Gå til innhold

Trenger litt hjelpe med en MV6

Ranger emnet


Mikkelsen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger litt hjelp med bruksbilen min.

 

94 Omega B 3,0L MV6.

 

Den Butter på rett rundt 4000o/min.

Virker næsten som en nødmodus.. Prøvd det meste, oppover, nedover, i neutral, mye gass lite gass.

Er som fullstendig bensinkutt!

Ikkno feilmld eller noen ting..

 

Noen som har noen tips? er evig takknemmelig.

 

Mvh Joacim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en føler.

både veiv og kam føler har lett for å tulle på de her.

Å trenger ikke gi feil kode desverre.

Hadde samme problem på min å der var det veivsensoren som tulla.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at du ikke har noen feilkoder; har du lest ut med kodeleser eller binders? Det virker helt usannsynlig at bilen skal gå i nødmodus uten å lagre en feilkode. Er jo greit å vite hvilken av sensorene du skal bytte (enig med andre om at det er veiv- eller kamsensor, tror veivsensor er mest vanlig problem på V6). Lønner seg ikke å kjøpe billig jallakvalitet på disse sensorene. Kan sikkert plukke en billig på skroten.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi nå antar at det er kam- eller veivføler skal det gå greit å bruke den, men den vil antagelig bruke noe mer drivstoff. På toliteren er det i hvert fall slik at defekt kamføler gir overgang fra sekvensiell til batchinnsprøytning, mens defekt veivsensor gir suboptimal tenning.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi nå antar at det er kam- eller veivføler skal det gå greit å bruke den, men den vil antagelig bruke noe mer drivstoff. På toliteren er det i hvert fall slik at defekt kamføler gir overgang fra sekvensiell til batchinnsprøytning, mens defekt veivsensor gir suboptimal tenning.

 

Hmm..

 

Oki, Tror jeg skjønte hva du mente..

Jeg tror det er en av de sensorene.. Det er liksom så konstant, ikkno fusking, uren gange, ikkno..

Bare kutt på 4000..

Kjører pent og minst mulig..

 

Takk for all hjelp folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår