Gå til innhold

Cooper S Skal kjøpes!

Ranger emnet


Jason940

Anbefalte innlegg

Heisan. Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en Mini Cooper S 2002-2003 mod. Kjøp blir forhåpeligvis gjort i løpet av neste uke:)

 

Da jeg har liten erfaring med Mini som er det et par ting som jeg gjerne vil spørre om.

 

1. Er det noe spesielt jeg bør være obs på. Kjente feil osv.

 

2. Holbarhet ved evt chip tuning ca 200 hk. ikke minst forbruk.

 

Vil legge til at bilen skal brukes i jobb og kjøres mye, ca 25k i året.

 

 

Med vennlig hilsen Jonas.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJENTE PROBLEMER:

 

TREGT SOLTAK: Hvis du merker at soltaket går litt tregt, og gjerne lager litt rar lyd når det lukkes så er smøring bare en kortvarig løsning. BMW i stavanger skal nå bytte hele soltaket mitt, heldigvis med utvidet garanti.

 

Pris: 18 000

 

KNIRKING I RATTET: Hvis rattet lager knirkelyder når du dreier spes i lavere hastigheter så er det mest sannsynlig et kulelager som er på vei til å ryke. Det er dette kulelageret som sørger for at ledningene fra Airbag, cruisecontrol, og stereo holdes rett når du dreier på rattet. Du må da skifte øvre og kanskje nedre "steering wheel assembly".

 

Pris: 6000 - 7000

 

KLIKKING FRA "DØRKEN" VED GASSPÅDRAG\GASSAVDRAG I LAVE HASTIGHETER: Dette er mest sannsynlig den ene akslingen som må byttes. Vet ikke så mye mer om dette problemet.

 

BREMSESKVIER BAK: blir fort slitt ned, er vel ikkje ein feil men ein ting som bør sjekkes av og til

 

MULIGHET FOR RUST: under plastdekselet som er nedre del av dørkarm, kan være lurt og dra av den plastiken og sjekke.

 

PAKNING PÅ BAKLUKE: kan komme i klemm rett ved låsen, da vil det lekke vann inn og ned i batteri-rommet

 

GIRKASSE: tidlige modeller har hatt "klikking" i fra girkassen. Dette problemet har fabrikken erkjennt som fabrikkfeil, og dette vil/bør bli dekket av garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sies at girkasse skal tåle opp mot 300 hk, så du skal nok ha litt å gå på. Vet ikke helt me clutch. Men der vel mulig å finne ut av det også.

 

Forbruk på langkjøring ligger jeg på rundt 6,5 pr 100km.

Bykjøring ca 9,0 pr 100km.

 

Alt etter hvilket humør jeg er i :D

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar. Har lest rundt en del på forumet og begynner nå og bli litt klokere på mini.

 

Men lurer fortsatt på om det er noen erfaringeer her ang holdbarhet ved trim, tenker da på motor og driverk generelt, Hvis duppen har rett så skulle ikke girkasse være noe problem:D

 

Skal som sagt bruke bilen mye i jobb, så dropper å trimme hvis det er fare for store kostnader p.g.a slitasje. Kjører dog ganske pent, men litt ekstra power til forbikjøringer og møter :chatchairs man er forsinket til hadde vært kjekt.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder slitasje ved trim kommer det vel helt ann på hva du legger i det. Har selv en cooper s som har vært hos hartge for motor, eksos og understells oppgradering og yter 218 hk.. Den er nå gått 95000 og har aldri hatt problemer med motor eller driverk.

Med mindre du har tenkt å spinne blårøyk på kald motor burde ikke en liten trim være noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder slitasje ved trim kommer det vel helt ann på hva du legger i det. Har selv en cooper s som har vært hos hartge for motor, eksos og understells oppgradering og yter 218 hk.. Den er nå gått 95000 og har aldri hatt problemer med motor eller driverk.

Med mindre du har tenkt å spinne blårøyk på kald motor burde ikke en liten trim være noe problem:)

 

Har annen bil til slike herjinger:). Det du sier høres betryggende ut. Lurte på å kjøpe dette http://www.outmotoring.com/mini-cooper/outmotoring_stageII_speed_kit.html kitet, er det noen her som har testet det.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har annen bil til slike herjinger:). Det du sier høres betryggende ut. Lurte på å kjøpe dette http://www.outmotoring.com/mini-cooper/outmotoring_stageII_speed_kit.html kitet, er det noen her som har testet det.
Jeg har igrun det oppsettet der, har ikke montert drevet enda, og så har jeg et annet luftfilter (sto på når jeg kjøpte bilen) eksosen er helt super, fin kraftig dur selv av en liten 1600ccm motor.

 

 

På langkjøring så (så godt som mulig her på sunnmøre)havner min etter helgens tur på 0,57 på langkjøring og 0,86 på bykjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke ta det her forgitt at den skal tåle 300 hk, men har no i allefall hørt det. Men så har det vert kjent at det kan være problemer med girkassen sies det. men min har nå rullet 90K og merker ingenting. Har innbilt meg litt tidligere etter jeg hørte en del skremmende "feil" på miniene som folk skrev om her inne.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar duppen!

 

Da var kjøp av mini i boks. Bilen skal hentes i morgen og jeg gleder med som en unge som skal på besøk hos Freia:)

 

Det ble en 02 mod som har rullet litt over 80000km.

Alt av utstyr med unntak av takluke og navi.

Alle servicer fulgt til punk og prikke. Kjølesystem er oppgradert til 03 mod oppsett.

Aldri trimmet.

2 voksne pedatiske eiere.

Bilen blir hentet direkte fra verksted med siste serivce og eugodkjenning ferdig utført.

 

Trur dette blir bra!:)

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med my bil da. Og velkommen i "klubben".

Du får ta å starte deg en egen tråd da og hive ut litt bilder osv. Og eventuelle planer.

 

Og lykke til. :D

 

TAKK TAKK!

 

Legger nok ut en tråd med litt bilder osv så snart bilen er i hus!

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår