Gå til innhold

DzeStiger

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om DzeStiger

  • Bursdag 01/29/1972

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Touran Highline Dsg
  • Biltype (eks Audi)
    vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    04
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 tdi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Solfilm på alle vindu, kameigrill, øyelokk, takspoiler, 18" RS4-2

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

DzeStiger's Achievements

  1. Snellen til midtre sele skal monteres helt bak i midten av taket. Kan hende den sitter der, men at selen ikke trukket frem til spalten i taket ved seteryggen. Sjekk det iallefall. Litt knotete å få den snellen på plass(har nettopp gjort det på min bil). Må løsne innertrekkene i hjørnene bak samt dra ned taktrekket en del for å komme til der. Så skal selen trekkes over to stålpinner slik at den blir liggende mellom disse og selve karosseriet(ikke helt ned mot taktrekket). Skal du kjøpe snelle, pass på at du får tak i en som har to låsetunger.
  2. Hvis du ser nøye etter på setene er det to låser på midtsetet. Selen fra taket har to låsetunger. Den ene festes på setets høyre side, og den andre dras videre til setets venstre side. Altså har alle tre setene trepunkts sele.
  3. Synes 18-felgene passer fint på Touran. Jeg har kjørt på dem i 3 år på 235/40. Hadde et KW-senkesett på den et par år, men satte den opp på original sportunderstell igjen. Ble veldig hardt og lite komfort. Vet ikke hvordan man legger bilder inn her... men avatarbildet mitt er med senkesett.
  4. Noen som vet hvor det går å få tak i rollo til en 04 Touran? Ny koster 3300.- fra Møller og det synes jeg var litt heftig...
  5. komplett visker m motor ja. riktig :) Når jeg får tid. Alt av sånn demontering pleier å ta dobbelt så lang tid som man tror når man ikke er helt sikker på hvordan tingene "egentlig" er festet... takker for info!
  6. Ok. Skal prøve meg fram. Men hvordan fungerer spylerdyse på bakviskeren? Kommer væsken ut gjennom selve viskerarmen?
  7. DzeStiger

    Bakvisker

    Noen som vet hvordan man får av "dørtrekket" i bagasjedøren? Skal montere en visker som jeg har hatt liggende siden bilen ble kjøpt. Forrige eier hadde tatt den av. Er dette kompliserte ting å få til selv?
  8. Ja, det skal jeg passe på du! Har vel egentlig tenkt å være litt vanskelig på dette. De må jo komme opp med en "ny pris for en ny reparasjon" i hvert fall. Får bare håpe at det ikke blir verre enn utgangspunktet, som jeg synes var ille nok..
  9. Nja, feilen har vært der lenge,men jeg synes den ble mer fremtredende etter den ene servicen. Men jeg har vært inne hos Møller to ganger tidligere med samme problem, også før hovedservicen. Uten at de har funnet/fixet.. Nå viser det seg, etter at nye dyser er montert, at feilen er der fortsatt, så de klør seg i hodet.. De har lånt meg en Passat så lenge. Blir spennende å se hvor lenge jeg skal kjøre den. Blir videre feilsøking i morgen.
  10. Har hatt bilen inne hos hovedtekniker på Møller, og det viser seg at problemet med min bil ligger i pumpedysene på to av sylindrene. Det betyr også at å fikse det blir dyrt. To av dysene "henger ikke med" spes i turtallsområdet fra 1100-1500 ca. Det er iflg tekniker så ille at den ene sylinderen kutter og at bilen av og til da ikke går på alle 4. I lengden vil det være skadelig for stempelringer og slikt pga for lite smøring. For å være sikker skal de prøve å bytte en av dysene over på en annen sylinder og se om problemet flytter seg. Selve utskiftingen av to pumpedyser kommer på 22000.- Dette er i tillegg til feilsøking..... jadda. Og selvsagt fant de ut dette nå når bilen er over 5 år.... På min bil er det ikke merkbar forskjell om motoren er varm eller ikke. Få kjerra di inn på full sjekk mens du enda har garantitid!!
  11. 2.0 tdi ja. Hva er Egr? Skal ha med tekniker i bilen fredag og må prøve å framprovosere problemet da.. Kan jo tenke meg at det da er fraværende.. :-)
  12. lenge sidan sist eg var innom, men har fortsatt probl med lugging. SKal inn til Møller på nytt for å sjekke... Har hørt at det kan dreie seg om softwareoppdatering på dsg'en eller til og med feil oljenivå på gearkassen etter service.. Det med intercooler-slange var nytt for meg. Det skal jeg nevne for Møller-gutta!
  13. Har fått problemer etter at bilen var på service.. (04 mod 2.0 dsg)(hovedsercice og reg.rem 120'). Det virker som den ikke helt vet hvilket turtall den skal ligge på spesielt i området rundt 13-1500 rpm. På cruiseconrtol er det helt sykt. Var Bosch serviceverksted som tok jobben. Først snakket de om at det kunne være feil oljenivå på gearkassen, så ble det sjekket, og det var det. Etterpå skulle den i følge de gå fint. Ble bedre, men fortsatt lugger det. Noen som vet? Ender vel på Møller likevel...
  14. har sjekket papiret fra Møller. Det var selvsagt bremselysbryteren som kostet. Akkurat hvorfor denne virker inn på cruisekontrollen vet jeg ikke. Var altså ikke sikring. Jeg tenkte jo ikke på å spørre om hvor lenge garanti/reklamasjonsrett gjelder på sånt siden 3årsgarantien var ute.. Jaja :-/
  15. symbolet for cruise (klokka m pil) skal tennes når du vipper bryteren oppå retn.viseren til venstre. Har 04-mod. selv. Min sluttet å virke, og fikk som regel opp "engine fault" melding samtidig. viste seg at bremselysbryteren var defekt. Denne har enten samme sikring el noe sånt. Byttet den på Møller (ca 700 kr) og alt har funket fint etterpå. Tviler på at du får dette på garanti (er vel 3 år?)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår