Gå til innhold

855 langtidsprosjekt

Ranger emnet


Mondeo V6

Anbefalte innlegg

Er en 1996 850 Stv. Farge 419 Silver sand Metallic.

Sort interiør.

Alle servicer fulgt Km 225 000 Km

 

Slik var den da jeg kjøpte den.

 

bil4.jpg

 

bil3.jpg

 

bil1.jpg

 

Bilen er i meget bra stand teknisk. Har hatt 1 eier før meg. (tror jeg)

Gikk som demobil på Isbergs Høvik

 

Bilen har kjørekomputer Den store typen

2 x el vinduer

skinnratt

Girkule skinn

Rollo

Hundegrind

Midtarmlene fra V 70 m koppholder

A/C

R fanger

og ellers alt som er på denne bilen orginalt.

 

 

 

Har etter en liten påkjørsel av en Subaru forrester, fått en unnskyldning til å gjøre litt om på bilen.

Så legger ut noen bilder av det som er gjort så langt.

 

Bilen som den er nå

 

volvo1-1.jpg

 

volvo2.jpg

 

volvo3-1.jpg

 

volvo4.jpg

 

volvo5-1.jpg

 

volvo6.jpg

 

volvo7.jpg

 

volvo8.jpg

 

volvo9.jpg

 

 

Videre planer:

 

Stoler fra en 1999 V70R

V70 håndtak til alle dørene og bakluke. Lakkeres i bilen farge.

Vinge bakluke.

60/40 senk m tuvpapirer

proff soting av alle vinduer.

Legge opp det elektriske til el vinduer bak.

Cruise controll er kjøpt inn. Mangler en filleting der, så er det oppe å går.

Angel eyes one block

Og ny arm til visker bak. Kom gjerne med tips hva som passer og er penest

 

Har kontakt med en svensk kille, som har en nyoerhalt R motor. Er komplett med el nett osv.

 

Motoren skal nå yte rundt 380 Hp.

 

Så er i heftig diskusjon ang prisen. Motoren er bygd på en av de største på vovlo trim i Sverige husker ikke navnet.

Blir vi enige der, så blir det motorbytte til våren. Blir da å bytte kasse samtidig, til en med diff. Har også sjekket prisen på quaife (tror det staves slik) Ferdig montert i kassa. Så går for den. Da tåler det litt.

Men er et langtidsprosjekt, så kommer til å gå litt tid immellom oppdaterimhene. men legger ut så fort det skjer noe m bilen.

 

Da det snart laver ned og ribba er i ovnen, blir en del ikke gjort før til våren igjen. Men noe småtterier blir tatt.

 

Kom gjerne med innspill og ros/kjeft og andre ting dere har forslag om. :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 1996 850 Stv. Farge 419 Silver sand Metallic.

Sort interiør.

Alle servicer fulgt Km 225 000 Km

 

Slik var den da jeg kjøpte den.

 

bil4.jpg

 

bil3.jpg

 

bil1.jpg

 

Bilen er i meget bra stand teknisk. Har hatt 1 eier før meg. (tror jeg)

Gikk som demobil på Isbergs Høvik

 

Bilen har kjørekomputer Den store typen

2 x el vinduer

skinnratt

Girkule skinn

Rollo

Hundegrind

Midtarmlene fra V 70 m koppholder

A/C

R fanger

og ellers alt som er på denne bilen orginalt.

 

 

 

Har etter en liten påkjørsel av en Subaru forrester, fått en unnskyldning til å gjøre litt om på bilen.

Så legger ut noen bilder av det som er gjort så langt.

 

Bilen som den er nå

 

volvo1-1.jpg

 

volvo2.jpg

 

volvo3-1.jpg

 

volvo4.jpg

 

volvo5-1.jpg

 

volvo6.jpg

 

volvo7.jpg

 

volvo8.jpg

 

volvo9.jpg

 

 

Videre planer:

 

Stoler fra en 1999 V70R

V70 håndtak til alle dørene og bakluke. Lakkeres i bilen farge.

Vinge bakluke.

60/40 senk m tuvpapirer

proff soting av alle vinduer.

Legge opp det elektriske til el vinduer bak.

Cruise controll er kjøpt inn. Mangler en filleting der, så er det oppe å går.

Angel eyes one block

Og ny arm til visker bak. Kom gjerne med tips hva som passer og er penest

 

Har kontakt med en svensk kille, som har en nyoerhalt R motor. Er komplett med el nett osv.

 

Motoren skal nå yte rundt 380 Hp.

 

Så er i heftig diskusjon ang prisen. Motoren er bygd på en av de største på vovlo trim i Sverige husker ikke navnet.

Blir vi enige der, så blir det motorbytte til våren. Blir da å bytte kasse samtidig, til en med diff. Har også sjekket prisen på quaife (tror det staves slik) Ferdig montert i kassa. Så går for den. Da tåler det litt.

Men er et langtidsprosjekt, så kommer til å gå litt tid immellom oppdaterimhene. men legger ut så fort det skjer noe m bilen.

 

Da det snart laver ned og ribba er i ovnen, blir en del ikke gjort før til våren igjen. Men noe småtterier blir tatt.

 

Kom gjerne med innspill og ros/kjeft og andre ting dere har forslag om. :worshipnissan

 

:volvsmile Grattis med flott langtidsprosjekt!!:volvsmile Bilen var flott den da,kjøpte meg selv Volvo 850 men en personbil,den hadde gått akkurat 225.000den og litt artig.Har nå runda 253.000,og bilen er jeg meget godt fornyd med.Volvo er bil for de "kresne" og for de som vil ha minst mulig problemer,sikre biler er dette også!!Du får ha masse lykke til med denne bilen din da,ta godt vare på,n og legg gjerne ut hva som skjer i fremtiden!Måtte du bare bli fornøyd som meg med volvon din!!NBNBNB!!Har du gjort som meg og lagt ut feil avetar i farta nissan??? ;=( :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ikke sikker på hva du lengter etter å vite he he. Ikke så konge på spec på motorer. men vet at det er oppgradert turbo, chip, råder og noe er gjort med toppen. Er vist også satt inn høy komp stempler vist jeg ikke husker feil Men gi et hint, om hva du ønsker å vte, så skal jeg prøve å få sjekket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok 100% rett i det. Bomma på den skal jeg inrømme. Er som sagt ikke noe komge på akkurat spec på motor he he. Driver å sjekke opp hva som er gjort på motoren. Men svensken er litt sløv til å svare meg på mail.

 

Men har gått gjennom forrige mail. Sto ikke så mye der men dette var nevnt.

 

T 04 E med steg 5 axel och 360 lager m Vattenkylt lagerhus

 

ombygd fläns till downpipen.

 

c: 50 mm från kl lr xtremt.

Spridare: 788cc/etanol lr 550/bf98

 

Bränslepump: 044

Toppen: portad och renoverad.

tms bränsle sats med slangar filter och kopplingar.

H-profiler

S 60R grenrör

Men har en mistanke om at svensken bare roter. Snakket plutselig om at han ville beholde motoren til en annet prosjekt. Så for se hva han svarer på siste mailen jeg sendte.

Noen som vet om dette oppsettet fungere? Er som sagt passe grønn på trimmet motor til 850? Var forresten haltech også vist jeg skjønte han rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår