Gå til innhold

Espen-S: '' The White Angel ''Corolla Projekt!

Ranger emnet


Espen-S

Anbefalte innlegg

Ja,har Holdt på med Corollan min en stund nå, Blir ikke så mye forandringer pga økonomien men ja, trura det flytter seg, og Bildene skal bli godt oppdatert :)

 

Kan a begynne med hva som er gjort med bilen hitill da:

 

Inne i Bilen:

 

-Lakert intriøret

-Trekt om Dører

-Skifta Gulvteppe

-Satt inn Ett par Målere i A-Stolpen

-Noen dioder her og der :P

-Skifta Gulvmattene

-Instrument belysning = Blå

 

Anlegget:

 

-1 Pioneer 12'' Basser (snart 2)

-1 Pioneer Forsterker

-2 Diskanter

-2 Pioneer 6x9

-Pioneer Front sett

- Ampere meter og sikrings holder

 

Motor:

 

-Effektanlegg!

- Det meste er orginalt her Enda :( Kommer mere :)

 

Utsiden, altså stylinga:

 

- Byggd om front fangeren, slik att orginale tåkelys passer

- 16'' Felger og Lavprofil :)

 

Mere kommer her å!

 

 

 

Får vell også si hva som må til for å få den helt færdig:

 

Interiøren:

 

 

-Nye sete trekk

-Noen få dioder til

 

Her er det meste ferdig :)

 

Anlegget:

 

Omsider ferdig, mangler bare en siste basser og finish!

 

Motoren:

 

-Fornikkle Topp lokk

-Silikon slanger

-Sette inn en lavtrykks Turbo m/dump.

-En Liten intercooler

-Nye Dempere og fjærer

-Nytt Eksos anlegg og manifold

-Bygge om til Skivebremser bak

 

Stylinga:

 

-få slengt på ett par sideskjørt

-Bygge om bakfangeren

-Nye lykter Forann og side blink.

-Bi Xenon og Xenon Tåkelys.

-Tsw Rocket Felger. 17''

 

 

Sikkert masse annet som jeg har glemt men her er i allefall det viktigste :), dere får bare følge med på bildene :)

 

 

 

Her er Vidunderet i Start Fasen!

thumbnail_DSC01146.jpg

 

 

 

thumbnail_DSC00500.jpg

 

Trukket om og lakkert Interiør:)

 

thumbnail_DSC01184.jpg

 

thumbnail_DSC01186.jpg

 

Litt Opp pussing bak fangerene osv :)

 

thumbnail_DSC01480.jpg

 

Nye Dioder i front lyktene:)

 

thumbnail_Nye_Lys.jpg

 

Fjærna Rillene i Fronten :)

 

thumbnail_DSC01655.jpg

 

Da er anlegget igang ;)Fra Start Til Stopp holde jeg på å si :P

 

thumbnail_DSC01666.jpg

 

Da er plexi Glasset i Siden Kassene Sette inn!:)

 

thumbnail_DSC01667.jpg

 

thumbnail_DSC01672.jpg

 

Ca Høyde på bilen når senken er satt på! :)

 

thumbnail_DSC01619.jpg

 

 

Mere Bilder vil komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått skjert hull og putta inn orginale tåkelys holdere :) Plast sveisa, så trenger bare litt glass fiber på baksiden :) og sparkel på utsiden...

 

Før:

 

DSC01739.JPG

 

Etter:

 

DSC017441.JPG

 

DSC017451.JPG

 

Trenger bare noen orginale Toyota tåkelys... Noen som vet om noen som selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut tråden i signaturen min, hadde samme bil som deg og mange planer. Selv om mitt prosjekt strandet på huskjøp så er det linker til en del forskjellig styling, masse diskusjon rundt motorbytte, samt linker til en annen kar her på forumet sin toyota som er nyyydelig.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du litt inspirasjon : http://www.cardomain.com/ride/2561491

trenger du hjelp ,har spørsmål eller deler bare spørr kjenner denne bilen litt for gått med alle motorer :\ ( ink 4age 20v blacktop hvis det sier deg noe :) )

 

ang tåke lys får du helt orginale på toyota som du bruker en halv måneds lønn på og betale ( 7-8 tusen ) eller så kan du gå inn på astina.dk som selger helt like uorginale lys for 1500kr sette

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, Ja kjenner til deg og din Corolla Plumbo, det er liksom derjeg fikk inspirasjonen fra :) hehe.. Ja, sjekket på orginale tåkelys hos funnmark ( Lokal Toyota forhandler) Og jeg skulle få de orginale for 1600 kr. Med litt rabatt :) Men tenkte også på nye klar glass lykter, og det er vell der du har fått dine fra?

angående lakk osv, skal lakke fram,Bak og skike skjørta som jeg få om ett par dager. I samma lakk som bilen, men finner ikke lakk koden :S Kan du noe om det? og om det med å bygge på en liten leppe under front fangeren? Hvordan kan jeg gjøre det, for og få det sånn passe Greit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en plate på torpedoveggen din med endel nr . neders til venstre mener jeg det skal stå 040 på bilen bin eller 058 ( siden bilen din er hvit vil fargekoden din starte med 0 )

ang frontfanger bygg så har nsr160 en fin guid her : http://www.bilforumet.no/how-to-forum/92203-how-2-st-tfanger-plug-form-tips-triks.html

 

jeg for min del tar deler fra andre fangere som ikke hører til bilen og "klipper , måler og limer "

 

front fangern min er : org 92-94 frontfanger med tåkelys orginalt

det som er gjort : sidene av fangern er fra avensis 98 model og under del er trd leppa til fangern , ellers så er midt stivern i fangern fjerna og spyler dyser

 

bakfanger : org fanger ed 98 mod avensis sider og huynday santa fe nedredel av bakfanger

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer.. Ja for bilen din er skam rå! corollane har 2 forskjellige fangere, så var på skrap handleren i går og fikk en 93 mod fanger. Kutta av tåkelys holderene og underleppa, og sveisa inn holderene til tåkelysa og sveisa leppa under fangeren... Må si det blei ganske så greit. så nå mangler jeg bare side skjørta... kansje ta pappa sine avensiss skjørter :P haha.. Nei men har ett par bilder her:

 

DSC00007.JPG

 

DSC00008.JPG

 

Gidder ikke kjøpe svære snø ploger til fangere pga det er så sykt harry på en 1.3 liter :P Orginale fangere er det finaste du kan få... Lurte kansje å sette i noen anonyme Blå Ice neon lys under bilen om det blir noe fint.. Oppdateringer og nye bilder kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår