Gå til innhold

Billigste sted for å montere bilradio

Ranger emnet


Hondulf

Anbefalte innlegg

Halo folkens.

 

Jeg er ikke særlig erfaren når det gjelder biler, og dette her er da mitt første spørsmål på forumet her :)

 

Kjøpte en ny mp3-bilstereo for å bytte ut med den som allerede er i bilen. Tenkte at jeg ville klare å fikse det selv, men så ser jeg at det er forskjellige tilkoblinger inn til bilstereoen og at jeg antakeligvis har for lite kunnskap foreløpig til å klare det selv. Så da tenkte jeg å få det fikset hos en eller annen verksted.

 

Var innom Autolyd på Galgeberg i Oslo, der sa de at det ville koste mellom 350 - 600 kr, alt etter hva de måtte skjøte o.l. Det jeg lurte på er om noen vet om dette er bra pris, eller om det finnes andre steder som er å anbefale?

 

Takk for hjelpen.

 

EDIT: eller er dette noe jeg kan klare med litt veiledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det slik: Det er snakk om og sette inn en ISO kontakt og skjøte 8 høytallerledninger:) Pluss to strømledninger, jording, og et par-tre ekstra om du har behov for remote(til forsterkere eller elektrisk antenne) og litt annet pjask:)

 

Så, om du setter deg ned me bruksanvisningen på spilleren og leser, så greier du nok denna jobben selv:)

 

Tror også det ligger en tråd her med bilder og beskrivelse om hvordan det gjøres:)

 

 

EDIT: Link http://www.bilforumet.no/bilstereo/160878-how-to-koble-iso-kontakt-lednings-nettet-i-bilen-bilde-de-trenger.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har også lest den linken du ga meg TheMadDog. Bilen er en Honda Civic 97 sedan.

 

Jeg går fra Pioneer til Sony. Var innom Biltema for å sjekke de forskjellige kontaktene for å se litt, og han som jobba der sa noe om at Sony er litt vrien og har litt annen kontakt enn andre. Ikke vet jeg. Så jeg måtte altså kjøpe en sånn en:

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=540&iItemId=78552

 

Så skulle jeg dra ut de kablene som kom med koblingshodet til Sony (den som skal settes inni bilradioen bak), og sette inn de kablene som følger med overstående produkt.

 

Er dette noe som er vanlig å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kjøpe overganger til din bil, da? Så trenger du ikke skjøte en dritt, bare å plugge inn...

 

Sjekk med Transe-Media. :P

 

Med forebehold om at jeg har misforstått; mente dere at jeg skulle kjøpe meg en sånn en? For som jeg har forstått så er det allerede en slik i en i bilen (den bilstereoen som jeg vil ha bytta ut er av nyere art som forrige eier har satt inn m.a.o.).

 

Problemet mitt er at den lendingen som Sony (den jeg vil installere) la ved ser ut som på bilde:

07082008.jpg

 

Hodet skal altså bak på spilleren, mens de løse ledningen er problemet. Jeg må vel koble det til en sånn ISO-kobling for å koble til den ledningen som henger ut fra bilen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, nå har jeg løst problemet.

Endte opp med at jeg kjøpte en slik kabel istedet for å knote med flere kabler som måtte kobles sammen osv. Kosta i underkant av 50 kr og alt funker supert! Dette kan være en brukbar løsning for noobs istedet for å betale 400 - 1000 kr på verksted.

 

 

Dette er jo en kabel som vanligvis følger med nye Sony-spillere.

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår