MortenM Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 har en c4 2.3 her om dagen, men føler att den holder igjen,å lissom holder igjen på turtall, kan det være nok å kjøre på ei flaske dyse rens tru? att den ikkke får nok suppe på høyere turtall ell kan det være noe annet Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 HVordan holder den igjen? Får du ikke opp turtallet eller bruker den tid på å få opp turtallet? Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 joda men uansett hva jeg gjør,kommr ikke over 4500 omdreininger, da holder hele bilen igjen lissom.... snakka med 1 han mener turtallet sperra er på 7000, så kan ikke være det da,men tenker på om det ligger slagg i dysene ....mulighet for de symtoma da??? (PS:bilen har stått i ro 1 år +) når jeg bruker 2E min,den hoyer på turtallet fort å brutalt viss jeg skal si den sånn, men ikke 2.3 :(bruker tid å holder igjen Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Hadde akkurat det samme med bilen min for en tid tilbake, ogs det var keramikken i katalysatoren som var knust. Dette lå å sperra for eksosen, og da fikk jeg ikke turtallet over 4500. Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Hadde akkurat det samme med bilen min for en tid tilbake, ogs det var keramikken i katalysatoren som var knust. Dette lå å sperra for eksosen, og da fikk jeg ikke turtallet over 4500. åååå da skal jeg sjekke det, men høres egentlig som svaret på prob,da jeg gir på å den får litt "mottstand" så rakler det i den som att keramikken er løs som du sier, er det bare å dunke ut den da vell???? Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 ta vekk catalysatorn,og sveis på et 2,5 toms rør istedet. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Er bare å løsne katen i bakkant, også slå litt inni der med et brekkjern, også før du monterer på igejn, så starter du bilen slik at du får blåst ut alt=D Keramikken blir bare til støv=D Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Er bare å løsne katen i bakkant, også slå litt inni der med et brekkjern, også før du monterer på igejn, så starter du bilen slik at du får blåst ut alt=D Keramikken blir bare til støv=D Ok, får skru av i dag, se om det hjelper da :P "håper" heheh for blei skikkelig skuffa av 2.3 motoren viss den er såååå dau som min :P:P:P Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna93 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 ta vekk catalysatorn,og sveis på et 2,5 toms rør istedet. Du mener vel 3" :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Om du skal fjerne innmaten i kat'en så sørg for å få ut alt innholdet før den monteres tilbake på bilen!!! Ikke la eksosen blåse ut restene, da vil du sikkert få mer problemer lenger bak senere ;) BTW. Det er gjort på 3 sekunder å sjekke om innmaten er defekt eller ei (se inni og se om du kan se igjennom den). Gjerne idiotisk å knuse innmaten om den er ok? Koster MYE for en ny kat! Om motoren er original vil du heller ikke få mer effekt med kat'en fjernet! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Om du skal fjerne innmaten i kat'en så sørg for å få ut alt innholdet før den monteres tilbake på bilen!!! Ikke la eksosen blåse ut restene, da vil du sikkert få mer problemer lenger bak senere ;) BTW. Det er gjort på 3 sekunder å sjekke om innmaten er defekt eller ei (se inni og se om du kan se igjennom den). Gjerne idiotisk å knuse innmaten om den er ok? Koster MYE for en ny kat! Om motoren er original vil du heller ikke få mer effekt med kat'en fjernet! hmm ok, enda ikke fått skudd den av :( men santser det går i dag, håper bare det er keramikken heheh.. Om motoren er original vil du heller ikke få mer effekt med kat'en fjernet! Åjo der trur jeg det er fra bil til bil å vilken års modell det er ;)har selv erfaring av att bilen blir sprekere av å ta av katt.(ikke audi aldrig tatt av) Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Åjo der trur jeg det er fra bil til bil å vilken års modell det er ;)har selv erfaring av att bilen blir sprekere av å ta av katt.(ikke audi aldrig tatt av) På en AAR-motor får du ingen effektgevinst ved å fjerne kat'en (BTDT)! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet August 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 På en AAR-motor får du ingen effektgevinst ved å fjerne kat'en (BTDT)! ok, ikke veit jeg :P. som sakt hehehe, men ser att mange har hatt samme prob med 2.3, att den sperrer på ca 4000+ omd hva det egentlig noen som fant ut hva prob der hva???? Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet August 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 hmmmm hatt av catten, like hel å fin :( så kan ikke være det, men, hva med lamdan? kan d bli samme symtomer? Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Same problem her. Før kunne jeg fint dra den helt til sperra (som ligger en plass rundt 7k rpm), men nå går den til 4-5000rpm, så fjusker den.. holder jeg halv gass, så kan jeg dra den sakte men sikkert opp litt høyere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.