Gå til innhold

Fjerning av swirls for en nybegynner?

Ranger emnet


Eplejus

Anbefalte innlegg

Har en Nissan 200SX S14a.

Lakken er i overraskende god stand til å være en 10 år gammel bil, men nå i det siste synes jeg at glansen har begynnt å forsvinne og lakken blir mer uren. Swirlsmerkene har også grundig begynnt å komme fram.

 

Jeg hadde den på proff bilpleie rett etter at jeg kjøpte den, men det er nå over 2 år siden. Den gang kjørte de en full behandlig av Meguiars produkter, og en lakkforsegling som skulle være langvarig.

Var meget fornøyd med resultatet og det virker som om lakkforseglingen har holdt seg helt til nå.

 

Denne gangen har jeg lyst til å gjøre jobben selv og har planlagt å gå til innkjøp av en Meguiars G220 DA maskin som sikkert holder til mitt bruk.

Men er helt grønn på hvilkne andre produkter jeg trenger...

 

Har sett litt på Autogeek.net men det finnes jo så alaskans mye å velge mellom.

 

Noen har har noen tips til en handleliste med produkter som burde passe akkurat min bil? Er hovedsakelig fjerning av swirls jeg er ute etter.

 

 

Pen på avstad:

swirls1.jpg

 

Men skinnet bedrar....Sånn er den over hele bilen:

swirls2.jpg

-Nissan 200SX S14A '99

http://www.eplejus.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå for den meguiarstrioen, det er ikke de rette produktene for korrigering. Det Menzerna kittet så bra ut selv om du egentlig bare trenger SIP eller PG og 106ff. Da mangler du bare forsegling/voks + applicator pad`s og en masse MF-kluter.

 

Evt. kan du handle maskin fra utland og produkter fra norge, mye bra på SS. http://www.scandicshine.no/nettbutikk/

 

Menzerna SIP eller PG + gul sonus pad (rubbing)

 

Menzerna 106ff + hvit sonus pad (polish)

 

+ en god voks. (og appl.pads+MF-kluter)

 

Hvis bilen din har typisk japselakk (myk) vil nok 106ff ta en god del men det er bare å prøve seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar

 

Fant fram til Meguiars Mirror Glaze serien på Autogeek.net

Er dette noe å satse på for min bil? Har lest en del om de produktene og folk virker fornøyd.

 

Planen var å legge inn en storbestilling hos Autogeek og handle alle produktene der untak av DA maskinen som jeg handler ifra England.

-Nissan 200SX S14A '99

http://www.eplejus.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå for den meguiarstrioen, det er ikke de rette produktene for korrigering. Det Menzerna kittet så bra ut selv om du egentlig bare trenger SIP eller PG og 106ff. Da mangler du bare forsegling/voks + applicator pad`s og en masse MF-kluter.

 

Evt. kan du handle maskin fra utland og produkter fra norge, mye bra på SS. http://www.scandicshine.no/nettbutikk/

 

Menzerna SIP eller PG + gul sonus pad (rubbing)

 

Menzerna 106ff + hvit sonus pad (polish)

 

+ en god voks. (og appl.pads+MF-kluter)

 

Hvis bilen din har typisk japselakk (myk) vil nok 106ff ta en god del men det er bare å prøve seg fram.

 

 

Har du prøvd å bruke DA maskin med disse produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bruke DA maskin med disse produktene?

 

Har ikke prøvd det selv, men det er flere på DCN som har prøvd de og mener det funker bra med DA. Dog er jeg skeptisk til DA og de groveste produktene med "diamantslipemidler" som krever varme for å brytes ned, men det skal visst gå greit selv om det ikke er optimalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bruke DA maskin med disse produktene?

 

Jeg har brukt både PG, SIP og 106ff på G220 maskin, og dette på knallhard BMW lakk, fungerer meget bra men det går MYE tid med DA maskin. Varme er ikke så viktig, det viktigste er at produktet blir skikkelig brutt ned.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

bumper denne jeg.. ser dere diskuterer den her menzerna 106ff.. men denne er for biler med klarlakk.. gamle hondaen min er uten. hva anbefaler dere da for fjerning av swirls.. har alltid brukt meguiars selv.

__________________

Jone Klemo Øverland

medlem av Club-Honda Norge

92-Honda CRX vt

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår