Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet


ZerweX

Anbefalte innlegg

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

viss dere ikke viste det så koster det oss som driver butikk masse penger og sitte og gi folk tips hele dagen og vise hvordan ting skal være. da synes jeg dere kunne handle litt også ikke drive å kjøpe inn ting som er billigere i utlandet. det er ikke bare den servicen du får viss ting går istykker du betaler litt for men også den at du hele tiden har en kar som du kan kommer til og få den hjelpen du trenger for at du skal få det best mulig på denne jord. be han karen borti statene og forklare deg på telefon hvordan spilleren du har kjøpt skal monteres

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

viss dere ikke viste det så koster det oss som driver butikk masse penger og sitte og gi folk tips hele dagen og vise hvordan ting skal være. da synes jeg dere kunne handle litt også ikke drive å kjøpe inn ting som er billigere i utlandet. det er ikke bare den servicen du får viss ting går istykker du betaler litt for men også den at du hele tiden har en kar som du kan kommer til og få den hjelpen du trenger for at du skal få det best mulig på denne jord. be han karen borti statene og forklare deg på telefon hvordan spilleren du har kjøpt skal monteres

 

Hehe, anlegg er ikke akkurat det vanskligste da. Du må da skjønne at folk er forskjellige. De som trenger hjelp kan jo bare handle hos disse flinke og serviceinnstillte butikkene.

 

Og hvis du driver butikk, så hadde jeg i hvertfall aldri handlet noe fra deg. For du virker ikke akkurat seriøs med de innleggene du har. Alderen din taler kanskje for sitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle som sier at de ikke kan selge like billig som megabillig.

bilradiospesialisten svarer ganske bra på en forsterker her.

bd1001 til 4500 http://www.bilradiospes.no se under forsterkere og mono. Det kaller jeg tilbud. (100kr billigere en megabillig)

 

Jeg og noen kammerater handlet 4 slike da den først kom ut.

da betalte vi 6500 pr stk og da ble vi fortalt at "det ikke gikk og slå av mer på prisen" :) jommen sa jeg avanse.

 

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by froorf

til alle som sier at de ikke kan selge like billig som megabillig.

bilradiospesialisten svarer ganske bra på en forsterker her.

bd1001 til 4500 http://www.bilradiospes.no se under forsterkere og mono. Det kaller jeg tilbud. (100kr billigere en megabillig)

 

Jeg og noen kammerater handlet 4 slike da den først kom ut.

da betalte vi 6500 pr stk og da ble vi fortalt at "det ikke gikk og slå av mer på prisen" :) jommen sa jeg avanse.

 

-frode

 

Ingen vits i å være så bastant, når du ikke vet hva du snakker om.

 

Hadde du lest hele tråden her, ville du visst at vi forhandlere noen ganger får tilbud fra importørene også. Da kan vi kjøre tilbud ut til dere. Og grunnen til at importøren kan kjøre tilbud til oss, er gjerne at de får tilbud fra produsenten igjen.

 

Så normalt kan vi ikke være i nærheten av de prisene. Men enkelte ganger får vi tak i ting så billig som Bilradiospesialisten i dette tilfellet. Da kommer det dere til gode.

 

Så ikke prøv å inbille deg selv, eller andre, at vi har disse lave innprisene, og selger skyhøyt ut til dere. Vi selger alltid billig, når vi har mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Er det enda ingen av dere som driver butikk som har tatt den telefonen???

 

Dere sa jo at dere bare kunne ta en telefon å få han bort fra markedet p.g.a at han driver ulovlig. Merklig at dere ikke har gjort det istedefor å miste kunder her,

 

Trådens beste post hittil :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

 

Ingen vits i å være så bastant, når du ikke vet hva du snakker om.

 

Hadde du lest hele tråden her, ville du visst at vi forhandlere noen ganger får tilbud fra importørene også. Da kan vi kjøre tilbud ut til dere. Og grunnen til at importøren kan kjøre tilbud til oss, er gjerne at de får tilbud fra produsenten igjen.

 

Så normalt kan vi ikke være i nærheten av de prisene. Men enkelte ganger får vi tak i ting så billig som Bilradiospesialisten i dette tilfellet. Da kommer det dere til gode.

 

Så ikke prøv å inbille deg selv, eller andre, at vi har disse lave innprisene, og selger skyhøyt ut til dere. Vi selger alltid billig, når vi har mulighet til det.

 

Dette tyder på at det er flere ledd som har "bra" avanse. Jeg har ikke gått handelsskole men jeg skjønner såppas at ingen selger med tap. jeg har også lest hele posten, og har fått med meg at dere (butikkene) ikke liker utviklingen. paralellimport er kommet for og bli. med posten mente jeg ikke og bevise at dere er noen hauker som tar alle penga, men at prisen fra leverandør mulig er høyrere en den burde være. kansje det er rockford som sitter med avansen. dette får vi vel aldri vite, men det sier seg selv at alle ledd vil tjene så mye penger som mulig.

