Gå til innhold

efekt anlegg på audi 100 2,8. bygge selv

Ranger emnet


daffaen

Anbefalte innlegg

nå om dagene holder jeg på og planlegge "efekt" anlegg på bilen min men er usikker på hva eg skal velge! tenkte og lage selv ved og kjøpe fra biltema men jeg e i gunn ikke ute etter efekt osv men vil ha fram den tunge lyden som er i maskinen som høres svakt når bilen går å omgang! tanken var og bruke 3" rør og erstatte de to pottene som er der i dag men e usikker på om jeg vil får det resultate eg ønsker da? noen forsalg tips eller noe? åssen er d med og fjerne Katalysator? bilen min ble godkjent for et og et halvt år siden ikke vise eg at innmaten var tatt ut av Katalysator da

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta til 3"annlegg heleveien, også en ny uorginal lyddemper bak. Også har jeg slått ut inmaten i katalysatoren da den ble gåen om fredagen. Jeg synes lyden min ble bra!

 

men sånn i ettertid så kan jeg vel innrømme at det bråker litt vel mye. Gøy i begynnelsen, og ved forbikjøringer, men når man ligger på 3000rpm på vei inn til oslo får man vondt i hodet!

 

Har 2.3 btw

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta til 3"annlegg heleveien, også en ny uorginal lyddemper bak. Også har jeg slått ut inmaten i katalysatoren da den ble gåen om fredagen. Jeg synes lyden min ble bra!

 

men sånn i ettertid så kan jeg vel innrømme at det bråker litt vel mye. Gøy i begynnelsen, og ved forbikjøringer, men når man ligger på 3000rpm på vei inn til oslo får man vondt i hodet!

 

Har 2.3 btw

ja ok! men er d sportspotte du har da eller? eg tenkte og bruke en helt vanlig lyddemper bare at rør inngangene er 3" er jo bra tykkelse på rørene på org annleg to rør på 2" hver som går fra motoren og bak til første lyddemperen der de går sammen i ett rør etter den demperen

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bråker har du laget det feil..

 

Jeg kjørte uten katter på min, orginal downpipe og rakt 3" vanlig rør bakover med to små Simonspotter, som også er kjent for å bråke! Bilen bråkte noe jævlig på utsiden. HEFTIG lyd.. Men innvendig var det såvidt noe lyd.. Behagelig å kjøre med .. :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bråker har du laget det feil..

 

Jeg kjørte uten katter på min, orginal downpipe og rakt 3" vanlig rør bakover med to små Simonspotter, som også er kjent for å bråke! Bilen bråkte noe jævlig på utsiden. HEFTIG lyd.. Men innvendig var det såvidt noe lyd.. Behagelig å kjøre med .. :)

åssen tror du biltema sine ovale potter vil funke? omtrent samme størelsen som org bare 3" på rørene? er så skeptisk og ønsker og få en lyden eg vil ha førte gang!! planen er og fjerne katten og legge inn et rør stykke i stede og lage en Y kobbling i bak kant av der katten har vert og 3" der i fra og bak

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår