Saab900T16 Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Hei. Har nettopp kjøpt meg en 900 turbo -97 mod. Står speedparts steg 1 chip i den (ca.227 hk). Her om dagen var vi på kjøretur og skulle prøve den ut for å skjekke at alt er som det skal. Er en del "napping", "jaging" når du gir på litt ekstra (Virker som den ikkje vil gi fullt trykk). Det kommer ikkje før du passerer 3000-3500. Turbomåleren svinger mellom heile det gule feltet. Skal jo egentlig ligge midt i mellom gult og rødt ved godt pådrag. Nokon som kjenner til samme problemet? Eller som veit ka som kan vere gale? Svar tas imot med takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328m Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Hei.Har nettopp kjøpt meg en 900 turbo -97 mod. Står speedparts steg 1 chip i den (ca.227 hk). Her om dagen var vi på kjøretur og skulle prøve den ut for å skjekke at alt er som det skal. Er en del "napping", "jaging" når du gir på litt ekstra (Virker som den ikkje vil gi fullt trykk). Det kommer ikkje før du passerer 3000-3500. Turbomåleren svinger mellom heile det gule feltet. Skal jo egentlig ligge midt i mellom gult og rødt ved godt pådrag. Nokon som kjenner til samme problemet? Eller som veit ka som kan vere gale? Svar tas imot med takk :) Er nok ingen ekspert på område, men Apc systeme skal visst kutte automatisk ned på turbotrykke visst det merker tenningsbank ved pådrag. Prøv m 98 bensin. som sakt ingen ekspert :P Siter JT Tuning!! Saab 9-3 Turbo X 91 Bmw 520i 24v X 86 Saab 9000 Tic-16 steg 2 X 88 Mazda 626 GT 2.0i-16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zukibaiker Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Er helt med på den, ang kjøring på 98oct.. Men bankedetekteringen og evt. korrigering skal normalt ikke skje i verken så hurtig eller stor grad at du fysisk merker det på bilen. Så tror nok ikke bensinen er hovedproblemet, men kjører du på 95, med trimma turbobil, blir jo det en feil i seg selv.. Sjekk: Vacuumlekasje: Tre tynne reguleringsslanger til manifoldvacuum, manifold ladetrykk og wastegate, alle knyttet til magnetventilen. Magnetventil: Sjekk åpning/lukking av ventil ved tenning av/på, og sjekk middelspenning av reguleringspuls fra styresentral. Justering GLT: grunnladetrykk 0.4bar +/-0.3. Sjekkes ved fullt gasspjeld under kjøring, og bilen bremses med hovedbrems til stabilt 3000o/min. Bruk et gradert manometer.. Men første du kan gjøre er å sjekke med de som har levert trimprogrammet, og forrige eier, hvordan bilen har oppført seg før trim, og hvordan trimmen skal fungere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab900T16 Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Er helt med på den, ang kjøring på 98oct.. Men bankedetekteringen og evt. korrigering skal normalt ikke skje i verken så hurtig eller stor grad at du fysisk merker det på bilen. Så tror nok ikke bensinen er hovedproblemet, men kjører du på 95, med trimma turbobil, blir jo det en feil i seg selv.. Sjekk: Vacuumlekasje: Tre tynne reguleringsslanger til manifoldvacuum, manifold ladetrykk og wastegate, alle knyttet til magnetventilen. Magnetventil: Sjekk åpning/lukking av ventil ved tenning av/på, og sjekk middelspenning av reguleringspuls fra styresentral. Justering GLT: grunnladetrykk 0.4bar +/-0.3. Sjekkes ved fullt gasspjeld under kjøring, og bilen bremses med hovedbrems til stabilt 3000o/min. Bruk et gradert manometer.. Men første du kan gjøre er å sjekke med de som har levert trimprogrammet, og forrige eier, hvordan bilen har oppført seg før trim, og hvordan trimmen skal fungere.. Takker:) Skal sjekke ut desse tinga. Eg kjører med 95 oct. Ka er det som gjere at 98 oct er bedre å kjøre med når en kjører trimma turbobil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Kan du forklare litt rundt GLT? Hvorfor, hvordan osv? Vet egentlig ikke hva det er. :p Har litt problemer med bilen min også. Den har Steg 3 sånn ca. (er litt andre deler) Og den kutter av og til på fullt gasspådrag med litt turtall. Er et kjappt lite kutt som kjennes godt, men ingenting unormalt etterpå. Noe spesielt jeg kan sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Det er ikke bra å ha programvare uten riktig HW. Det kan jo høres ut som fuelcut, altså at bilen får for lite bensin i forhold til turbotrykk. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Skal forhøre meg litt med han som hadde bilen før meg. Sånn jeg forsto det, så var det utført av folk med peiling. Men men. Fuel cut ja. Vet ikke helt sikkert hvor mye turbotrykk jeg har, men er rundt 1.4bar. Nåla er som på avatar bildet ditt :p Helt i enden av rød feltet. Hva skal jeg gjøre for å rette på et evt bensin problem da? En kompis av meg mener jeg burde skifte btr. En som går høyere opp i trykk. Er det noe jeg kan gjøre uten ny SW? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab900T16 Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Ja, no har eg skifta til original motorstyringsenhet, og da forsvant alt som heiter rypping og napping i bilen :) Turbotrykket ligger stabilt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rambraut Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Skal forhøre meg litt med han som hadde bilen før meg. Sånn jeg forsto det, så var det utført av folk med peiling. Men men.Fuel cut ja. Vet ikke helt sikkert hvor mye turbotrykk jeg har, men er rundt 1.4bar. Nåla er som på avatar bildet ditt :p Helt i enden av rød feltet. Hva skal jeg gjøre for å rette på et evt bensin problem da? En kompis av meg mener jeg burde skifte btr. En som går høyere opp i trykk. Er det noe jeg kan gjøre uten ny SW? Virker som samme problem jeg har på min og900, og der er det sliten turbo som er årsaken. Sjekk etter om det er olje i røret fra cooler til spjellhuset. Du kan også skru av trykkrøret som er på turboen og sjekke om det er slakke i turbinen. Siter M91 9000 2.3 Turbo M86 9000 2.3 Turbo (Delebil) M85 9000 2.0 Turbo (Delebil- vraket) M84 Og900 T16 (Selges i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.