Gå til innhold

Anlegg i Golf 5?

Ranger emnet


VeGGiz

Anbefalte innlegg

Ser ut som det blir Golf 5 på meg, og jeg må vel oppgradere litt på anleggssiden.

 

Hva er det som sitter org i en 5'er? Og hvordan er det å koble forsterker på org spilleren, evt bytte denne?

 

Har en Audison SRx3 av den aller første typen, som jeg tenkte jeg kunne bruke. Har også en peerless 12" i lukka kasse, men lurer på å bytte denne ut med 1x eller 2x 10".

Tror dere SRx'en klarer 2stk lettdrevne 10"?

 

Tips til frontsett, som også bør være litt lettdrevne, og ikke koste skjorta (bør holde seg under 3500kr iallefall)?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskant, 4,5" og 7" i fordørene er det vel... skikkelig kurant! :(

Finnes ihvertfall overgang for 7"eren over til vanlige 6,5".

 

Ellers har ihvertfall Rainbow to komplettsett som passer rett inn i Golf V som 2-veis eller 3-veis med 8" bass. 3-veisen ligger litt over skjorta, mens 2-veis går godt under.

 

2-kanals linjeutgang (Rear) fra originalspilleren henter du ut med en overgang:

D40008.jpg

(mini-jacken på bildet er til telefoninngang for handsfree)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg får kun 2-kanals ut fra org. spilleren? Dvs at jeg må velge å enten ha frontsett på forsterker, eller sub?

 

Mulige det da hadde lønnet seg å solgt forsterker og sub, kjøpt 2-kanals forsterker og 3-veis som passer rett inn?

 

Vil ha ingen/minst mulig modifikasjoner i dører osv.

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kun 2-kanals ut ja. Men det er jo bare om du er avhengig av å bruke Fader fra spilleren... du kan jo utmerket bruke en 4-kanals forsterker eller linke signalet videre fra den førster forsterkeren over til neste forsterker, men balansen mellom de forskjellige kanalene får du ikke regulert fra spilleren nei.

 

Dog er det jo gjerne en ekstra fjernkontroll med "alle" forsterkere, som lar deg regulere volum på subwoofer-kanalen fra førersetet, så selv denne problemstillingen kan du vri deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig lite om lyd i bakdørene, så lenge jeg har bra lyd fremme. Men jeg kunne jo også tenkt meg og ha sub(er) i bagasjen, så jeg trenger 3/4-kanaler.

 

Finnes det spillere, evt. hovedenheter med navi, som passer rett inn der org. spilleren står da ?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du "må" også ha et interface for opptil et par tusenlapper til CAN-BUS'en i bilen, så din nye navi-spiller får Tennings-Pluss, ryggesignal, hastighetssignal, lys og eventuell rattfjernkontrollstyring ferdigservert.

 

Okei, tennings-pluss, dvs CD-spilleren slår seg av når tenning er av, og motsatt?

 

Ryggesignal? Hastighetssignal? Lys??

Jeg har ikke MF-ratt.

 

Er litt usikker på om jeg vil gå for en headunit med navi, da jeg må vente noen mnd for å spare opp penger. Eller om jeg skal gå for en grei 2-dins CD-spiller, så jeg kan få litt fortgang sakene... Navi og DVD blir mest for "show", selv om det er veldig greit og ha navi til tider..

 

Kanskje litt feil forum og spørre på, men hvordan er det og fjerne dørsider, ta ut CD-spilleren og få skjult kabler i en Golf V? Har ikke så lyst å skru av og ikke få ting på plass/til å virke igjen..

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tennings-pluss, dvs CD-spilleren slår seg av når tenning er av, og motsatt?

 

Ryggesignal? Hastighetssignal? Lys??

Jeg har ikke MF-ratt.

Med tennings-pluss mener jeg at spilleren slår seg av/på med tenningsnøkkelen ja.

 

Uten MF-ratt sparer du en 500,- på interfacet, og skal du ikke ha inn en navi-spiller, trenger du bare et "tennings-pluss"-interface til tusenlappen. Skal du ha inn en Navi-spiller, "må" den ha hastighetssignal og ryggesignal for å fungere best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må jeg ha et tennings-pluss? Kan jeg ikke skru av og på spilleren manuelt?
Joda, om spilleren kan settes til "ACC OFF" eller lignende... om du ikke har tennings-pluss, er det endel spillere som aldri vil slå seg av helt når den har konstant-pluss på Ignition-ledningen, men bli i Stand-By bare. Om den f.eks. har Bluetooth kan den søke etter telefoner/oppringinger døgnet rundt, tastebelysningen kan stå på hele tiden... batteriet blir fort tomt på et par dager.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for svar.

 

Hvis man tar utgangpunkt i at jeg skal bruke den SRx3'en jeg har, har du/dere noen tips til høytalere?

 

Fant et brukt Fusion 3-veis (6,5"-4"-1"), noe tess? Klarer forsterkeren det?

 

Mulig det rainbow-settet kan funke med 7" som bass på monokanalen, og 4,5" og diskant på stereokanalene?

 

Ellers blir det vel og kjøpe 2-veis, droppe 4,5", og ha sub (1 eller 2x 10", eller 1x 12". Har en 12" peerless fra før).

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår