Gå til innhold

Erfraring med Chip fra forskjellige firmaer

Ranger emnet


roy2000

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

 

Lurer på om det er noen her som kan dele sin erfaring med chip fra forskjellige firmaer?

 

Som f.eks:

 

Autopower.no

NBS.no

Chipsenter.no

TS-tuning.no

ES-tuning.no

Pimpride.no

 

 

Skriv gjerne om:

 

Type bil, effekt før/etter, pris, service, ev feil.

 

Mvh

 

:thanks

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden d ikke e noe særlig å finne på her til sjøs får eg begyyne då.. :)

 

Bil: A4 TQ 96 mod

Chip: Chipsenter (var en ny mod, vet ikke helt spesifikasjonene, men rundt 200 hk og sikkert rundt 300nm)

Service: Kjempefolk! Christian er en hyggelig kar og fikk d gjort kjapt.. lærte til og med noen småtriks rundt A4 B5 av mekanikeren som var med.. han er A4 entusiast..

Effekt før og etter: NATT OG DAG

Pris: 3000 (vanc rabatt på 500kr) vanlig pris tror eg ligger på 3500

Feil: ingen :S

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med dansken på http://www.turbochip.no Han er helt rå iallefall på Lastebil.

 

MAN 480 ble til 571 hk på hjula etter chip.

Han går inn i hjernen og justerer riktig ikke bare bytter chipen...

 

Sjekket siden, og virket som han leverer bare til dieselbiler.

Virket også som stive priser..

 

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden d ikke e noe særlig å finne på her til sjøs får eg begyyne då.. :)

 

Bil: A4 TQ 96 mod

Chip: Chipsenter (var en ny mod, vet ikke helt spesifikasjonene, men rundt 200 hk og sikkert rundt 300nm)

Service: Kjempefolk! Christian er en hyggelig kar og fikk d gjort kjapt.. lærte til og med noen småtriks rundt A4 B5 av mekanikeren som var med.. han er A4 entusiast..

Effekt før og etter: NATT OG DAG

Pris: 3000 (vanc rabatt på 500kr) vanlig pris tror eg ligger på 3500

Feil: ingen :S

 

Nå er jeg spent:) Har mailet de, og hørt på pris på chip:)

 

De skal vistnok til tr.heim i september, så kanskje det blir chippartur dit:)

 

Og prisen var jo ikke noe å si på idet hele tatt, og er det jeg stusser litt på, at noen kan levere for 3000, mens andre er helt oppi 8000.

 

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min og jeg var og fikk chipet han sin bil på chipsenteret. En Audi A3 99.mod 1,8TQ. Servicen var kjempe bra og han tok seg tid til å vis og forklare. Effekten var som natt og dag. Han fortalte også hva han ville ha byttet for at ting skal fungere bedre over lengre tid. Har ikke hatt noe problem siden. Er over 6.mnd siden.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden d ikke e noe særlig å finne på her til sjøs får eg begyyne då.. :)

 

Bil: A4 TQ 96 mod

Chip: Chipsenter (var en ny mod, vet ikke helt spesifikasjonene, men rundt 200 hk og sikkert rundt 300nm)

Service: Kjempefolk! Christian er en hyggelig kar og fikk d gjort kjapt.. lærte til og med noen småtriks rundt A4 B5 av mekanikeren som var med.. han er A4 entusiast..

Effekt før og etter: NATT OG DAG

Pris: 3000 (vanc rabatt på 500kr) vanlig pris tror eg ligger på 3500

Feil: ingen :S

 

Oij! 3000kr er jo råbillig!!:driving

Sender mail å booker med samme!

- 00 A4 Avant TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail for å booke trimming. Fikk beskjed om at de hadde vært i tr.heim og at oppslutningen ikke var det store.

 

Sitat fra mail: Vis bilen din er i god kondisjon så kan du ev sende meg ECU så fikser jeg den her nede i oslo og returnerer den samme dag den kommer.

 

Noen som har gjort dette før? Er det noe å stole på?

- 00 A4 Avant TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tanke på at han sikkert har chipper over 50-60 biler i norge, så tror jeg nok ikke at han vil ødelegge ryktet sitt over en hjerne fra en B5.. hehe

 

Hei.

Ville bare dele den lille erfaringen med Chipsenter, enda jeg ikke har fått chippa bilen enda:)

 

Sende som nevnt mail til han, og det må jeg si, for en service:)

Tok seg god tid til å besvare mail og forklarte godt på de spørsmåla som jeg hadde.. Det resulterte i at jeg må bare finne meg i å klare meg uten bil i 3 dager, og karve meg til å sende ECU`en i posten, så skulle han ordne det kjapt.. Sender jeg med express og, så har jeg den etter 3 dager.. Koster, men smaker:)

 

Jeg har iallefall ingen problemer med å sende boksen til han.

PS: Prisen på 1,8T er 3500,- ut sommeren..

 

 

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere skal chippe så meld dere inn i vacn ... koster 400 kroner pr år og du får 500 kroner i rabatt på chip så her tjener man jo faktisk 100 kroner hvis man vil se slik på det :D

 

Ja det er sant. Jeg er VACN medlem å får chippa bilen hos chipsenter for 3000kr. Utrolig billig! Skal sende hjernen til Oslo neste uke, så vil det vise seg hvordan resultatet blir. Har ingen grunn til bekymring enda i alle fall:)

- 00 A4 Avant TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår