Gå til innhold

Problemer med å få registrert trans am

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Min bil er flyttegods og har røde blinklys bak. En kompis av meg har en Buick fra 85 som ble kjøpt ny her i landet, den har også røde blinklys. Har aldri hatt problemer med å godkjenne noen av de. De har da faen meg ikke litt peiling på amcar om de skal nekte dette. Det er jo originalt..

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle vetige svar. Eg vet ikke om bilen er flyttegods eller ikke, eg har ringt til biltilsynet å hørt, men de kunne ikke finne det ut. Eg har faktisk hatt bilen inne på eu kontroll hos en amcar entusiast så det er ganske merkelig at han underkjente bilen på en slik feil. Viss det blir mer tull pga blinklyset så får eg bare vise bilen på et annet verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt slu triks?funka på en bil vi godkjente...kjøp gule blinklys av den store firkanta typen..sett dem på støtfanger eller annet lurt sted...ta ut pærene i de røde lampene..vis bilen..de påpeker at de gule blinklysene ikke funger og da sier du "oi..pæra må være død" også får du en 1èr feil og du får fremdeles godkjent bilen...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg fant noen greie blinklys på biltema til en grei pris som eg koblet til og hang nederst på støtfangeren, ser ut til å fungere greit det. Eg har prøvd å ringe til flere trafikkstasjoner, men ingen finner ut om det er en flyttegodsbil eller ikke, eg har hørt at slike opplysninger av og til blir slettet ved omregistrering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva står det i vognkortet da?

 

Begynn med å se nederst i "merknader"-rubrikken.

Der bruker det å stå om bilen er flyttegods eller ikke.

 

Står det ikke noe der, kan du jo se hva som er førstegangsregistreringsdato på den, og om det stemmer med første gangs reg i Norge. Det er to forskjellige rubrikker.

 

Om disse avviker så er bilen kommet brukt til landet. Er de like er bilen solgt ny her, og da skal den ha orange blinklys.

Den skal også ha orange lys om den er bruktimportert på vanlig måte.

 

Evt så kan du sende regnr i PM til meg så skal jeg snakke med noen som nok sikkert vet hvordan den er blitt registrert.

 

Ser jo du allerede er i gang og lager orange lys, så det blir kanskje for mye styr å gå hele runden og klage på avgjørelsen..

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilen godkjent, funka fint med biltema blinklys. Bilen er ikke kjøpt ny i landet. Eg har kun midlertidig vognkort og der står det ingen merknader. Eg kan prøve å få tak i de tidligere eierene, noen av de må no vite om den er flyttegods eller ikke, Reg nr. er DF 29888, men er ikke vits å legge for mye arbeid i det, eg er no fornøyd no som har fått skilt på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår