DzeStiger Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Har fått problemer etter at bilen var på service.. (04 mod 2.0 dsg)(hovedsercice og reg.rem 120'). Det virker som den ikke helt vet hvilket turtall den skal ligge på spesielt i området rundt 13-1500 rpm. På cruiseconrtol er det helt sykt. Var Bosch serviceverksted som tok jobben. Først snakket de om at det kunne være feil oljenivå på gearkassen, så ble det sjekket, og det var det. Etterpå skulle den i følge de gå fint. Ble bedre, men fortsatt lugger det. Noen som vet? Ender vel på Møller likevel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touranbert Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Har nettopp kjøpt meg ny touran (06mod 2.0 DSG) Har samme problemet, oppdaget det etter at jeg har kommet tilbake på vestlandet, og her har det regnet kraftig i det siste, lurer på om fukt kan ha noe med det å gjøre. Skal sjekkes på sevice snarlig. Har du funnet ut noe mer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touranbert Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Kan det ha noe med at jeg hjelpte en kompis med startkabler uten elektronikkbeskyttelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touranbert Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Nettopp vært på verksted, jeg fikk en telefon om at det var fikset, de fant feilen, det var en slange til intercooleren som var løs, så de skrudde den på plass, ok, kjempebra, ikke verre, men til min forergrelse kom regningen på 1720kr. Er de så dyre på volkswagen? Aldri mer verksted uten å avtale pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DzeStiger Skrevet September 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 lenge sidan sist eg var innom, men har fortsatt probl med lugging. SKal inn til Møller på nytt for å sjekke... Har hørt at det kan dreie seg om softwareoppdatering på dsg'en eller til og med feil oljenivå på gearkassen etter service.. Det med intercooler-slange var nytt for meg. Det skal jeg nevne for Møller-gutta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 2,0 Tdi? mulig Egr feil,kunne høres ut som det,vill da få lugging rundt det turtallsområdet Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DzeStiger Skrevet September 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 2.0 tdi ja. Hva er Egr? Skal ha med tekniker i bilen fredag og må prøve å framprovosere problemet da.. Kan jo tenke meg at det da er fraværende.. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 resirkulasjonsventil som skal sende eksos tilbake til innsuget slik det blir forbrent ei gang til,hender kokser igjen Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfSola Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 Dette høres veldig ut som det som plager min Touran for tiden. Har en egen tråd her: http://www.bilforumet.no/touran/235734-touran-06-dsg-lugger.html Har ikke fått noen respons så det kan ikke være veldig vanlig. Jeg begynner å gå lei den der rykkingen/luggingen og Møller sier det er som det skal være... Blir din også noe bedre når den har gått seg varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DzeStiger Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Har hatt bilen inne hos hovedtekniker på Møller, og det viser seg at problemet med min bil ligger i pumpedysene på to av sylindrene. Det betyr også at å fikse det blir dyrt. To av dysene "henger ikke med" spes i turtallsområdet fra 1100-1500 ca. Det er iflg tekniker så ille at den ene sylinderen kutter og at bilen av og til da ikke går på alle 4. I lengden vil det være skadelig for stempelringer og slikt pga for lite smøring. For å være sikker skal de prøve å bytte en av dysene over på en annen sylinder og se om problemet flytter seg. Selve utskiftingen av to pumpedyser kommer på 22000.- Dette er i tillegg til feilsøking..... jadda. Og selvsagt fant de ut dette nå når bilen er over 5 år.... På min bil er det ikke merkbar forskjell om motoren er varm eller ikke. Få kjerra di inn på full sjekk mens du enda har garantitid!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touran Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Hmmm Oppsto ikke problemet etter at du hadde vært på service? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DzeStiger Skrevet Oktober 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Nja, feilen har vært der lenge,men jeg synes den ble mer fremtredende etter den ene servicen. Men jeg har vært inne hos Møller to ganger tidligere med samme problem, også før hovedservicen. Uten at de har funnet/fixet.. Nå viser det seg, etter at nye dyser er montert, at feilen er der fortsatt, så de klør seg i hodet.. De har lånt meg en Passat så lenge. Blir spennende å se hvor lenge jeg skal kjøre den. Blir videre feilsøking i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touran Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Husk at du ikke skal betale for bytte av deler som det ikke var feil på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DzeStiger Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Ja, det skal jeg passe på du! Har vel egentlig tenkt å være litt vanskelig på dette. De må jo komme opp med en "ny pris for en ny reparasjon" i hvert fall. Får bare håpe at det ikke blir verre enn utgangspunktet, som jeg synes var ille nok.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touranbert Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Nettopp vært på verksted, jeg fikk en telefon om at det var fikset, de fant feilen, det var en slange til intercooleren som var løs, så de skrudde den på plass, ok, kjempebra, ikke verre, men til min forergrelse kom regningen på 1720kr. Er de så dyre på volkswagen?Aldri mer verksted uten å avtale pris. Dette var det volkswagen fant ut, men dette er det virkelige problemet, elektronikkfeil på dsg-kassen. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=580458 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg