Gå til innhold

rambraut

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rambraut

  • Bursdag 09/22/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    900 Turbo 16V
  • Biltype (eks Audi)
    SAAB
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • MSN
    rambraut@oslopolitikammer.com
  • Bosted
    Lundamo

rambraut's Achievements

  1. Disse bilene har da ikke vifte eller registerreim. Men dynamoen, vannpumpa og servopumpa går på ei reim.
  2. For det første.. hvilken modell er det?
  3. Kan bruke hvilken som helst cooler på en 900T. Men den orginale gjør jobben så lenge du ikke skal trimme og ladde så veldig med trykk. Orginal cooler er mer enn bra nok opp til STEG2 chiptrim fra speedparts. Men vil du har mer kjøling så for all del, sleng på noe større! :D
  4. Tomgangsregulator.. sjekk den.
  5. Det meste er plug and play ja.. men kobla vekk fra startern i dag og kobla meg forbi pumperelè.. trillstarta, går som ei kule.
  6. Scania snutebil er jo det peneste som ruller etter norske veier! :) For de som er litt lokalkjent rundt Melhus/Trondheim så har jo Ramlo grus en snutebil som kjører grus! :)
  7. Hei! Jeg og en kompis har nettopp blitt ferdige med og konvertere bilen min, en 84mod saab 900 turbo fra 8v til 16v motor. Men har nå i det siste støtt på el-problemer, og siden vi begge ser på el-nett som greskt, så er det ikke så veldig enkelt. Den startet en dag når alt var rett, men gikk veldig høyt på tomgang. Prøvde så en ny coil, men da ville ikke bilen starte igjen, det bare klikker i startern. Prøvde så den jeg brukte først, men nei, samme resultatet, det klikker i startern. Etterpå la jeg også merke til at sikringen til bensinpumpa ryker når jeg vrir om tenninga. Turtelleren går også opp og ned når jeg drar på brekket og blinker med fjernlys. Så jeg veit det er en jordingsfeil eller overledning. Men som jeg sier litt lengre oppe, så er ledninger gresk for meg. Håper noen her har tips&triks til hva jeg kan prøve. Bare spør om noe hvis det er noe dere lurer på, for jeg har helt sikkert glemt og føre opp noe.. Mvh Martin
  8. Er ikke så veldig til Honda fan, men denne likte jeg, bra jobba! :thumb
  9. Heisann! Det er min Saab 900 Knut prater om like over her ;) Hvis jeg får 4 slike for 1000,- inkl. frakt så kan det nok hende jeg kjøper.. Men siden jeg ikke veit om det passer eller ikke er jeg litt skeptisk.. Er så kjipt om felgene havner litt utom skjermen slik at jeg må kjøpe meg breddere.. Men om du kunne svart meg på PM hadde det vært kjekt ;) Martin
  10. Å skifte til siliconslanger gir ikke økt effekt, bare litt fancy look i motorrommet. Porting og planing av topp, grenrør, eksos, webergasser er det jeg kommer på i farta som kan gi noe økt effekt.
  11. Det dokumentet kan du få pr. dags dato sendt i posten mot at du betaler en pen liten sum på 300 spenn. Så lenge du fikser understellet til det orginale som følger med 99 turbo så er det ikke stress og få godkjent.
  12. Modell å årsmodell er vel et faktum når du spør om noe slikt... Men prøv og ikke trå fjøla i bånn i hvert lyskryss så skal du se at den bruker midre bensin.
  13. Virker som samme problem jeg har på min og900, og der er det sliten turbo som er årsaken. Sjekk etter om det er olje i røret fra cooler til spjellhuset. Du kan også skru av trykkrøret som er på turboen og sjekke om det er slakke i turbinen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår