weltzin Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Nå har mobilen min (ericsson T-65) snart vore inne te reperasjon i 1 mnd., som vanlig seie dei det tar cirka 2 veker.. sure, I believe you.. Men det eg egentlig lurte på, kom det ikkje nåke nye lover om sånn reparering av ting og tang nå? sånn som at dei har 3 forsøk på seg så kan du kreva ny telefon eller nåke? Eg fant ingenting om emnet når eg trong det, så eg tenkte å spør her... Please, feel free to answer.:D Siter 01 BMW 320 Ci -x 93 Volvo 850 GLE -x 89 Sierra iS -x 87 Audi 80 1.8e -x 83 Sierra 2.0L R.I.P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Originally posted by weltzin Nå har mobilen min (ericsson T-65) snart vore inne te reperasjon i 1 mnd., som vanlig seie dei det tar cirka 2 veker.. sure, I believe you.. Men det eg egentlig lurte på, kom det ikkje nåke nye lover om sånn reparering av ting og tang nå? sånn som at dei har 3 forsøk på seg så kan du kreva ny telefon eller nåke? Eg fant ingenting om emnet når eg trong det, så eg tenkte å spør her... Please, feel free to answer.:D Hvis det er den nye kjøpsloven du tenker på, så gjelder den for varer kjøpt fra og med 1. juli 2002. Husker ikke i detalj forandringene, men det var ekstremt med fordeler for kunde. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Du kan se på http://www.lovdata.no (mener jeg). Det er kjøpsloven som omfatter dette. Se under paragrafene som omhandler feil og mangler, samt retting av disse. Dessuten gjelder det litt spesielle regler/garantibestemmelser ved håndholdte apparater tror jeg. Lykke til ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 den "nye" kjøpsloven sier at man etter 3 gangs rep har man krav på Ny eller Tilsvarende ny telefon. Dette gjelder BARE telefoner kjøpt etter 1juli 2002 Men første gangen du kommer tilbake med telefonen fordi det er noe feil med den så har du Ikke Krav på noe annet enn service !! Tro meg! detta krangler jeg med kunder MYE om. Og jeg Vinner HVER gang ! men hvis det gjelder repp av telefoner så tror jeg HiiP sikkert kan være behjelpelig ! :) Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Originally posted by weltzin Nå har mobilen min (ericsson T-65) snart vore inne te reperasjon i 1 mnd., som vanlig seie dei det tar cirka 2 veker.. sure, I believe you.. Men det eg egentlig lurte på, kom det ikkje nåke nye lover om sånn reparering av ting og tang nå? sånn som at dei har 3 forsøk på seg så kan du kreva ny telefon eller nåke? Eg fant ingenting om emnet når eg trong det, så eg tenkte å spør her... Please, feel free to answer.:D Jeg jobber selv med dette. Har bare en ting å si TING TAR TID LANG TID OM dagen når det gjelder service. Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 hmmm.. vi solgte for litt siden sånn "mix pakke" på jobben.. mobil og kontantkort og greier.. En kunde kjøpte dette og kom etter to dager tilbake med mobilen fordi den låste seg.. vi sendte den inn til rep, men da han fikk den tilbake ville han heve kjøpet, fordi han hadde kjøpt seg en annen mobil i mellomtiden (tok vel max en uke)... Snakket med telenor, som sto for salget av disse pakkene til oss, og det var helt i orden.. bare fylle ut et skjema, så kunne abbonementet flyttes over på ny person, og kunden fikk igjen pengene.. synes det var litt merkelig jeg men... samma for oss.. de som styrer det greiene der så,.. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Originally posted by weltzin Nå har mobilen min (ericsson T-65) snart vore inne te reperasjon i 1 mnd., som vanlig seie dei det tar cirka 2 veker.. sure, I believe you.. Men det eg egentlig lurte på, kom det ikkje nåke nye lover om sånn reparering av ting og tang nå? sånn som at dei har 3 forsøk på seg så kan du kreva ny telefon eller nåke? Eg fant ingenting om emnet når eg trong det, så eg tenkte å spør her... Please, feel free to answer.:D Har du ditt ref nr fra El-kjøp? Hvilke elkjøp leverte du det til osv? Kanskje jeg som ruger på mobilen din :) Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet August 13, 2002 Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Originally posted by HiiP Har du ditt ref nr fra El-kjøp? Hvilke elkjøp leverte du det til osv? Kanskje jeg som ruger på mobilen din :) hehe... skulle ikke forundre meg ! :D Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weltzin Skrevet August 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2002 Leverte den hos Elkjøp i Haugesund, den har service nr. 96674.. Tar det virkelig så lang tid å fiksa telefon? Har en følelse av at det e omtrent standard på ericsson å henga i menyane.. Siter 01 BMW 320 Ci -x 93 Volvo 850 GLE -x 89 Sierra iS -x 87 Audi 80 1.8e -x 83 Sierra 2.0L R.I.P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg