krbarstad Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 veit dette er 240 forumet men, fikk ikke nå svar på 740 forumet så jeg håpet at det kanskje er noen hær som kan hjelpe meg. hvordan er det å eventuelt få godkjent, 305mm skiver med tillhørende volvo 850/v/s70 calipere på en 740? sliter med at orginal bremsene koker ved litt røff kjøring. har kjørt med helt ny bremsveske å enda så kokte den. å i stede for å kjøpe småe orginale calipere til 740 til samme pris som større calipere til 850/v/s70 ser jeg som bortkastete penger. men som sakt så spørs det jo hva bt sier om et eventuelt bytte, regner med at jeg må lage festebrakketer til caliper å ved bytte. men som jeg tenker da så er det bedre med større å bedre bremser som eventuelt ikke blir godkjent enn orginale som ikke holder mål i det heletatt. til info så har jeg 262.5 mm skiver orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Tenker du på R skiver/kalipere? Såhvidt jeg vet, setter de seg på bakbena når det er snakk om adapterplater til kalipere. Men igjen, det er jo ikke alle som legger merke til det. Går nok fint på EU, osv. :) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 tenkte mest på orginale 850 bremser, ikke r, orginale er uansett større enn det største som er å oppdrive orginalt til 740. kan jo seff droppe å si noe om brems bytta da. tenker jo mest på sikkerheten med tanke på at jeg vill ha noe bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Hva med å prøve bremsevæske med høyere kokepunkt? Du kjører sikkert med dot4 nå, som er mest vanlig. Men du kan jo gå opp til å bruke dot5 som har noe høyere kokepunkt. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 ved brems bytte, er det vell best og være still om det. og dynka adaptera med tectyl... :P Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg