etoosi Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hei. Forsøkte nettopp å starte kona sin Volvo S40. Da kommer det bare en lyd når jeg vrir om tenningen. En slags drrrrrrrrrrrrr lyd.. :-) Ikke hørt den før. Tenkte først på om det kan være batteriet, eller kan det være starteren som er gåen? Hva tror dere? Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Kan høres ut som batteriet er nesten tomt, prøv å lad det opp Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 for meg høres det ut som at starteren bare går rundt og ikke slår inn og drar rundt motoren. defekt starter med andre ord. går ann å prøve å gi den en kakk hvis du kommer til den lett. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Enig med Granada3.0GL, høres ut som det er for lite strøm, så startrelèt bare dirrer, og ikke vil slå inn, eller at det rett og slett er herpa... Prøv å lad opp batteriet! ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liridon Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Lad opp bateriet, så tar du å skrur av ledningene som sitter på starteren, MEN husk hvordan de skal sitte ! bruk pusse papir & rust løser spray. der hvor ledningene skal sitte, da blir det bedre kontakt. tror ikke starteren din får nok strømm. dette skjedde med meg for 1 uke siden. husk å stramme skruene ordentlig etterpå;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Ikke begynn å stress med å koble av starteren osv. Lad opp batteriet først! Er mest sannsynlig det som er problemet. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shnuppa Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Fant du ut av problemet? Jeg har nemlig samme problem med mondeon min, og det er ikke batteriet, batteriet har vi testa. Det som er litt rart er at om vi har bilen på lading noen timer, så funker den. Men som sagt batteriet er i tipp topp stand :s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Fant du ut av problemet?Jeg har nemlig samme problem med mondeon min, og det er ikke batteriet, batteriet har vi testa. Det som er litt rart er at om vi har bilen på lading noen timer, så funker den. Men som sagt batteriet er i tipp topp stand :s Korleis har du testet batteriet? Starter bilen etter å ha hatt batteriet på lading i eit par timer? Høyres mistenkeligt ut som om batteriet ikkje klarer å starte bilen! Sjekk ladespenningen på bilen. Bør væra over 14v (maks 14,4v) Måles ved litt turtall på motoren Edit! Etter å ha fått litt meir info på den andre tråden din bør du sjekke kontaktene og. (som ein annen nevner) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Enkelte batteri-forhandlere kan stressteste batteriet, hvorvidt det holder på strøm. Enkelte ladere har også puls-lading som kan redde gamle batterier :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 hørtes ut som batteriet ja. Et nytt batteri på biltema f.eks er jo heller ikke dyrt i det hele tatt... :) Og bra er et også. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg