Gå til innhold

Problemer med aircondition!! Erfaring? Hjelp meg.

Ranger emnet


850T-5R

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en volvo 850 2,5,20v 1995mod med klima.

 

 

Når jeg starter opp bilen fungerer klimaen som bare det men etter en liten stund slutter den å fungere å det kommer bare varm luft ut.

 

Noen så har erfaringer med dette?

Synes det er merkelig vis det er lite gass på anlegget når klimaen fungerer så bra i begynnelsen. Den fungerer 4-10 min.

Virker ut som dette avhenger av hvor lenge bilen har stått parkert. Har bilen stått over natta fungerer den kanskje 10min kanskje mer. Har den kun stått 3-4 timer fungere den 4-5 min.

 

 

 

Leste av den feilkodene i går. Den hadde da en feilkode som tilsa at tempføleren til styringsenhet å temperatur nål ikke hadde kontakt lenger. Men da jeg slettet feilkoden kjørte en runde så kom den ikke tilbake. Jeg trur ikke det kan ha me denne å gjøre.

 

 

Takker for all hjelp på forhand:)

Volvo V70R AWD Laserblå

Volvo 850T-5R

Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke etterfylle AC.....før det er merkbart dårligere kjøleeffekt. Need I say more? :) Kan jo ha noe med når systemet blir varmt. Har aldri opplevd å måtte etterfylle før så vet ikke hva som eksakt skjer.

 

Min AC lukter derimot dævve alger >:S

 

Kobler kompressoren inn og ut som den skal da? Starter kjølevifta som den skal når AC er på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren er kald starter kompressoren og på tomgang då så gjekk kompressoren i 10min då tok jeg en kjøretur da stoppet kompressoren nesten med en gang. Å etter dette kobler den seg ikke inn igjen før bilen har stått en stund eller at jeg slår av ac for så å koble den inn igjen. Når kompressoren går kjøler den helt fint.

 

Er det noen følerer på kompressoren som sier den blir for varm eller snurrer for fort? Hvordan fungerer denne clutchen? Hva er du som sier at nå skal kompressoren koble inn eller ut?

Skal denne clutchen slure litt når motoren kommer opp i turtall slik at ikke kompressoren får for høyt turtall?

Mange ubesvarte spørsmål her?

 

Takker for alt hjelp jeg kan få:)

Volvo V70R AWD Laserblå

Volvo 850T-5R

Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sitt litt på en annen 850 der slår clutchen på kompressoren inn og ut på tomgang med jevne mellomrom.

Ved høyere turtall slår den oftere ut og inn.

 

Min slår seg lite inn og ut, fikk den til å gjere det litt på 2500rpm.. men så til slutt slår den ut og da kommer den ikke inn igjen før motoren har stått ei stund. og jeg da prøver på nytt.

 

Jeg fikk komprssoren til å starte igjen med å vere borti der nede me clutchen og reimhjulet med en trepinne da startet den igjen.

 

Merkelige greier..

 

Er det trykket på gassen så bestemmer når den skal slå sei inn og ut?

Volvo V70R AWD Laserblå

Volvo 850T-5R

Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka trykket i anlegget når den får problemer, f. eks om trykket er på både høytrykk og lavtrykkssida?

 

Hadde en bil her som det viste seg at ekspansjonsventilen var defekt, bygde seg opp høyt trykk på HP-sida og undertrykk på LP-sia, denne gikk kompressor varm på også(og tok lagra).

 

Denne virka AC strøkent ei lita beite så kutta den.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

 

Min kompressor er sånn at at vis jeg er bort med en trepinne så starter den igjen.. så magnetkoblinga er nok for slakke.

 

Men jeg syntes det er merkelig at den går og går uten å stoppe.. På andre 850 så stopper den me jevne mellomrom. Min går og går lenge helt til den stopper å då starter den ikke.

 

Denne ekspansjonsventilen du granada snakket om er det denne som står på gassrøyra med torpedoveggen? en slags presostat? Det er denne som stopper å starter kompressoren på min v70r. Den er konstant lukket på 850en.. Er denne og gåen da?

Volvo V70R AWD Laserblå

Volvo 850T-5R

Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår