Gå til innhold

Ulovlig med monovisker?

Ranger emnet


Jock1

Anbefalte innlegg

Har netopp hatt ventoen min på eu-kontroll, og fikk mangel på blant annet monovisker. Er det ikke lov med monovisker? det kommer jo originalt på mercedes. fikk også mangel på at jeg hadde kabler til stereoanlegg i bagasjen som ikke var koblet til, de bare ligger der og venter på en forsterker og en basser:P

HØL I HUET spør du meg!

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok, da får jeg bare dra og få den godkjent da:p

men jeg advarer folk mot å ta eu-kontroll på sveberg & kvernvolden, de er altfor pirkete!

de kablene i bagasjen var forresten 2'er feil, fikk også mangel på at vinduet på førersiden var litt løst, også det en 2'erfeil. Syns også det var litt drøyt at de skrev at det var ekstremt nedsatt sikt pga tapestripe øverst i frontruta, da det ikke er ei tapestripe, men ei sota stripe som har samme styrke som alle de andre vinduene mine ( som jeg IKKE fikk mangel på )

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

monovisker kan heller ikke stå rett opp da for å få godkjent...den må ligge helt ned til en av sidene. og dette må da som sagt tidligere, godkjennes på BT.

ang OT fra DRIFT-R: har jo ingenting med saken å gjøre. ingen som spurte om hvor jalla viskeren er i forhold til mercedes sine... det er jo en grunn til at monoviskere FAKTISK er lov og kan ettermonteres på de fleste biler og godkjennes grunnen til at mercedes har denne "ovalfunksjonen" lr hva f.. vi skal kalle det er for at ruta er bredere enn høyden og at om en skulle brukt vanlig visker uten denne funksjonen så ville mye av sidene ikke bli "visket".... andre biler har helt annet format på rutene slik at en monovisker fyller faktisk bredden på ei vanlig rute.. så d så....

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang dette med kablene til anlegget så er dette på lik linje med løst batteri.. vet at mange plasser er de strenge på slikt mn ikke hørt om at noen har fått 2er feil på det..hehe... de var vel litt pirkete kanskje... kveil sammen kablene og legg de under baksetet og ta etterkontrollen..hehe...

ut av syne ut av sinn:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst faen har det noe å si din tater!

 

Meninga med monovisker er at den fortsatt skal viske ruta di i en slik form at du SER veien forran deg! det gjør du ikke med en sirkelformet bevegelse som det drittet dere prøver å montere! Du skal ha en OVAL bevegelse og det får du ikke med mindre du har mercedes sitt system!!

 

idiot! hva med at du prøver å tenke logisk! for min del er dette bare kos å se unga som skla style opp bila sine som 80talls rånere ikke får det godkjent! fryd fryd!

 

 

Sikker på han er tater?

Har jeg sagt at monoviskeren min ikke visker i en slik form at jeg ser veien foran meg? NEI! den visker helt ned på begge sider, grunnet at det er lagd nye fester midt på ruta slik at viskeren IKKE skal stoppe og la et lite felt stå igjen på ene sida, så bare klapp att brødhølet din jævla kjøttmeis!

 

ang. din kommentar om 80-talls rånere så velger jeg og sitte her og le litt av deg for meg sjøl istedenfor å si no :) hvis du er så stolt av lånet ditt så greit for meg :)

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang dette med kablene til anlegget så er dette på lik linje med løst batteri.. vet at mange plasser er de strenge på slikt mn ikke hørt om at noen har fått 2er feil på det..hehe... de var vel litt pirkete kanskje... kveil sammen kablene og legg de under baksetet og ta etterkontrollen..hehe...

ut av syne ut av sinn:P

 

nei, syns det var meget merkelig sjøl :p men var vel et dumt sted å ta kontrollen sikkert. hehe, har lagt dem under setet nå så :) regner med det går bra neste gang

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monoviskere går helt ut og helt opp i real life.

 

 

Hvordan får du det til, når rute ikke er kvadratisk?

Det er faktisk veldig enkel fysikk at viskeren blir ikke lenger når den står sideveis.

 

Så sant ruta er bredere enn den er høy, noe som gjelder 99.999% av alle frontruter, så ER DET IKKE MULIG å dekke hele ruta med en visker, så sant den ikke går på samme måte som Mercedes.

 

Det burde alle klare å forstå.

Skjønner at noen synes det er kult, men det forandrer ikke det faktum at ruten ikke blir visket så bra som med to viskere.

 

Personlig synes jeg det ser jalla ut med en slik mod som alle skjønner gjør bilen dårligere å kjøre og mere utrygg, men smaken er heldigvis som baken.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka ikke om at den visket kvadratisk mn at tegninga er feil proposjon.. bare for å være vrang. hvorfor skal denne modden gjøre bilen dårligere og farligere å kjøre når det faktisk er en godkjent mod på lik linje med styling og senking?? greit nok at den ikke visker like mye som 2 eller som mercedes sine men det er fortsatt godkjent og du har mer enn nok synsfelt.. mn uansett så er det jo teit av folk å komme med slike utsagn som DRIFT-R. var ikke det som var meninga... trådstarter spurte ikke om meninger om monoviskeren hans men om hvorfor det ble en slik avgjørelse på EU.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka ikke om at den visket kvadratisk mn at tegninga er feil proposjon.. bare for å være vrang. hvorfor skal denne modden gjøre bilen dårligere og farligere å kjøre

 

Du sa den visket helt ut og helt opp, og det er faktisk ikke mulig. Det var det jeg kommenterte.

 

Hvorfor den er farligere å kjøre? Fordi den ikke visker hele ruta. Det er vel logisk..

 

Jeg har ikke noe imot å modde biler, tvert i mot, men mods som faktisk gjør bilen dårligere synes jeg blir litt latterlig.

F.eks sette inn 'angeleye' lykter som lyser dårligere enn vanlig lys, sette på sotefilm på frontlykter, og for eks en monovisker som vasker dårligere. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: erikoo, har du kjørt bil med bonrath-visker?

 

Blir helt akseptabelt synsfelt med mono-visker, jeg har det på min Polo og har hatt det i 9 år, helt uten problemer.

 

Selv om jeg er høy og sitter med hodet 3 mm fra taktrekket (er 192 cm lang)visker ikke denne noe mer en ca 20 cm2 mindre enn den orginale. Det merker du nesten ikke. Gikk til Polo med orginale viskere etter denne, og det var et mareritt i forhold, da den går med halv fart i forhold :D

 

Nei, er helt håpløst med en visker, sikkert derfor Peugot og Citroen bruker det på sine mindre modeller og jeg har TÜV-godkjenning på min :rolleyes:

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår