pxpower Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 ^^ Siter Audi a4<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 (endret) ^^ Takk? Jeg har ikke peiling på hva det der betyr.. Nå har det blitt litt mildere i det kalde nord, og 142en er dratt fram fra vinter-dvalen. I helgen skal jeg se om man får liv i den ( den har jo ikke vært i gang siden 1992), så "stay tuned" Og så et spørsmål, kansje noen med peiling på karosseriarbeid og lignende kan svare: hva er et bra middel å smøre på overflaterust? Jeg har sålangt brukt Cantrust å det har sprukket opp overalt, og rust har kommet fram igjen.. Så jeg har masse arbeide som må gjøres omigjen på begge bilene. håper noen har peiling på dette. Edit: Jeg mener middel som stopper rust/nøytraliserer rusten, for som sagt Cantrust var ikke noe suksess. Mathias Endret Mars 12, 2009 av Mattis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 sandblås. Eneste som fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 sandblås. Eneste som fungerer. Så syregrunning og lakk eller? Dette skal jo selvfølgelig vare leeeenge, så har du flere overflatebehndlings tips så kom med dem. Vil ikke karosseri deler slå seg ved sandblåsing? jeg må jo få blåst begge framskjermene på den gullfarga. Det var da som svarte da får jeg forhøre meg rundt i bygda om noen har utstyr til sandblåsing.. men da vet jeg det ihværtfall Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Jeg legger berner rustbeskytelse grunner og så sparkler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Litt offtopic, men den 142'en du har bilde av som avartar bilde, har du flere bilder av den? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Litt offtopic, men den 142'en du har bilde av som avartar bilde, har du flere bilder av den? Det er ikke min bil.. Inspirasjon kan man vel kalle det. http://www.garaget.org/?car=122048 Der er det mere bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Hmmmmmmmm hva kan dette bety? Joda den starta på første forsøk. Alt som trengte å gjøres var å bytte olje (den gamle var tjukk som sirup), plugger og gi den litt bensin. I typisk gammel volvo stil hadde startern plutselig begynt å funke igjen. Bilder. Jolle jeg trenger de staga snart, måtte bare jukse til noe midlertidig. Så når jeg har fått bytta bensintank, noen slanger, montert dynamo, og radiator, får jeg ta meg en kjøretur. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Hmm valgets kval. Skal jeg ha 17" stål i ET 48 eller 32? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Er på utkikk etter en choke-kabel, samt en bra framfanger. Så hvis noen har noe, venligst hyl ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet April 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Det skjer ting igjen. Den gullfarga henger nå i en to-søyler, skal prøve å få tatt rusten i løpet av denne uka. Har og en mystisk pakke på tur fra sverige, innholdet vil bli avslørt når bilen er sånn som jeg vil ha den. Kommer bilder i morra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Bedre seint en aldrig. Fikk skikkelg veteranbil-nøa så jeg begynnte sånn smått på bilen på mandag, har fått gjort litt i løpet av denne uka. Hadde egentlig planer om å ha reservehjulsbrønnene men det viste seg at de var såppass råtne at de var bare å fjerne, et presisjons-tramp på hver gjorde at de datt ned på gulvet. Bilder. Før jeg visste ordet av det så hadde dette skjedd Klippte så en 1mm plate for hand.. (bare påskrudd på bildet) Henta en skjerm og en grill hos en kompis Var å henta et hjørne av en vrakbil.. Skal hente det andre når det slutter å regne Bilen er ribba inni og sveist det som trengtes å sveises. Blir en del rask liggende. Montert radiator, dynamo og luftfilter. Og tilslutt et bilde av fronten sånn høvelig ihop-stabla, må rette grillen en del menmen Håper på å bli ferdig med karosseriarbeidet iløpet av uka, og kanskje få tatt den på en "jomfrutur". Forresten så sto hjernen til D-jetronicen enda i bilen + noen givere osv, dette skal sendes til en kar i New Zeeland som har en identisk bil.. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Snart ferdig med rust, bare å sveise brønnene igjen. Tror jeg tar det seriøse prosjektet på turbobricks eller noe sånnt.. er jo null respons på dette forumet. Kommer alikevel til å kaste ut et par bilder av den rall-142en når den er ca ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Ooooo mattis dettan blir bare bæst! e d længe t du e på hjul snart? har vert flott me en raillartur når man kjæm sæ heim på pærm:biker Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg