Gå til innhold

98 mod V70, tung på styring..

Ranger emnet


Mr.Mondeo

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en 98 mod V 70 2,5 10v som oppfører seg veldig rart på styringen, den er for det første veldig tung, og når jeg skal svinge er det nesten som om den "setter" seg før jeg har fått litt bevegelse i rattet. Har sjekket servo olje, ingen ulyder ved svinging eller ellers. Noen som har vært borti dette?

---------------------------------------------

Mvh. Marius. =)

1998 Volvo V70

1983 VW Golf "Einser" 1,6 D*prosjekt*

+ MASSE tidligere biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! Ikke lenge siden jeg byttet tannstanga på min '98 V70. Jeg har en diesel, så jeg veit ikke om tannstanga er den samme.. Tannatanga mi hadde sprukket/delt seg, noe som kan være senskade etter et møte med en elg da den fikk seg en smell i forstillinga. Krabb under og sjekk... Det er en kurant jobb å bytte tannstanga selv.

Live Your Dreams

http://www.kesagen.no

 

'98 V70 2,5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lekker ikke servoolje i det hele tatt, er bare tung på rattet, kan ikke si at jeg hører pumpen jobbe ekstra tungt, men vet jo ikke hvordan den låter når den ikke er tung på rattet. Har sjekket, og smurt opp kryssene på rattakselen, men ble ikke nå forskjell:(

---------------------------------------------

Mvh. Marius. =)

1998 Volvo V70

1983 VW Golf "Einser" 1,6 D*prosjekt*

+ MASSE tidligere biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var borti en V70 der det var nettopp skifta tannstang på, som var rar på styringen. Var ekstra tung å få rattet ut fra midstille bla. Der skfita vi fra rød atf olje til volvos grønne servoolje. Den nye stannstanga skulle ha nyetypen olje, og problemet var vekk. Er et billigere alternativ å prøve enn å bytte tannstang

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei

 

Min V70 har nå rullet 275000, motor og gir ser ut til å fungere utmerket. Det er oppstått noen andre problemer, som jeg ikke helt kan finne ut av.

 

#1 den lekker kjøleveske når den står, men det er så lite at jeg kan ikke se hvor det kommer fra.

 

#2 Styringa er blitt rar, det er akkurat som at den henger på enkelte ratt utslag. spesielt i når man skal begynne å svinge ut fra midt

 

ser det er noen av dere som har vært borti noen lignende symptomer?

Vannlekkasjen kan jo være så mangt, men problemet med styringa er litt værre.

Tror ikke problemet ligger i servopumpa, ser her at det mest sannsynlig er tannstanga? Er dere enig om at det er den som forårsaker dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår