locos Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Hei.. Har nå vært å henta meg en 88 modell 760 turbo tatt inn fra usa. Har sjekka litt her i kveld å finni ut at det sitter en B230FT motor med LH 2.2 sprut i den.. Spørsmålet er om 2.2 har løs chip. Og om ecomaxen passer på en 2.2 hjerne?? Har søkt, men finner lite.. Noen som har peiling på denne typen motor. Må jo være den første FT som kom. Trimmings potensiale og slike ting.. Noen som vet?? Kjenner ikke spesielt godt til disse motorene enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Ikke løs chip (mulig det er mulig å få kjøpt sokkel som loddes inn, slik at man kan bytte i ettertid). Bunndelen er vel omtrentlig den samme som i b230et, men du har kjipere topp. I amerikaland hadde de motorbetegnelsen F og FT leeeenge før den kom i europa (pga. avgasskrav, katalysator osv) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Takk for svar.. Det vil med andre ord si at den motoren er bare kast.. Eller jeg kommer til å vri opp trøkket bittelitt bare for og ha gjort det. Ikke så det er noe fare men regner med den tåler littegrann selv med orginal hjerne. Veit ikke hvor mye den lader, men bør jo klare å gi 0,2-0,3 bar ekstra. Isåfall så går det så lenge det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 som sagt over har denne ikke løs chip.. Svenskene har prøvd og lage til en sokkel slik at man kan bytte chip som i LH2.4. men de fant ut at det fungerte så dårlig at de droppa det... Men om du bytter råder så er vel denne motoren like god som andre ft`er uten underspyling? motorstyringen er bare å kaste... Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Jepp da veit jeg det.. Har hatt oppe hjernen i dag for sikkerhets skyld og der satt joggu det ikke noe løst nei.. Men har fått flere problemer. Motoren går alt for høyt på tomgang. Ca 1500 o/min. Mulig det er jeg som er idiot men jeg finner ikke ut hvordan man justerer det ned. Er cruise kontroll og slikt så er så mye rare vakum klokker der. Noen som veit?? Har finni en skrue som gasspjeldet butter mot, men denne er seff blitt splitta så får ikke stilt den. Mulig jeg filer den ned og prøver. Har også finni en grå plastskrue under gasspjeldet når jeg skrur denne ut øker turtallet og når den er helt inne går den på 1500 o/min. Det var det ene, så det andre.. Vifte, AC, Varmestyring, og hele det greiene der funker heller ikke. Har sjekka alle sikringer og de er hele. Er vel noe vakum motor dritt bak der. Noen som har peiling på det systemet. Det var hvertfall ca 7-8 releer bakom der og en million ledninger.. Lys funker fint i bakrunnen på Panelet. Vis noen har noen forslag så spytt ut.. Værste jeg veit er å feilsøke i flere timer og dager.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Jepp da veit jeg det.. Har hatt oppe hjernen i dag for sikkerhets skyld og der satt joggu det ikke noe løst nei.. Men har fått flere problemer. Motoren går alt for høyt på tomgang. Ca 1500 o/min. Mulig det er jeg som er idiot men jeg finner ikke ut hvordan man justerer det ned. Er cruise kontroll og slikt så er så mye rare vakum klokker der. Noen som veit?? Har finni en skrue som gasspjeldet butter mot, men denne er seff blitt splitta så får ikke stilt den. Mulig jeg filer den ned og prøver. Har også finni en grå plastskrue under gasspjeldet når jeg skrur denne ut øker turtallet og når den er helt inne går den på 1500 o/min. Det var det ene, så det andre.. Vifte, AC, Varmestyring, og hele det greiene der funker heller ikke. Har sjekka alle sikringer og de er hele. Er vel noe vakum motor dritt bak der. Noen som har peiling på det systemet. Det var hvertfall ca 7-8 releer bakom der og en million ledninger.. Lys funker fint i bakrunnen på Panelet. Vis noen har noen forslag så spytt ut.. Værste jeg veit er å feilsøke i flere timer og dager.. Om ac`en ikke funker kan den være tom for gass. Om vifta ikke går, er den anten defekt eller bryteren kan være defekt. Veldig vanskelig og finne elekttriske feil over internett :p men har du bilder av padda? :p Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 FRPE82 på Turbobricks forumet (han er fra Sverige) leverer chipper til LH2.2 slik som jeg har skjønt. Men det er ikke noen supermotor det der nei... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 FRPE82 på Turbobricks forumet (han er fra Sverige) leverer chipper til LH2.2 slik som jeg har skjønt. Men det er ikke noen supermotor det der nei... har prata me han.. var han som sa at det ikkje var noke og satse på.. :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Okay.. Har fått på turbotrykksmåler og den stopper på 0,3 bar. Jeg skal bytte slanger og få på JT 3 tom så får vi se.Lader den 0,3 enda vrenger jeg opp til 0,5 å gir gass. Jeg syns 0,3 var noe lavt. Mulig org dump lekker. Mulig den er justert ned med tanke på bensinforbruk fra forige eier, men burde vel lada rundt 0,5-0,6 bar mener nå jeg.. Får høre etter tenningsbank på vei opp.. Når det gjelder AC og vifte så er det slik at ingen ting fungerer. Får ikke skrudd på AC engang. Ikke justert varme opp og ned og ikke justert hvor lufta skal. Men det lyser i bakgrunn av panelet, så det er strøm dit hvertfall. Har ikke hatt tid enda, men skal sjekke det litt. En kompis har komplett delebil med svart skinn som skal inn etterhvert. Beige skinn i den nå. Så skal prøve panelet fra den. Kanskje jeg har flaks. Men tror det er et rele eller noe som er gått dukken. Spørmålet er hvor det sitter. Har lasta ned koblingskjema så må bare få tid først. Alle sikringer er hele både til vifte og AC. Edit: Bilder kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.