Hvis vi sier at rockford selger en forsterker til 4500 til importøren i norge, som selger den til butikken for 6000 som selger den ut veiledende til 8000. (dette er tall hentet fra luften)

i et annet land selges same forsterkeren til importør for 3500 (pga generelt prisnivå eller hard konkranse) osv osv. Det sier seg selv at rockford vil heller selge en forsterker til 4500 en 3500.

Ellers mener jeg at prisen til bilradiospesialisten ikke er tilfeldig

4495 mot megabillig's 4595. :)

 

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

viss dere ikke viste det så koster det oss som driver butikk masse penger og sitte og gi folk tips hele dagen og vise hvordan ting skal være.

 

Det koster ikke meg ei eineste krone å sitte å gi folk tips eller hjelpe til med andre småting. Og jeg gjør det med glede. Ros er nok for meg.

 

Det som nok er ett problem er nok at det ikke er så vanskelig å starte opp eget firma i dette landet men mange prøver å spise hele melona i ett jafs uten å være stor nok i kjeften. Her gjelder det å først finne seg noe som en greier å tygge over først slik at en ikke blir kvalt med en gang. Det jeg mener med stor melon er f.eks å ta opp lån til lager, lokale, reklame osv. En kan lett grave sin egen grav da ja.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by froorf

 

Dette tyder på at det er flere ledd som har "bra" avanse. Jeg har ikke gått handelsskole men jeg skjønner såppas at ingen selger med tap. jeg har også lest hele posten, og har fått med meg at dere (butikkene) ikke liker utviklingen. paralellimport er kommet for og bli. med posten mente jeg ikke og bevise at dere er noen hauker som tar alle penga, men at prisen fra leverandør mulig er høyrere en den burde være. kansje det er rockford som sitter med avansen. dette får vi vel aldri vite, men det sier seg selv at alle ledd vil tjene så mye penger som mulig.

Hvis vi sier at rockford selger en forsterker til 4500 til importøren i norge, som selger den til butikken for 6000 som selger den ut veiledende til 8000. (dette er tall hentet fra luften)

i et annet land selges same forsterkeren til importør for 3500 (pga generelt prisnivå eller hard konkranse) osv osv. Det sier seg selv at rockford vil heller selge en forsterker til 4500 en 3500.

Ellers mener jeg at prisen til bilradiospesialisten ikke er tilfeldig

4495 mot megabillig's 4595. :)

 

-frode

 

Du har forsåvidt rett i at ingen selger med tap.. dette gjelder på det meste. Jeg har jobbet det siste halvannet året i en Expert-butikk, og når jeg kom dit blei jeg mildt sagt sjokkert over hvor lite bruttofortjeneste det var på produktene. Særlig de som kom i kampanjeavisene, der var det faktisk ting vi kunne tape opptil 100kr pr solgte vare på. Andre ting kunne det være opptil 30% b.t.f på. Men den oppfatningen jeg fikk av kundene ved å jobbe der, var at de tror at det er de store tingene det er mest fortjeneste på, det er det ikke! F.eks kunne jeg selge en videospiller og ha lavere b.t.f på den enn det jeg hadde på mersalget, dvs tingene jeg solgte med til spilleren. (scart, 4pk vhs-kass. osv).

 

Vet forsåvidt ikke hvordan det er hos bilstereo-spesialistene, men jeg ville jo tro det var noe av det samme der, iogmed at vi også solgte bilstereo ;)

 

PS! tok bare innlegget ditt fordi det var nærmest, ikke for at det du skrev hadde mer å gjøre med dette enn andre poster på denne tråden. Tenkte bare å forklare litt hvordan ting hang ihop der jeg jobbet, siden jeg var ganske "grønn" på dette før jeg kom dit. Tror mange har den oppfatninga at butikkene har megafortjeneste på en plasma-tv til 50 laken, men det er kanskje ikke mer enn 2-3000kr i b.t.f.

 

huff.. dette blei mye tørt stoff.. måtte bare få det ut :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hjelper også folk med glede, det som er noe av det morsomste med jobben er å hjelpe andre med planlegging av anlegg i bil. man kan sitte å drømme om hvordan det kan bli.

 

elektronikk er vel det man har minst fortjeneste på her i norge. klær er det man har mest fortjeneste på. men mer salg er det man tjener mest på i alle butikker.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

elektronikk er også billigere i landet der de er produsert. jeg leste en gang i et lyd & Bilde blad at Elektrokompaniet er "mye" billigere i norge i forhold til i utlandet. det var en stund siden jeg leste det så det er mulig det er endret.

 

-frode

 

(husker oppstyret med Shariff da han begynte og selge dekk til "røver priser". minner litt om denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår