Gå til innhold

Hellakkering av Peugeot 309 XR 87 mod

Ranger emnet


HollowT

Anbefalte innlegg

Heisann! Skal snart starte på lakkering av min Peugeot. Den har rust nederst på dører, på bagasjeluke og andre små plasser.

 

Den er originalt rød(har ikke lakk-koden enda), og skal lakkeres i original farge.

 

Har drevet på hobbybasis med lakkering før, men vil forsikre meg om at jeg gjør ting på riktig måte. Vil gjerne at dere retter på hva jeg gjør! Hvis dere som kan dette bedre enn meg synes det høres greit ut, skal jeg starte en prosjekt-tråd. :)

 

( Har kjøpt deVILBISS lakksprøyte fra Amerika, så utstyret er i orden nå!)

 

For behandling av rust:

- Slipe bort det meste av rusta, pensle på Würth rustomvandler.

- Sprayes med Würth zink-grunning.

- Sparkle eventuelle ujevnheter. Skal KUN tørrslipes pga fuktinntrengning(samme med sprøytesparkel).

- Bruke fyller for å ta siste finish på grunnarbeidet.Deretter våtslipe fyller med 1200 før base legges på.(grunne før base legges på)

- Vær nøye med avfetting hvis jeg skal pusse eller noe mellom påføringsintervaller.

 

Base/klarlakk:

- Sprøyte på 2 lag med base for å være sikker på at det dekker.

- Sprøyte på klarlakk mens basen NESTEN er tørr! :)

 

Bare si ifra hvis jeg gjør ting galt/dumt, er åpen for tips og triks! :)

 

På forhånd, takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent til basen er helt tørr før du legger på klarlakk :) du skal kunne stryke håndflata over delen uten at det gjør noe... :) men sjekk at det er tørt en plass du har maskert så er du sikker på at det ikke går til h... :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår