Gå til innhold

Startsperre???

Ranger emnet


mondo

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en omega b Caravan med en C20let motor fra calibra. problemet er at det skjer ingenting når jeg vrir om nøkkelen, har hørt at dette kan skyldes eiring/dårlig kontakt i startsperre kontakten.

Noen som vet noe om dette? eller vet hvor denne startsperre kontakten ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok stemme veldig godt at det er startsperren ja. Opel startet ihvertfall å innføre startsperre på Vectra fra 1993 og utover, så vil da virkelig tro at de også da innførte dette på andre modeller også. Om du har instruksjonsboken til bilen enda, skal det stå der hvordan du skal deaktivere startsperren - som regel skal man sette tenningen i hakk 2, og la den stå i 2-3 sekunder, før du vrir tenningen videre. Jeg er dessverre ikke sikker på om dette stemmer med din bil, men verdt et forsøk ..? :)

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve startsperren ligger godt skjult av gode grunner. Hvis nøkkelen har mistet synkinga kan du dele nøkkelen (som om du skal bytte batteri), sette inn nøkkelen i tenninga og sette den på. Så trykker du på knappen på nøkkelen mens du holder den mot mottageren ved speilet. Kupelyset skal blinke hvis det er vellykket.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke startsperra, startsperra hindrer motoren i og tenne men motoren roterer for det om.

Men som jeg forstår roterer ikke motoren når du vrir om nøkkelen? skjekk alle jordingsledninger osv, strøm ned til starteren?

Har du bytta ledningsnett? Ved ombygging fra X20XEV til C20LET må det byttes hjerne og ledningsnett pga ledningene er plassert forskjellig i ledningsnettet i forhold til X20XEV på Omega. Men som sagt, kontroler at det er strøm ned til starteren først.

Opel Omega B STV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei!

 

Jeg har en 95-modell Omega 2.5 diesel med samme problem. Når jeg vrir om nøkkel skjer det en av 30 ganger ingenting (må vri på rattet for å få tenning). Når jeg får tenning går ikke startmotoren mer enn i 3-4 sekunder før den slokker. Er trolig dårlig kontakt en eller annen plass i startsperren i rattstammen . Er det noen som har gode tips for hvordan jeg kan komme rundt dette? Mulig å deaktivere startsperre på bilen?

 

Jeg har forøvrig ikke fått start på bilen etter at jeg tok ut batteriet for å ladde det. Må jeg synkronisere nøkkel mot startsperre igjen? Har dessverre ikke instruksjonsbok til bilen, og jeg har heller ikke nøkkel med fjernkontroll.

 

 

Svært takknemlig for svar eller PM!

--------------

98' Audi A6 1.9 TDI

96' Range Rover 2.5 DSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår