Sandven Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Noen som vet hva denne lampa betyr? http://s184.photobucket.com/albums/x259/Christer8583/?action=view¤t=019.jpg Er takknemlig for alt av svar, håper bare noen har peil på lan\mpa da jeg klør meg i huet.. (lampa går av når jeg starter motoren bare så det er sagt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 varsel lys for at en pære er def, lambda lampe , lade lampe hvis du tenker på den lambda lampa så indikere den om du har riktig luft/ bensinblanding. står en sonde i eksosen som føler dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 det betyr at du har en feilkode på motoren din. at en av komponentene til motoren din ikke er i orden. som f.eks lamda sonden eller luftmasse måleren din osv. feilkodene kan du sjekke ved hjelp av blink koder på en liten "boks" som er blasert ved venstre fjjærbein. her har du et bilde fra autodata om åssen du kan skjekke feilkoder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 og her står det litt mer: http://www.bilforumet.no/200-serien/189208-lese-feilkoder-p-volvo-240-a.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 btw, så er det bestandig en feilkode hvis lambda-lampen blir tent, men ikke nødvendigvis omvendt. Enkelte feilkoder trigger ikke lambda-lampen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandven Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Takker for svar folkens, jeg trenger altså ikke bekymre meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 jeg ville ha tatt ut feilkoder som beskrevet over. ingen koder, ikke noe å bekymre seg for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Lampa indikerer feil på avgassrensesystemet, vil tenne hvis foreksempel tråden i Luftmassemåleren ryker. Tegnet i trekanten heter forøvrig Lambda Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg