Sicno Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Motoren stopper når den blir varm. det er byttet bensin pumpe, bensin filter, fordeler lokk, stift/rotor og lamdasonde. men den hakker og stopper når den blir varm. Noen sa at dette var et vanlig problem med AAR motoren. Noen som har noen råd og tips om hva som kan være galt? som dere sikkert vet er det en 5-syl og autokasse med K-jettronic 2 insprøytning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Kjør vag-com... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sicno Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Kjør vag-com... Har ikke fått tak i VAG-Com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Høres ut til at hall-giveren din har tatt kvelden! Når motoren stopper, sjekk da om det er gnist på pluggene. Om ikke, skift fordeleren (hall-giveren på din fordeler kan ikke skiftes). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Ikke meninga å bli kjepphøy her, men siden jeg har hatt samme problemet, så har jeg noen spørsmål :P Quattro73: Hvorfor er det så vanlig at hallgiveren tar kvelden på AAR'n? Min teori er jo at motoren er dårlig jordet (jorda i motorfestet), som kanskje fører til ujevn spenning til hallgiveren som den ikke tåler??? (Snakker om ting jeg overhodet ikke har peiling på nå hehe). Jeg har hvertfall jordet med en ledning til på andre siden av motoren for sikkerhets skyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Ikke meninga å bli kjepphøy her, men siden jeg har hatt samme problemet, så har jeg noen spørsmål :PQuattro73: Hvorfor er det så vanlig at hallgiveren tar kvelden på AAR'n? Det er ikke vanlig at hallgivveren tar kvelden på AAR-motoren. MEN. Det første symptomet på at hallgiveren snart sier "nå orker jeg ikke mer", er at den slutter å fungere når den/motoren blir varm! Når motoren blir kald igjen (kjølt litt ned) så går motoren som normalt. Typisk hallgiver. Dette gjelder ikke bare AAR-motoren, men biler med hallgiver. Ja, jeg har erfaring med dette. Min teori er jo at motoren er dårlig jordet (jorda i motorfestet), som kanskje fører til ujevn spenning til hallgiveren som den ikke tåler??? Om motoren er dårlig jordet, hvorfor i all verden skulle dette gå ut over tenningen? Hallgiveren er en integrert del av tenningssystemet, og denne får både jord og pluss gjennom direkte tilkoplede ledninger, ikke via motorens jording. Den tredje ledningen fra hallgiveren går via motorstyringen og videre til tenningsmodulen/tenningsforsterkeren og coilen. Hallgiveren bruker omtrent ikke strøm! Derimot bruker starteren MYE strøm, gjerne 50 - 100 ampere. Om motoren har dårlig jording så ville dette i første rekke gå ut over det som bruker strøm, så som starteren (brenner bort den lille kontakten som er). Dette ville, når man prøver å starte, gi omtrent samme symptomer som når batteriet er utladet. (Snakker om ting jeg overhodet ikke har peiling på nå hehe). Jaja. Kanskje er det jeg som er gal? ;) Jeg har i alle fall daglig jobbet med elektro/elektronikk de siste 17 år :) Jeg skrev ikke at DET ER hallgiveren som er dårlig. Men som jeg skrev til trådstarter, sjekk om det er gnist umiddelbart etter at motoren har stoppet. Har han ikke det så har men en konkret feil å lete etter, altså i tenningssystemet. Det første jeg i såfall ville sjekket er hallgiveren ;) Jeg synes ikke det høres dumt ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Quattro73: Ok, du har sikkert rett =) Sicno: Funnet feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.