Rezern Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 alle ledningene fra forsterkaren er tilkoblet, pluss fra forsterker går frem til batteriet, minus fra forsterker går frem til minus på batteriet, og styrestrømmen fra forsterkeren går frem til cd-spilleren.. men, det røde lyset (protect) på forsterkeren lyser. hva kan det være som er galt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Overledning et sted kanskje? Er du for eksempel 100% sikker på at ingen ledere fra en kabel ligger over på kontaktpunktet til styringstrømmen eller lignende? Har du forresten koblet noe på utgangene på forsterkeren, slik at det eventuelt kan være noe feilkobling eller eventuelt overledning der? Nå kom det en del spørsmål i retur, men håper du kan leve med det.. :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Har du tilkoblet ein eller fleire høgtalere til forsterkeren? Og korleis har du koblet til høgtalerene? Kva slags forsterker har du? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 jeg har 4 høytalere koblet til, og forsterkeren heter Lancer Vibe415. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Her det vist om å gjera å gi minst muligt info!!! Eg vil veta om du har f.eks. ein 2-kanals forsterker. (er antagligt 4-kanals pga modelnavnet, meg gidde ikkje å søke for å finne det ut) Og so vil eg vite om du brukobler forsterkeren, køyrer fleire høgtalere på ein kanal, motstanden på høgtaleren, kva slags høgtalere du har tilkoblet, kor langt ned du kan laste ned forsterkeren osv. Laster du forsterkeren for langt ned, (motstand) vil den antagligt gå i protect. (viss ikkje den ryker) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perka Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Kanskje det har noe med jordinga??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Står forsterkeren i 4-channel modus? Ta vekk høyttalerkablene og se om Protect fortsatt lyser. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 eg tror ikkje det går ann å skifta mellom 4 og 2 channels på den forsterkeren, men det lyser fortsatt etter at jeg har koblet vekk høytalerane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 bare et spm som nesten sier seg selv, men.. du har sjekket at det ikke har gått noen sikringer på forsterkeren? jeg har selv brukt litt tid på å gå rundt og klø meg i huet når det var en så enkel feil som dette;) Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toppe Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Vil vel påpeke jording igjen.. Hadde samme problem. Jordingen virket bankers, men protect lyste. Rotet litt rundt med jordingskabelen og fant punktet der lyset gikk av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 okey, jordingen går frem til batteriet men jeg kan jo sjekke litt om det kan være samme problemet hos meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Forsøk å jord i setebeltefestet bak! Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 det fynket heller ikke. men prøvde forsterkeren i en annen bil, da fynket den helt fint.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Nesten garantert dårlig jording Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kløvjan Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 har akkurat det same problemet. 4 kanals, koblet fra alt unntatt jording og støm. har koblet jording rett ned i skru som går gjennom karosseriet i bagasjerommet, pusset bort lakk, så virker som det er god kontakt. har også sjekket sikringer. har den godt føyken? eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg