kimmi89 Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 1,8T drikker ikke så mye om du kjører normalt å heller ikke såå dyr forsikring Siter - VW Bora 1,9TDI Exclusive & Audi 100Q typ44 {vinterbil} X-er : VW Golf MK4 GTI Exclusive, Audi 80 Quattro, Audi A3 1,8T Ambition "If I go homeless can I sleep in your wheel gap?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Simba, din er chippa eller? Har kjørt endel Seat med diesel, de 110-hesterne eller noe rundt der. Mister piffen et stykke før sperra der iallfall. Men du verden så deilig det er å putre rundt i diesel og ha skyv fra start :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Simba: Så er vell sperra på din rundt 5000? Maks effekt på bensinbilen er på rundt 6500-7000. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Bensin kjøres som normalt, diesel kjøres litt som lastebil, gire på lave turtall og bruker noe mindre drivstoff, dyrere veiavgift , men sikkert bedre etterhåndsverdi...MEN...:D Spørsmålet er heller... VIL DU ha en Audi som er svindyre deler til? Detter ifrahvearndre støtt og er rett og slett en møkkabil? Jada, fin å se på å endel mener flott å kjøre...Men hvorfor ikke løfte blikket å se seg rundt etter andre alternativer... Definere sitt eget behov for bil kan være lurt innimellom... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Jeg er enig med han over meg her. Har hatt 3 audier. Neste gang jeg skal ha Audi er når jeg har god nok råd til å ta vare på den. Å vedlikeholde en diesel Audi er også mye dyrere enn en bensin Audi. (Etter hva jeg har fått hørt) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmi89 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 jeg har A3 er ikke så dyrt å ta vare på å heller ikke så dyre deler som folk ska ha det til, alt har med hvor du handler Siter - VW Bora 1,9TDI Exclusive & Audi 100Q typ44 {vinterbil} X-er : VW Golf MK4 GTI Exclusive, Audi 80 Quattro, Audi A3 1,8T Ambition "If I go homeless can I sleep in your wheel gap?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Simba: Så er vell sperra på din rundt 5000? Maks effekt på bensinbilen er på rundt 6500-7000. Spørsmålet var heller om diesel daffet av når den nærmet seg sperra. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Jeg er enig med han over meg her.Har hatt 3 audier. Neste gang jeg skal ha Audi er når jeg har god nok råd til å ta vare på den. Å vedlikeholde en diesel Audi er også mye dyrere enn en bensin Audi. (Etter hva jeg har fått hørt) Stemmer nok:) Møller skal ha 14 000kr for clutchbytte på 1.8TQ. (2000 A4) Lykke til samme hva du velger:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SprinterTuning Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Simba, din er chippa eller?Har kjørt endel Seat med diesel, de 110-hesterne eller noe rundt der. Mister piffen et stykke før sperra der iallfall. Men du verden så deilig det er å putre rundt i diesel og ha skyv fra start :) Eirik Det er DEILIG det:) skjønner ossen det er når jeg setter meg i sprintern Siter [Mercedes sprinter 316cdi] [Opel ascona c3 cab] [bmw e36 316] +++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Det er DEILIG det:) skjønner ossen det er når jeg setter meg i sprintern ja spesielt med v6 maskiner;) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Can90 Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Jeg kommer nok til og gå for 1.8 T. Mangen som sier at man får mer muligheter, men diesel/bensinbruket er litt mer. Jeg snakket med gjensidige om forsikring, da skulle de ha 8500 for at jeg er eier (18år)og delkasko. Jeg liker veldig godt 1.8 T pga at den er liten, god og kjøre, men hva skal jeg kunne gi for en 1997-1998 som er gått 140-180 tusen kilometer? Jeg føler jeg kommer til og bli litt lurt ved og betale 125.000 for en 1997. Jeg vil bare vite hva dere sier om pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmi89 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 jeg har 1998 mod å betalte 100 000 å den va strøken ;) Siter - VW Bora 1,9TDI Exclusive & Audi 100Q typ44 {vinterbil} X-er : VW Golf MK4 GTI Exclusive, Audi 80 Quattro, Audi A3 1,8T Ambition "If I go homeless can I sleep in your wheel gap?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 TDI'en var finest å se til. billigere både i innkjøp og bruk. hadde gått for den jeg ja ;) Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Det finnes jo ikke en 1,9 TDI med 140 HK, så det. Men derimot 130, 115,110,90 finnes. Når det gjelder de 2 bilene mot hverandre, så ville jeg ha valgt 1,8t, først og fremst pga. støy og motoren sin fleksibilitet. Forbruket er ikke så avsindig mye høyere for 1,8t med relativt vanlig kjøring. Regner med 0,1-0,15 l/mil høyere. I tillegg så for du jo "chippet" 0,8t til 195 hk med 310 nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 1,8 T. Chip, eksos, open-air filter, dumpventil = Godt drag, pen lyd og "PTSJ!" :D Også, dieselmotorene til VAG høres helt forjæææævlige ut. Grunn nok alene til og IKKE kjøpe TDIen. Meeen, on the other hand. TDIen så mycket bedre ut, koster 45 000 mindre, har mindre forbruk samt at den har også litt potensiale hva angår chipping. Får et respektabelt moment i de der etter chip. Meeen. Se på TDIen: Senket, feite felger, gått langt osv. Typisk ungdomsbil! Dette er ikke bil som er eid av en gamling som tar den inn på service gjevnlig. Virker veldig "rånete". Også har TDIen automatgir. Nei faen heller, drit i dieselkverna. Nå begynner jeg og bli enig med meg selv her, kjøp 1,8T. Virker som et MYE bedre valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.