VR6power Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 hei. min mor har en audi a6 98 modell, denne er gått knappe 140.000 km og alle servicer er følgt, men nå siste tida har den begynt å bli noget slapp, når bilen blir kjørt varm og har normal temperatur og vi "drar på" så funker ikke turboen , den henger ivertfall som om håndbrekket står på. klarer knapt 50km/t på 3 giret.... kan slå av tenning og alt er OK en stund så plutselig er der ingen guffe igjen...hmmm HVA kan vere problemet her , ser eller hører ingen luft eller oljelekasje fra turboen ivertfall ..?!??!! Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 ditte er en 1.9 tdi ;) Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Sikker på at du ikke får ladetrykk? Ta en diagnose. Ofte er det luftmengdemåler som tar kvelden som gjør at bilen går dårlig Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feuerstein Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Du har ikke noe lys røyk på tomgang etter å ha kjørt med litt pådrag, f.eks. når du stopper på rødt lys i bytrafikk? Regner uansett med at du får en del svart røyk hvis du planter pedalen i teppet og intet skjer? Kjenner til symptomene fra 2.5TDI, der ble det skyldt på at turboen hadde grodd igjen på eksossiden med sot, trangere utgang førte til høyere eksoshastighet = høyere turbinhastighet, men treg turbinrespons = for høyt ladetrykk når den endelig kommer, så kutter den selv. Vet ikke om vedkommende mekaniker hadde peiling. En annen forklaring som er nevnt er at det finnes en måler som skal begrensen momentet girkassen blir utsatt for, og at denne kan strupe dieseltilførselen hvis den føler for mye moment. Er denne syk kan den slå ut på helt normalt moment. Bare spekulasjoner dessverre, er veldig spent på hva du kommer frem til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canberra Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Wastegate? Siter AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine xNissan 200sx S14 95 SOLGT xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT xgolf 3 vr6 SOLGT xGolf gti g60 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Høres ut som om bilen går i et nødprogram, er den chippet? Tipper at dersom du tar en tur innom din møller forhandler, vil dem kunne lese av en feilkode som har sammenheng med feilen du har på bilen din. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Kan være den ene dysa med G80 nåleføleren som spiller deg ett puss. Om denne er gåen vil du oppleve ujevn gange, samt at den gir seg ved pådrag ol. Men da vil du få opp feilmelding på dette med eks VAG-Com. Skal inn på verksted med min for å få byttet denne dysa med føleren i. Feilmld i VAG-Com. 00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.