Rmodalen Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Hei lurer på hvor mange girkasse volvo har laget til bil. Hva som blir brukt til å sladde med. Hva som holder lengst. Er det noen store forkjeller på kassene. Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Hei lurer på hvor mange girkasse volvo har laget til bil. Hva som blir brukt til å sladde med. Hva som holder lengst. Er det noen store forkjeller på kassene. m90,getrag262? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Kommer ann på hva slags motor du har det. Har du standard motor så bruk ei 5 trins kasse. I min forrige 240 så satt det 5 trins, mange som sier dem ikke tåler noe som helst, men på standard motor så tåler de en masse missbruk. Min hadde gått 280 tusen når jeg fikk den, og kjørte 70 tusen med misbruk etter det, gira stort sett uten kløtsj, bare banka den i gir vær eneste gang jeg var ute og sladda, og gjorde stort sett ikke annet med den bilen. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Ok, hvordan kan man se forkjell på girkassene? så man skal helst bruke i 4 trinnskasse når man har trimmet motor og skal herje? Er overdrive delen på volvo kassene brae? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Hvis du sier litt om hva slags motor du har så er det sikkert lettere og svare på hva slags kasse du bør gå for. Har du en lettere trimma suge motor så ere bare og bruke ei standard kasse, skal du ha turbo motor med litt effekt så burdte du bytte til m90, getrag, tremec, sellholm. Detta kommer helt ann på effekt og kjørestil. Kommer du med litt mer utfyllende info så er det mye lettere og svare. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Motoren er en b21et Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Altså med litt oppjustert ladetrykk og bensin så snakker vi om rundt 200hk da, tja, er no usikker på åssen moment det er i dissa, men vil nok kunne knekke no original kasser med no misbruk da, men ved normal kjøring og litt herjing så skal det ikke værra no kjempe problem trur jeg, bare og prøve det, enten så knekker du kassa eller så holder den. Hvis du skal bytte kasse så ere bare og bestemme seg hvor mye penger man skal bruke på det. m90 og getrag 5-10 tusen. Sellholm dogbox 15-27 tusen, kommer ann på om man kjøper brukt el ny. Tremec 20-25 tusen. Sellholm mpg 90 tusen. Stor variasjon i prisene, kommer ann på hvor du handler, brukt el nytt og hvor mye du klarer og laga sjøl med tanke på spakstell, kløtshus og mellomaksel. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 jeg trur ikke det er effekten som raser de fleste kassene. når det gjelder 200hk området. det er vel oftest hyppig bruk av clutchen som tar knekken på kassa. og ekstra ille er det med en hissigere clutch som ikke gir etter. skulle nesten tru volvo lagde clutchen så den ga seg før kassene. man har jo ikke noe mer effekt i en turbomotor enn i en 230f akkurat i det man dropper clutchen. men hvis man har en hissigere clutch og svinghjulet på en 230 motor som veier 13kg(?) clutchen høgger på med ett 13kg svinghjul i 4000-5000omdr. da er det ikke alltid kassa holder. fant fort ut at det var dumt og clutche ut. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 er ikke helt enig i detta her. har ikke bremsa motoren min men i teori'n så har jeg rett over 200hk et sted. jeg har aldri "clutch'a ut" med volvon min, bare pådrag og jeg har ryki min 3. m46 nå siden februar. har også orginal turbo clutch Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 m45 er den som tåle mest. men m47 og tåle juling. er igrunn samme inmaten... du får m46P, og den er forsterka 3gir på... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 tror jeg har fått tak i det nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 er ikke helt enig i detta her. har ikke bremsa motoren min men i teori'n så har jeg rett over 200hk et sted. jeg har aldri "clutch'a ut" med volvon min, bare pådrag og jeg har ryki min 3. m46 nå siden februar. har også orginal turbo clutch jeg rasa aldri noe kasse ved pådrag. trudde det skulle litt mer enn 200hk til for det. jeg hadde vel for lite effekt hehe brukte kun m45 kasser men de tåler vel ikke no spess mer enn m46. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg