Gå til innhold

MS+volvo ET.? behøver tips

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

legger ut en tråd for en kammerat, etter motorhavari i hans 740tic ble det satt inn en nybygd Et motor med smidde biter,ny turbo og s60r dyseer er kjøpt inn. bilen startet og gikk med den nye motoren, men denne bilen har det alltid vert problemer ledningsnettet, alltid vert mye tull osv.

han har derfor handlet inn ferdig bygd MS nyeste sorten (husker ikke versjonen)med tilhørende kabel mellom hjerne og rele boks. så dette skal være på stell. han har også handlet inn ford edis tenning med 36-1 trigger.

 

og det er nå morroa starter, jeg menener det vil være best å lage nytt ledningsnett til motoren, bensinpumpa osv. og bare få klippt bort det gammle surret som er der fra før. har kun drevet med bmw tidligere, og det virker så ekstremt mye enklere når det kommer til ledningsnett. føler volvo har blandet motor nettet inni alt mulig anna :deng

 

hvilke følere kan brukes orginalt? GM følere funker greitt sammen med MS? hva med tps?

 

med 36-1 signal behøver vi da også kam vinkel sensor? turtallssignal?

 

flott om noen kunne gi litt start hjelp, evt fortelle hvor jeg kan finne tegninger på volvo ledningsnettet, bilen skal på veien til slutt så lys osv må være inntakte :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ut en tråd for en kammerat, etter motorhavari i hans 740tic ble det satt inn en nybygd Et motor med smidde biter,ny turbo og s60r dyseer er kjøpt inn. bilen startet og gikk med den nye motoren, men denne bilen har det alltid vert problemer ledningsnettet, alltid vert mye tull osv.

han har derfor handlet inn ferdig bygd MS nyeste sorten (husker ikke versjonen)med tilhørende kabel mellom hjerne og rele boks. så dette skal være på stell. han har også handlet inn ford edis tenning med 36-1 trigger.

 

og det er nå morroa starter, jeg menener det vil være best å lage nytt ledningsnett til motoren, bensinpumpa osv. og bare få klippt bort det gammle surret som er der fra før. har kun drevet med bmw tidligere, og det virker så ekstremt mye enklere når det kommer til ledningsnett. føler volvo har blandet motor nettet inni alt mulig anna :deng

 

hvilke følere kan brukes orginalt? GM følere funker greitt sammen med MS? hva med tps?

 

med 36-1 signal behøver vi da også kam vinkel sensor? turtallssignal?

 

flott om noen kunne gi litt start hjelp, evt fortelle hvor jeg kan finne tegninger på volvo ledningsnettet, bilen skal på veien til slutt så lys osv må være inntakte :)

 

Kobblings sjema i haynes boka for 740. annbefales når dere skal klippe å kobble :)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, du må ha en "ekte tps", dvs. fra feks volvo 960.

Kan bruke fra andre merker også, du må uansett kalibrere denne.

 

Ellers, kan du også bruke org tempføler, men du må finne ut resistanseverdiene (teknisk håndbok, eller skru den ut og mål den.. dvs. kok den, mål. etc.).

 

Du må også kjøpe en GM inlet air temp sensor, ellers kan du gjøre på mange måter vedr. tenning (se på megasquirt sin side), det er liksom ikke bare en måte å gjøre det på.

 

Anbefaler å kjøpe LSU wbo2 sensor og feks en JAW wbo2 kontroller, samt dere bør sterkt vurdere en knocksenseMS.

 

JAW kontroller ferdig loddet er ca 85$ + frakt.

LSU er vel ca 70$ + frakt

knocksenseMS er vel ca 69$ inkl frakt, om dere ikke trenger ledning til bankesensor (kan jo koble den inn mot org ledningsnett).

 

har sikkert glemt noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, du må ha en "ekte tps", dvs. fra feks volvo 960.

Kan bruke fra andre merker også, du må uansett kalibrere denne.

 

Ellers, kan du også bruke org tempføler, men du må finne ut resistanseverdiene (teknisk håndbok, eller skru den ut og mål den.. dvs. kok den, mål. etc.).

 

Du må også kjøpe en GM inlet air temp sensor, ellers kan du gjøre på mange måter vedr. tenning (se på megasquirt sin side), det er liksom ikke bare en måte å gjøre det på.

 

Anbefaler å kjøpe LSU wbo2 sensor og feks en JAW wbo2 kontroller, samt dere bør sterkt vurdere en knocksenseMS.

 

JAW kontroller ferdig loddet er ca 85$ + frakt.

LSU er vel ca 70$ + frakt

knocksenseMS er vel ca 69$ inkl frakt, om dere ikke trenger ledning til bankesensor (kan jo koble den inn mot org ledningsnett).

 

har sikkert glemt noe nå.

 

takker for tips, wideband og knock er jo noe som kommer i 2 rekke her, fått koblet opp sprutet og sett at motoren fungerte er nok første bud, bmw m50 og sierra is TPS kan også brukes vet jeg.

 

noen som vet hva mer må vi må ha en 36-1 og edis?

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å kjøre edis tenninga må du ha en edis modul, et 36-1 tannhjul på veiva, en VRsensor som leser av på dette, litt skjermet kabel å litt vanlig kabel...

 

stemmer, mener vi har alt dette liggende, men i følge en cossie kar jeg jobber med som har montert litt sprut, mente han på jeg måtte har turtall's pickup et sted. er ikke det nødvendig da?

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, mener vi har alt dette liggende, men i følge en cossie kar jeg jobber med som har montert litt sprut, mente han på jeg måtte har turtall's pickup et sted. er ikke det nødvendig da?

 

det er jo der 36-1 tannhjulet på veiva og den tilhørende VRsensoren kommer inn i bildet :)

den leser jo av turtallet.

Megasquirten ser forresten edis tenninga som en vanlig fordeler med hallgiver

 

- Turbojonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo der 36-1 tannhjulet på veiva og den tilhørende VRsensoren kommer inn i bildet :)

den leser jo av turtallet.

Megasquirten ser forresten edis tenninga som en vanlig fordeler med hallgiver

 

- Turbojonas

 

ja var det jeg også trodde, på samme måte som det er gjort med bmw'en mon. kun 60-2 trigger ok kke noe annet.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bruke edis heller da, men om du vil bruke edis og kjøpe en dyr ferdigløsning, får du en herfra:

edis-adapter-b230.jpg

http://www.avalancheperformance.com/products.htm

 

Langt fra billig ja :P Men da bytter du ut hele org hjulet der i et nytt i alu.

 

Evnt kan man jo mekke på et selv da, eller bruke 60-2 og annen måte for tenning.. t.d. kan du bruke feks WS og COP'er via bosch powerstages ++++ Det er uendelig med løsninger å gå i, men du vil vel gjerne bruke edis eller en enkel coil og feks trigger på fordeler? vet ikke jeg :p jeg kjører 60-2, ws og cop, men jeg har jo 6 cyl da, så det er enklest for meg. Driter i kamsynch'en.

 

EDIT:

ser ut som han har en "utenpågiver" også! 125 $ for en ny en er ikke ille!! ville gått for den jeg!

edis-adapter-b21.jpg

 

Da kan du samtidig kjøpe deg en K kam og et just kamdrev av han.

 

edit2: står den er for b21/b23, så den går kanskje ikke på b230? (boltsirkel?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bruke edis heller da, men om du vil bruke edis og kjøpe en dyr ferdigløsning, får du en herfra:

edis-adapter-b230.jpg

http://www.avalancheperformance.com/products.htm

 

Langt fra billig ja :P Men da bytter du ut hele org hjulet der i et nytt i alu.

 

Evnt kan man jo mekke på et selv da, eller bruke 60-2 og annen måte for tenning.. t.d. kan du bruke feks WS og COP'er via bosch powerstages ++++ Det er uendelig med løsninger å gå i, men du vil vel gjerne bruke edis eller en enkel coil og feks trigger på fordeler? vet ikke jeg :p jeg kjører 60-2, ws og cop, men jeg har jo 6 cyl da, så det er enklest for meg. Driter i kamsynch'en.

 

EDIT:

ser ut som han har en "utenpågiver" også! 125 $ for en ny en er ikke ille!! ville gått for den jeg!

edis-adapter-b21.jpg

 

Da kan du samtidig kjøpe deg en K kam og et just kamdrev av han.

 

edit2: står den er for b21/b23, så den går kanskje ikke på b230? (boltsirkel?)

 

se der var mye fint ja, han har allerede komplett edis liggende, så da må vi jo bruke det,har ikke sett så mye på det ennå, går nok greitt å modde hjulet på det orginale, evt kjøpe ferdig.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår