Gå til innhold

Bunnplate til Chrysler Stratus

Ranger emnet


loxus

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at det er bunnplata jeg ser på, som har tydelig vært borti noe hardt og sprukket. Bilen lekker bitte litt olje, slettes ikke mye. Bør jeg bytte den, eller bare gi blanke og fylle på olje hver 100'ede mil?

 

Hvor mye koster det for ei ny bunnplate? Kan jeg bytte selv uten videre problemer?

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stratus 2 liter kan du bytte punnpanne uten noe særlig problem. Bare å løsne alle skruene rundt bunnpanna og ta den ned. Kan være litt trangt, men det går greit. Begynne med de vanskeligste :)

 

Stratusen har metallapkning med gummilist i til bunnpanna, så denne skal egentlig holde rimelig tett. Prøv å stram til skruene litt først. Har du lekasje, så sjekk nøye ved fremre simmering og pakning mellom veivhus og oljepumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i huleste sitter oljepumpa? Leta halve norge rundt... den er ihvertfall ikke i bilen min :s

 

Har googlet og googlet etter bilder og info av stratus motorene, men finner nada. Kun bilder av styling kit.

 

Skulle gjerne fått tak i Heynes repair manual i PDF om noen har.

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stratus 2 liter kan du bytte punnpanne uten noe særlig problem. Bare å løsne alle skruene rundt bunnpanna og ta den ned. Kan være litt trangt, men det går greit. Begynne med de vanskeligste :)

 

Hvis man vil spare seg endel banning kan det lønne seg å fjerne den biten av motorfestet som sitter i blokka i forkant. Der blir det nemlig trangt om plassen når man skal ut med bolten og senere panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil spare seg endel banning kan det lønne seg å fjerne den biten av motorfestet som sitter i blokka i forkant. Der blir det nemlig trangt om plassen når man skal ut med bolten og senere panna.

 

Jeg gjorde dette i forbindelse med Reg-reim bytte, så det fremre motorfestet var vel demontert da....Husker ikke helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår