kimmiaudi Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Hei folkens jeg har et lite problem vett at det er mange topic med dette men har ikke funnet noen direkte svar enda. bakgrunn har en a4 1.8 t som er chippet byttet til sportfilter uten olje, lagt 2.5 toms eksos hele veien gått 260 000 km aldri byttet turbo. problem: når jeg gir fult gass på 1,2 gir så har jeg 1 til 1.2 bar på turboen men når jeg bytter til tredje da lever den sitt eget liv hvis det er oppover bakke så kommer den helt opp til 1.5 bar men hvis det er slette så holder den 1 bar ca hvis jeg drar den langt ut på turtallet så for jeg i 3, 4, 5 bare 0.5 bar hvis jeg ikke slipper gassen igjen da og gasser igjen så kommer den til 1 bar igjen skjønner ikke en dritt jeg har sett at det kan være lmm, lambda, eller n75 men er det noen som har hatt samme problem som vett å ikke tror :) takk på forhånd knall forum by the way. like a lot (^^,) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 På 1,8t har du lavere trykk på maks turtall en 4000-5000 rpm ja, det skyldes at turboen ikke klarer å levere mer luft Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmiaudi Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 På 1,8t har du lavere trykk på maks turtall en 4000-5000 rpm ja, det skyldes at turboen ikke klarer å levere mer luft Nei det er nok feil for jeg har tre andre kamerater med samme bil og chip og dem sinn holder et fast ladetrykk helle veien til turtall sperra og som sagt jeg for det 1 bar en gang i blant men sjeldent men når jeg sliper gassen litt og gasser fult igjen så kommer den til fullt ladetrykk igjen og som sagt på 1 og 2 gir så har jeg også fullt ladetrykk helt til turtall sperra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Vel.... trykket vil jo variere i forhold til motstand på bilen din.. Ta å få sjekka opp Boostcontrolleren din.. Jeg tror mest sannsynlig at det er Actuatoren din som er gåen at du ikke får justert opp riktig trykk og at den forbli der.. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmiaudi Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Vel.... trykket vil jo variere i forhold til motstand på bilen din.. Ta å få sjekka opp Boostcontrolleren din.. Jeg tror mest sannsynlig at det er Actuatoren din som er gåen at du ikke får justert opp riktig trykk og at den forbli der.. det der ble litt for gresk for meg hehe har ikke boostcontroll den er bare chipa rett meg hvis jeg tar feil. hva er actuatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Actuatoren ser omtrent slik ut og sitter på turboen. http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0001&product=FMACVAG02 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Er actuator det samme som wastegate eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmiaudi Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 det samme lurte jeg på hva er en actuator på norsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmiaudi Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 trur du ikke f*** skapet gikk opp til 2 bar i dag kan umulig være sunt for turboen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 O.o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Er actuator det samme som wastegate eller? Ja.:) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmiaudi Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 ok tusen takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 gikk trykket opp så bytt boost controlleren din! PRONTO! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmiaudi Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 gikk trykket opp så bytt boost controlleren din! PRONTO! har ikke boost cont Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 hmm. Hva slags chip er dette? Skal jo ligge en trykkstopp i chippen da! 2 bar er sinnsykt høyt ... Stemmer meteret ditt? Har du noen i nærheten med vagcom så du kunne loggført en kjørerunde?... Husker ikke i farten hvilken kanal, men du skal få ut hva slags trykk hjernen sier du skal ha og hva den faktiske verdien er... Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.