film.

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår