Gå til innhold
Bilforumet.no

rambraut

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rambraut

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 09/22/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    900 Turbo 16V
  • Biltype (eks Audi)
    SAAB
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • MSN
    rambraut@oslopolitikammer.com
  • Bosted
    Lundamo
  1. rambraut

    ule lyder i motor? saab 900s 1998 mod

    Disse bilene har da ikke vifte eller registerreim. Men dynamoen, vannpumpa og servopumpa går på ei reim.
  2. rambraut

    noen spørsmål ang reprasjon

    For det første.. hvilken modell er det?
  3. rambraut

    intercooler til saab 900T se

    Kan bruke hvilken som helst cooler på en 900T. Men den orginale gjør jobben så lenge du ikke skal trimme og ladde så veldig med trykk. Orginal cooler er mer enn bra nok opp til STEG2 chiptrim fra speedparts. Men vil du har mer kjøling så for all del, sleng på noe større! :D
  4. rambraut

    Høy tomgang på 91- 900 16V

    Tomgangsregulator.. sjekk den.
  5. rambraut

    Starterproblem, saab 900 turbo.

    Det meste er plug and play ja.. men kobla vekk fra startern i dag og kobla meg forbi pumperelè.. trillstarta, går som ei kule.
  6. rambraut

    Scania snutebil.

    Scania snutebil er jo det peneste som ruller etter norske veier! :) For de som er litt lokalkjent rundt Melhus/Trondheim så har jo Ramlo grus en snutebil som kjører grus! :)
  7. rambraut

    Starterproblem, saab 900 turbo.

    Hei! Jeg og en kompis har nettopp blitt ferdige med og konvertere bilen min, en 84mod saab 900 turbo fra 8v til 16v motor. Men har nå i det siste støtt på el-problemer, og siden vi begge ser på el-nett som greskt, så er det ikke så veldig enkelt. Den startet en dag når alt var rett, men gikk veldig høyt på tomgang. Prøvde så en ny coil, men da ville ikke bilen starte igjen, det bare klikker i startern. Prøvde så den jeg brukte først, men nei, samme resultatet, det klikker i startern. Etterpå la jeg også merke til at sikringen til bensinpumpa ryker når jeg vrir om tenninga. Turtelleren går også opp og ned når jeg drar på brekket og blinker med fjernlys. Så jeg veit det er en jordingsfeil eller overledning. Men som jeg sier litt lengre oppe, så er ledninger gresk for meg. Håper noen her har tips&triks til hva jeg kan prøve. Bare spør om noe hvis det er noe dere lurer på, for jeg har helt sikkert glemt og føre opp noe.. Mvh Martin
  8. Er ikke så veldig til Honda fan, men denne likte jeg, bra jobba! :thumb
  9. rambraut

    Ombygnings spacer 4x114,3 - 4x100

    Satser på at de kommer nå på mandag :)
  10. rambraut

    martinselj: '61 oldscoole pv

    Det bli da bra det her :D
  11. rambraut

    Ombygnings spacer 4x114,3 - 4x100

    Heisann! Det er min Saab 900 Knut prater om like over her ;) Hvis jeg får 4 slike for 1000,- inkl. frakt så kan det nok hende jeg kjøper.. Men siden jeg ikke veit om det passer eller ikke er jeg litt skeptisk.. Er så kjipt om felgene havner litt utom skjermen slik at jeg må kjøpe meg breddere.. Men om du kunne svart meg på PM hadde det vært kjekt ;) Martin
  12. rambraut

    tuning

    Å skifte til siliconslanger gir ikke økt effekt, bare litt fancy look i motorrommet. Porting og planing av topp, grenrør, eksos, webergasser er det jeg kommer på i farta som kan gi noe økt effekt.
  13. rambraut

    99motor

    Det dokumentet kan du få pr. dags dato sendt i posten mot at du betaler en pen liten sum på 300 spenn. Så lenge du fikser understellet til det orginale som følger med 99 turbo så er det ikke stress og få godkjent.
  14. rambraut

    Bensinforbruk

    Modell å årsmodell er vel et faktum når du spør om noe slikt... Men prøv og ikke trå fjøla i bånn i hvert lyskryss så skal du se at den bruker midre bensin.
  15. rambraut

    Ujevnt turbotrykk NG900 -97 mod.

    Virker som samme problem jeg har på min og900, og der er det sliten turbo som er årsaken. Sjekk etter om det er olje i røret fra cooler til spjellhuset. Du kan også skru av trykkrøret som er på turboen og sjekke om det er slakke i turbinen.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.